کد خبر:
۱۱۷۲۳۶ ۱۳:۱۶
۱۳۹۸/۱۰/۲۲
دبیر انجمن قطعهسازان:
5 هزار میلیارد تومان از بدهی قطعه سازان تسویه میشود
پدال نیوز- دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو گفت: هفته گذشته شورای پول و اعتبار با پرداخت پنج هزار میلیارد تومان به خودروسازان موافقت کرد و آن را به تصویب رسانید تا شرکتهای خودروساز از این اعتبار برای پرداخت بدهی خود به قطعهسازان استفاده کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا ، «مازیار بیگلو» با تایید افزایش پنج هزار میلیارد تومانی حد اعتباری خودروسازان، افزود: قرار است نیمی از این حد اعتباری در اختیار ایرانخودرو و نیمی دیگر در اختیار سایپا قرار داده شود.
به گفته این مقام صنفی، هر دوی این خودروسازان زیانده بوده و به همین دلیل مشمول ماده 141 قانون تجارت می شوند، اما از حدود چهار ماه پیش در تلاش برای خروج از شمولیت این قانون هستند و برآورد میشود حداکثر تا بهمنماه از آن خارج شوند.
در بخشی از ماده 141 قانون تجارت آمده که اگر بر اثر زیانهای وارده دستکم نیمی از سرمایه شرکت از بین برود، هیات مدیره مکلف است بلافاصله با برگزاری مجمع عمومی فوقالعاده، صاحبان سهام را دعوت کند تا موضوع انحلال یا بقای شرکت مورد شور و رای واقع شود. این موضوع برای خودروسازان صدق میکند و این شرکتها زیان انباشته سنگینی دارند.
بیگلو خاطرنشانکرد: مقرر شده این مبلغ برای پرداخت بدهی خودروسازان به قطعهسازان پرداخت شود و اولویت با قطعهسازانی است که خصوصی بوده و زیرمجموعه این دو خودروساز نیستند.
وی ادامه داد: پس از آن، پرداختی به قطعهسازان زیرمجموعه ایرانخودرو و سایپا انجام میشود.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو با اشاره به عبور خودروسازان از تیراژ تولید چهار هزار دستگاه در روز، تاکیدکرد: اگر پرداختی یادشده انجام نشود، نمیتوان این شمارگان تولید را حفظ کرد.
وی از برنامهریزی خودروسازان برای عبور از تیراژ تولید پنج هزار دستگاه در روز در ماههای آینده خبر داد و گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات متعدد با مسوولان بانکمرکزی، شورای پول و اعتبار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حمایت از صنعت خودرو و قطعهسازی پرداخت و در نهایت افزایش حد اعتباری پنج هزار میلیارد تومانی خودروسازان مصوب شد.
بیگلو یادآورشد: اکنون مطالبات زنجیره تامین از خودروسازان به بیش از 20 هزار میلیارد تومان رسیده که دستکم بین هفت تا هشت هزار میلیارد تومان آن سررسید شده است.
بازگشت به کار نیروهای تعلیق و تعدیل شده
وی خاطرنشانکرد: در یک سال و نیم گذشته و متاثر از تحریمها حدود 100 هزار نفر نیروی کار در این صنعت تعلیق شده بودند که با افزایش تیراژ خودروسازان بر سر کار بازگشتند.
بیگلو ادامهداد: برآورد میشود حدود 40 هزار نفر نیروی کار نیز تعدیل شده بودند که مطابق گزارشهای دریافتی از شرکتها فرآیند جذب مجددشان آغاز شده است.
وی گفت: با بازگشت همه این نیروها بر سر کار، بار دیگر به آمار سال 96 صنعت قطعهسازی و اشتغال به کار نزدیک به 650 هزار نفری این صنعت باز خواهیم گشت.
به گزارش ایرنا، شاغلان مستقیم زنجیره تامین خودروسازی در ردههای یک، دو و سه از کل 550 هزار نفر در سه موج بیکاری سال 97، نزدیک به 280 هزار نفر تعدیل یا تعلیق شدهاند.
داخلی سازی 92 درصدی پروژه رُهام
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو در ادامه به پروژه رهام سایپا اشاره کرد که روز گذشته جلسه همافزایی زنجیره تامین آن با حضور مدیرعامل سایپا برگزار شد.
این مقام صنفی یادآوریکرد: رهام پروژه ارزشمندی است که پلتفرم آن متعلق به سایپا است و قابلیت مونتاژ دو کلاس خودرو بر روی آن وجود دارد.
بیگلو خاطرنشانکرد: این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 5 برخوردار بوده و قادر به پاس کردن همه استانداردهای 85 گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد است.
وی بیان داشت: رهام خودرویی است که با 92 درصد داخلیسازی به بازار عرضه میشود و هشت درصد دیگر آن مربوط به قطعات هایتک (HighTech) و ایمنی نظیر کامپیوتر خودرو، برخی قطعات ایربگ، ترمز ABS و سایر قطعات زیرمجموعه آنهاست.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو گفت: تاکید سایپا بر داخلیسازی هشت درصد باقی مانده با توان و قابلیت زنجیره تامین خودروسازان و شرکتهای دانشبنیان است.
به گفته این مقام صنفی، هر دوی این خودروسازان زیانده بوده و به همین دلیل مشمول ماده 141 قانون تجارت می شوند، اما از حدود چهار ماه پیش در تلاش برای خروج از شمولیت این قانون هستند و برآورد میشود حداکثر تا بهمنماه از آن خارج شوند.
در بخشی از ماده 141 قانون تجارت آمده که اگر بر اثر زیانهای وارده دستکم نیمی از سرمایه شرکت از بین برود، هیات مدیره مکلف است بلافاصله با برگزاری مجمع عمومی فوقالعاده، صاحبان سهام را دعوت کند تا موضوع انحلال یا بقای شرکت مورد شور و رای واقع شود. این موضوع برای خودروسازان صدق میکند و این شرکتها زیان انباشته سنگینی دارند.
بیگلو خاطرنشانکرد: مقرر شده این مبلغ برای پرداخت بدهی خودروسازان به قطعهسازان پرداخت شود و اولویت با قطعهسازانی است که خصوصی بوده و زیرمجموعه این دو خودروساز نیستند.
وی ادامه داد: پس از آن، پرداختی به قطعهسازان زیرمجموعه ایرانخودرو و سایپا انجام میشود.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو با اشاره به عبور خودروسازان از تیراژ تولید چهار هزار دستگاه در روز، تاکیدکرد: اگر پرداختی یادشده انجام نشود، نمیتوان این شمارگان تولید را حفظ کرد.
وی از برنامهریزی خودروسازان برای عبور از تیراژ تولید پنج هزار دستگاه در روز در ماههای آینده خبر داد و گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات متعدد با مسوولان بانکمرکزی، شورای پول و اعتبار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حمایت از صنعت خودرو و قطعهسازی پرداخت و در نهایت افزایش حد اعتباری پنج هزار میلیارد تومانی خودروسازان مصوب شد.
بیگلو یادآورشد: اکنون مطالبات زنجیره تامین از خودروسازان به بیش از 20 هزار میلیارد تومان رسیده که دستکم بین هفت تا هشت هزار میلیارد تومان آن سررسید شده است.
بازگشت به کار نیروهای تعلیق و تعدیل شده
وی خاطرنشانکرد: در یک سال و نیم گذشته و متاثر از تحریمها حدود 100 هزار نفر نیروی کار در این صنعت تعلیق شده بودند که با افزایش تیراژ خودروسازان بر سر کار بازگشتند.
بیگلو ادامهداد: برآورد میشود حدود 40 هزار نفر نیروی کار نیز تعدیل شده بودند که مطابق گزارشهای دریافتی از شرکتها فرآیند جذب مجددشان آغاز شده است.
وی گفت: با بازگشت همه این نیروها بر سر کار، بار دیگر به آمار سال 96 صنعت قطعهسازی و اشتغال به کار نزدیک به 650 هزار نفری این صنعت باز خواهیم گشت.
به گزارش ایرنا، شاغلان مستقیم زنجیره تامین خودروسازی در ردههای یک، دو و سه از کل 550 هزار نفر در سه موج بیکاری سال 97، نزدیک به 280 هزار نفر تعدیل یا تعلیق شدهاند.
داخلی سازی 92 درصدی پروژه رُهام
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو در ادامه به پروژه رهام سایپا اشاره کرد که روز گذشته جلسه همافزایی زنجیره تامین آن با حضور مدیرعامل سایپا برگزار شد.
این مقام صنفی یادآوریکرد: رهام پروژه ارزشمندی است که پلتفرم آن متعلق به سایپا است و قابلیت مونتاژ دو کلاس خودرو بر روی آن وجود دارد.
بیگلو خاطرنشانکرد: این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 5 برخوردار بوده و قادر به پاس کردن همه استانداردهای 85 گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد است.
وی بیان داشت: رهام خودرویی است که با 92 درصد داخلیسازی به بازار عرضه میشود و هشت درصد دیگر آن مربوط به قطعات هایتک (HighTech) و ایمنی نظیر کامپیوتر خودرو، برخی قطعات ایربگ، ترمز ABS و سایر قطعات زیرمجموعه آنهاست.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو گفت: تاکید سایپا بر داخلیسازی هشت درصد باقی مانده با توان و قابلیت زنجیره تامین خودروسازان و شرکتهای دانشبنیان است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها