کد خبر:
۱۱۸۲۶۱ ۰۹:۳۲
۱۳۹۸/۱۱/۱۰
خودروسازها پس از خروج رنو و برلیانس چه کردند؟
پدال نیوز- طالبی گفت: ایران پس از تحریم شرکتهای خودروسازی رنو و برلیانس و خروج آنها از ایران، اقدام به تکمیل چرخه تولید خود در این بخش کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، روح الله طالبی کارشناس صنعت خودرو درباره تاثیر تحریمها بر شرکتهایی مثل پارس خودرو، اظهار کرد: از آنجایی که شرکتهای رنو و برلیانس آتو به تعهدات خودشان در قبال شرکت پارس خودرو عمل نکردند، شرکت پارس خودرو تصمیم به تولید خودروهایی گرفت که بتواند زنجیره تامین قطعات آن را در داخل ایجاد کند و مشکلی درباره تامین قطعات نداشته باشد.این واحد تولیدی در حال حاضر خودروهای ساینا و کوئیک را تولید میکند.
او درباره راهکار خودروسازها برای عبور از تحریم، گفت: متاسفانه چشم انداز یا استراتژی بلند مدت در طرح توسعه و تولید خودرو و زنجیره تامین قطعات نداشتیم و به همین دلیل در حال حاضر با چالش کاهش تولید خودرو و افزایش قیمت آن مواجه شدیم.آنچه که مهم است، اتخاذ استراتژی بلند مدت و مدون برای آینده است که نباید دستخوش تغییرات شود تا بتوانیم در بازه زمانی 10 تا 20 ساله حرفی برای گفتن در تولید خودرو در سطح منطقه و دنیا داشته باشیم.
طالبی درباره تغییرات اخیر قیمت خودرو گفت: باید خودروسازها بتوانند تولید را به لحاظ کمی و کیفی افزایش دهند تا تولید خودرو مقرون به صرفه باشد و قیمت آن کاهش پیدا کند. قطعا کاهش تولید خودرو موجب افزایش قیمت خودرو خواهد شد. هنوز بسیاری از قطعات در داخل کشور ساخته نمیشود چرا که تولید کم آنها مقرون به صرفه نیست مانند برخی از سنسورها که آنها از خارج کشور وارد میشوند. البته این نوع کار در همه شرکتهای خودروسازی خارجی در دنیا مرسوم است.
این کارشناس حوزه خودرو تصریح کرد: ایجاد یک استراتژی بلند مدت در صنعت خودرو امر بسیار مهمی در پیشرفت صنعت خودرو سازی است که میتواند ما را از چالش این چنینی رها کند.
او درباره راهکار خودروسازها برای عبور از تحریم، گفت: متاسفانه چشم انداز یا استراتژی بلند مدت در طرح توسعه و تولید خودرو و زنجیره تامین قطعات نداشتیم و به همین دلیل در حال حاضر با چالش کاهش تولید خودرو و افزایش قیمت آن مواجه شدیم.آنچه که مهم است، اتخاذ استراتژی بلند مدت و مدون برای آینده است که نباید دستخوش تغییرات شود تا بتوانیم در بازه زمانی 10 تا 20 ساله حرفی برای گفتن در تولید خودرو در سطح منطقه و دنیا داشته باشیم.
طالبی درباره تغییرات اخیر قیمت خودرو گفت: باید خودروسازها بتوانند تولید را به لحاظ کمی و کیفی افزایش دهند تا تولید خودرو مقرون به صرفه باشد و قیمت آن کاهش پیدا کند. قطعا کاهش تولید خودرو موجب افزایش قیمت خودرو خواهد شد. هنوز بسیاری از قطعات در داخل کشور ساخته نمیشود چرا که تولید کم آنها مقرون به صرفه نیست مانند برخی از سنسورها که آنها از خارج کشور وارد میشوند. البته این نوع کار در همه شرکتهای خودروسازی خارجی در دنیا مرسوم است.
این کارشناس حوزه خودرو تصریح کرد: ایجاد یک استراتژی بلند مدت در صنعت خودرو امر بسیار مهمی در پیشرفت صنعت خودرو سازی است که میتواند ما را از چالش این چنینی رها کند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش