سودجویی اسنپ در ارائه تسهیلات به معلولان
پدال نیوز- «اسنپ» با علم به این موضوع که رانندگان تمایلی به قبول سفر معلولان ندارند، دسترسی رانندگان خود را به اطلاعات مسافران معلول سلب کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از جلسه علنی شورای شهر تهران در تاریخ دوازدهم آذرماه سال جاری، زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در نشست خود با نمایندگان شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ و در حضور عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران خبر از انعقاد تفاهمنامهای با این شرکت تاکسی اینترنتی داد که بر اساس آن مقرر شد تا شرکت اسنپ گزینهای در برنامه خود قرار دهد که با قبول درخواست سفر از سوی رانندگان مسافران معلول، در هر سفر مبلغ 6 هزار تومان برای مسافران تخفیف دریافت کنند.
این تفاهمنامه بدون حضور مدیر عامل شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ به امضا رسید و شکل تفاهم نامه به گونهای بود که انتقادهای زیادی را به همراه داشت.
یکی از انتقادهای مطرح شده به شورای شهر تهران و معاونت معماری و شهرسازی شهرداری این بود که چرا تنها این تفاهمنامه با یکی از شرکتهای تاکسی اینترنتی به امضا رسیده است و چرا شورای شهر و شهرداری تهران هیچگونه شفاف سازی درباره ابعاد این تفاهمنامه انجام نمیدهند.
از دیگر گمانهزنیهای مطرح شده این بود که شهرداری تهران و شورای شهر چه تخفیف و مزایایی را برای یکی از شرکتهای تاکسی اینترنتی (اسنپ) در نظر گرفتند که این شرکت حاضر شده بدون هیچ چشمداشتی برای هر سفر افراد معلول مبلغ 6 هزار تومان تخفیف در نظر بگیرد.
این تفاهمنامه به گونهای به امضا رسید که از تاریخ آن (12 آذر ماه همزمان با روز معلول) تا انتهای سال جاری سرویسدهی شرکت اسنپ به معلولان با مبلغ 6 هزار تومان تخفیف انجام شود.
مدیران شرکت اسنپ در آن زمان نیز ساز و کار تخفیف 6 هزار تومانی در هر سفر افراد معلول را مشخص نکردند و جای این سوال باقی ماند که این تخفیف از جیب چه کسی اعمال میشود و چگونه میتوان به عنوان مثال در یک سفر با هزینه 10 هزار تومان، 6 هزار تومان آن را به مسافر تخفیف داد.
در همان زمان زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران که پیگیر انعقاد این تفاهمنامه بین شرکت تپسی و شهرداری تهران بود، اعلام کرد که این مبلغ تخفیف (6 هزار تومان) از سود شرکت کسر میشود و رانندگان هیچ مبلغی را پرداخت نمیکنند.
از آن زمان تا به امروز بسیاری از رانندگان این ناوگان (رانندگان اسنپ) اعلام میکنند که بر روی برنامه آنها هیچ عنوانی برای سفر معلولان ارائه نشده است.
زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چرا پس از گذشت 45 روز از انعقاد تفاهمنامه همکاری شهرداری تهران با شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ برای ارائه تخفیف به سفر معلولان، هنوز برای رانندگان این ناوگان برنامه ارائه نشده است؟ گفت: بر اساس پیگیریهای انجام شده مشخص شد که شرکت اسنپ به دلیل آن که این احتمال را میداد رانندگان با علم به این موضوع که مسافر آنها معلولان هستند، درخواست سفر آنها را قبول نکنند امکان دسترسی به سفر معلولان را بر روی تلفن همراه آنها ایجاد نکرده است.
بیشتر بخوانید: امضای تفاهمنامه با اسنپ برای ارائه تخفیف سفر به معلولان در غیاب مدیر عامل!
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: امکان سفر معلولان همراه با تخفیف در شرکت اسنپ برقرار است، اما رانندگان از دسترسی به اطلاعات سفر معلولان بیبهره هستند.
به زبان ساده میتوان گفت که شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ با علم به این موضوع که رانندگان ناوگان خود تمایلی نسبت به قبول سفر افراد معلول ندارند، تفاهمنامهای را امضا کرد که بر اساس آن امتیازاتی را برای خود از مدیریت شهری دریافت کند.
شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ به شکل چراغ خاموش بدون اطلاع رانندگان سفر افراد معلول را به آنها پیشنهاد میدهد و رانندگان بدون اطلاع از وضعیت مسافر خود به استقبال او میروند که پس از مشاهده وضعیت فرد مذکور اقدام به لغو سفر میکنند.
از ابتدا مشخص بود انعقاد این دست از تفاهمنامهها برای خدماتدهی به مردم طرحی از پیش شکست خورده است، زیرا رانندگان تمایلی به قبول سفر افراد معلول ندارند.
این تفاهمنامه بدون حضور مدیر عامل شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ به امضا رسید و شکل تفاهم نامه به گونهای بود که انتقادهای زیادی را به همراه داشت.
یکی از انتقادهای مطرح شده به شورای شهر تهران و معاونت معماری و شهرسازی شهرداری این بود که چرا تنها این تفاهمنامه با یکی از شرکتهای تاکسی اینترنتی به امضا رسیده است و چرا شورای شهر و شهرداری تهران هیچگونه شفاف سازی درباره ابعاد این تفاهمنامه انجام نمیدهند.
از دیگر گمانهزنیهای مطرح شده این بود که شهرداری تهران و شورای شهر چه تخفیف و مزایایی را برای یکی از شرکتهای تاکسی اینترنتی (اسنپ) در نظر گرفتند که این شرکت حاضر شده بدون هیچ چشمداشتی برای هر سفر افراد معلول مبلغ 6 هزار تومان تخفیف در نظر بگیرد.
این تفاهمنامه به گونهای به امضا رسید که از تاریخ آن (12 آذر ماه همزمان با روز معلول) تا انتهای سال جاری سرویسدهی شرکت اسنپ به معلولان با مبلغ 6 هزار تومان تخفیف انجام شود.
مدیران شرکت اسنپ در آن زمان نیز ساز و کار تخفیف 6 هزار تومانی در هر سفر افراد معلول را مشخص نکردند و جای این سوال باقی ماند که این تخفیف از جیب چه کسی اعمال میشود و چگونه میتوان به عنوان مثال در یک سفر با هزینه 10 هزار تومان، 6 هزار تومان آن را به مسافر تخفیف داد.
در همان زمان زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران که پیگیر انعقاد این تفاهمنامه بین شرکت تپسی و شهرداری تهران بود، اعلام کرد که این مبلغ تخفیف (6 هزار تومان) از سود شرکت کسر میشود و رانندگان هیچ مبلغی را پرداخت نمیکنند.
از آن زمان تا به امروز بسیاری از رانندگان این ناوگان (رانندگان اسنپ) اعلام میکنند که بر روی برنامه آنها هیچ عنوانی برای سفر معلولان ارائه نشده است.
زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چرا پس از گذشت 45 روز از انعقاد تفاهمنامه همکاری شهرداری تهران با شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ برای ارائه تخفیف به سفر معلولان، هنوز برای رانندگان این ناوگان برنامه ارائه نشده است؟ گفت: بر اساس پیگیریهای انجام شده مشخص شد که شرکت اسنپ به دلیل آن که این احتمال را میداد رانندگان با علم به این موضوع که مسافر آنها معلولان هستند، درخواست سفر آنها را قبول نکنند امکان دسترسی به سفر معلولان را بر روی تلفن همراه آنها ایجاد نکرده است.
بیشتر بخوانید: امضای تفاهمنامه با اسنپ برای ارائه تخفیف سفر به معلولان در غیاب مدیر عامل!
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: امکان سفر معلولان همراه با تخفیف در شرکت اسنپ برقرار است، اما رانندگان از دسترسی به اطلاعات سفر معلولان بیبهره هستند.
به زبان ساده میتوان گفت که شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ با علم به این موضوع که رانندگان ناوگان خود تمایلی نسبت به قبول سفر افراد معلول ندارند، تفاهمنامهای را امضا کرد که بر اساس آن امتیازاتی را برای خود از مدیریت شهری دریافت کند.
شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ به شکل چراغ خاموش بدون اطلاع رانندگان سفر افراد معلول را به آنها پیشنهاد میدهد و رانندگان بدون اطلاع از وضعیت مسافر خود به استقبال او میروند که پس از مشاهده وضعیت فرد مذکور اقدام به لغو سفر میکنند.
از ابتدا مشخص بود انعقاد این دست از تفاهمنامهها برای خدماتدهی به مردم طرحی از پیش شکست خورده است، زیرا رانندگان تمایلی به قبول سفر افراد معلول ندارند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها