آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۱۷۵۵۵
۱۲:۴۰
۱۳۹۸/۱۰/۲۸

بی توجهی دولت به حمل و نقل شهری

پدال نیوز- رنجبریان گفت:متاسفانه دولت دوازدهم در سومین سال فعالیتش برای توسعه خطوط اولویت دار متروی تهران صرفا مبلغ ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته که تاکنون ریالی از بودجه پرداخت نشده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «مسعود رنجبریان» مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان است که دولت نیز باید در این خصوص همگام با شهرداری تهران در توسعه مترو قدم بردارد، تاکید کرد: متاسفانه نه دولت یازدهم و نه دولت دوازدهم همگام با شهرداری در توسعه حمل ونقل عمومی قدم برنداشته است
مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: در حالی که شهر تهران از لحاظ آلودگی هوا جزء آلوده‌ترین شهر‌های جهان محسوب می‌شود بیش از پیش به حمایت و کمک جهت تامین منابع برای توسعه حمل ونقل عمومی نیاز دارد، با این وجود میزان مطالبات شهرداری ازدولت طی دو سال و نیم گذشته به بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان رسیده است.
رنجبریان ادامه داد: یارانه بلیت حمل ونقل همگانی، احداث و تکمیل خطوط متروی تهران، توسعه ناوگان مترو و اتوبوسرانی، قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و مصوبات مرتبط با شورای اقتصاد و سهم وجوه حاصل از جرایم رانندگی در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از جمله مواردی است که بر اساس مصوبات هیات وزیران دولت سهم عمده‌ای در حمل ونقل و ترافیک دارد.
 
وی ادامه داد : مجموع سهم قانونی دولت در تامین منابع مورد نیاز حمل ونقل درون شهری در چارچوب قوانین موضوعه، طی سال‌های 96، 97 و نیمه نخست 98 حدود 5 هزار و 696 میلیارد تومان می‌شود که دولت طی سال‌های پیش گفته تنها 166 میلیارد تومان آن را پرداخت نموده است.
 
مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: برابر قانون حمایت از سامانه‌های حمل ونقل ریلی شهری و حومه می‌بایست تامین 50 درصد هزینه‌های مطالعات و سرمایه گذاری ایجاد و احداث سامانه‌های ریلی درون شهری (مترو) توسط دولت تامین شود  این در حالیست که این مهم تاکنون محقق نشده است.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه دولت دوازدهم در سومین سال فعالیتش برای توسعه خطوط اولویت دار متروی تهران صرفا مبلغ 650 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته که تاکنون ریالی از بودجه پرداخت نشده است.
 
مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل ونقل و ترافیک تصریح کرد: با در نظر گرفتن قوانین بالادستی مثل قانون حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و همچنین قانون حمایت از حمل و نقل ریلی مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبات هیأت وزیران و شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه کشور انتظار مدیریت شهری از دولت توجه جدی به تخصیص کامل اعتبارات برای توسعه متروی تهران و سامانه اتوبوسرانی شهر تهران در سال جاری و آینده است و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز توقع داریم که در تنظیم و تصویب بودجه سال آتی کل کشور در نظر داشته باشند برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران تنها راه ممکن اهتمام لازم به کمک‌های دولتی در خصوص توسعه مترو و اتوبوس‌های دارای استاندارد آلایندگی است.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو