آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۱۷۵۹۴
۰۸:۴۶
۱۳۹۸/۱۰/۲۹

دوگانه سوز کردن بدون شیوه‌نامه اجرایی

پدال نیوز: معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در شرایطی از متقاضیان دو‌گانه‌سوز کردن خودروهای عمومی دعوت کرده برای ثبت‌نام به سایت اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین مراجعه کنند که هنوز ساز و کار و شیوه‌نامه‌های اجرایی برای این منظور نهایی نشده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیای اقتصاد :   شورای اقتصاد اواسط آذرماه سال جاری مجوز گازسوز کردن یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودروی باری و مسافری که فعالیت حمل و نقل انجام می‌دهند را به وزارت نفت داد. اما نکته مهم این مجوز تسهیلات رایگانی است که به این منظور در نظر گرفته شده است. شورای اقتصاد اعلام کرده که از محل صرفه‌جویی حاصله و صادرات، این خودروها به‌صورت رایگان گازسوز خواهند شد.  به این ترتیب صاحبان وانت‌بارها، تاکسی‌ها، ون‌ها و مسافربرهای شخصی می‌توانند با دریافت کمک بلاعوض برای گازسوز کردن خودروی خود اقدام کنند. اما همان‌طور که اشاره شد با اینکه وزارت نفت متقاضیان را به ثبت‌نام در سایتی که به این منظور تهیه شده سوق داده اما هنوز شیوه‌نامه یا ساز و کاری برای آن در نظرنگرفته است.  بر این اساس موضوع سن خودرو برای دو‌گانه‌سوز کردن به نوعی جدی‌ترین چالش در این زمینه محسوب می‌شود.  در حال حاضر مراجعان تنها می‌توانند به سایت معرفی شده مراجعه و ثبت‌نام کنند، اما مشخص نیست که آیا ساز و کاری که برای این منظور تعریف می‌شود،این امکان را فراهم خواهد کرد که متقاضیان از تسهیلات ایجاد شده استفاده کنند یا خیر.  در همین راستا نام بردن از ون‌های فعال در بخش حمل و نقل در مصوبه شورای اقتصاد بر ابهامات این مساله افزوده است.  چندی پیش مرتضی تضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفته بود در حال حاضر ۱۳ هزار ون در کشور تردد می‌کنند که صددرصد این ناوگان فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.  بنابراین در شرایطی که در مصوبه شورای اقتصاد به دولت اجازه داده شده تا خودروهای فعال در بخش جا‌به‌جایی بار و مسافر را به‌صورت رایگان دو‌گانه‌سوز کند، شاهد هستیم که تمامی ون‌های موجود در کشور طبق گفته مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور فرسوده هستند. حال مشخص نیست که شیوه‌نامه دو‌گانه‌سوز کردن رایگان خودروهای عمومی طبق مصوبه شورای اقتصاد اجازه دو‌گانه‌سوز کردن خودروهای فرسوده را خواهد داد یا خیر. با توجه به چالش یاد شده به نظر می‌رسد بهتر بود ابتدا شیوه‌نامه‌های اجرایی برای مصوبه شورای اقتصاد تهیه شود و بعد از آن از صاحبان خودروهای مشمول برای ثبت‌نام دعوت به عمل آید.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو