چه کنیم از سهمیه کارت سوخت کم نشود؟
پدال نیوز- شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در پی انتشار برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر کاهش سهمیه سوخت هنگام سوختگیری توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، طراحی سامانه هوشمند سوخت جهت جلوگیری از تخلف حاصل از بیرون کشیدن کارت در حین سوختگیری، بدینصورت است که با وارد کردن کارت در کارتخوان و مشخص شدن مقدار سهمیه، با شروع سوختگیری، ابتدا 3,99 لیتر از سهمیه کسر میشود و شروع به سوختگیری میکند، پس از اتمام پیمانه اول، 3,99 لیتر دیگر از سهمیه کم میشود و مجددا سوختگیری ادامه پیدا میکند و این فرایند بهصورت پیمانه پیمانه تا انتهای سوختگیری ادامه مییابد.
اگر در حین سوختگیری کارت از کارتخوان بیرون کشیده شود، مقداری که باقیمانده 3,99 لیتر است، از سهمیه آن کارت کسر میشود (برای مثال اگر دو لیتر سوختگیری کرده است و کارت را بیرون بکشد 1.99 لیتر بیشتر از سهمیه آن کارت کم میشود) و اگر همان کارت، دوباره وارد همان کارتخوان شود، سهمیهای که بیشتر از لیتراژ برداشت شده از نازل کم شده است، به کارت برگردانده میشود.
تاکید میشود که درصورت خارج کردن زودهنگام کارت سوخت از کارتخوان جایگاه، سوختگیری قطع می شود و لیتراژ مذکور از سهمیه کسر میشود، لیکن صرفاً به اندازه لیتراژ سوختگیری شده، هزینه محاسبه خواهد شد.
همچنین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران مجدداً درباره نحوه صحیح سوختگیری با کارت هوشمند سوخت شخصی توضیحات ذیل را یادآور شد؛ ابتدا کارت سوخت را داخل کارتخوان قرار دهید، سپس رمـز چهار رقمی آن را وارد کنید، نازل را برداشته و سوختگیری را آغاز کنید، بعد از اتمام سوختگیری، نازل را بهدرستی سر جای خود قرار داده و پس از مشاهده پیام "کارت را بردارید" کارت سوخت خود را از کارتخوان خارج کنید.
هموطنان عزیز توجه کنند که از برداشتن کارت سوخت از کارتخوان قبل از قرار دادن نازل در جای خود، باید جداً خودداری کنند.
اگر در حین سوختگیری کارت از کارتخوان بیرون کشیده شود، مقداری که باقیمانده 3,99 لیتر است، از سهمیه آن کارت کسر میشود (برای مثال اگر دو لیتر سوختگیری کرده است و کارت را بیرون بکشد 1.99 لیتر بیشتر از سهمیه آن کارت کم میشود) و اگر همان کارت، دوباره وارد همان کارتخوان شود، سهمیهای که بیشتر از لیتراژ برداشت شده از نازل کم شده است، به کارت برگردانده میشود.
تاکید میشود که درصورت خارج کردن زودهنگام کارت سوخت از کارتخوان جایگاه، سوختگیری قطع می شود و لیتراژ مذکور از سهمیه کسر میشود، لیکن صرفاً به اندازه لیتراژ سوختگیری شده، هزینه محاسبه خواهد شد.
همچنین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران مجدداً درباره نحوه صحیح سوختگیری با کارت هوشمند سوخت شخصی توضیحات ذیل را یادآور شد؛ ابتدا کارت سوخت را داخل کارتخوان قرار دهید، سپس رمـز چهار رقمی آن را وارد کنید، نازل را برداشته و سوختگیری را آغاز کنید، بعد از اتمام سوختگیری، نازل را بهدرستی سر جای خود قرار داده و پس از مشاهده پیام "کارت را بردارید" کارت سوخت خود را از کارتخوان خارج کنید.
هموطنان عزیز توجه کنند که از برداشتن کارت سوخت از کارتخوان قبل از قرار دادن نازل در جای خود، باید جداً خودداری کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها