عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد؛
در تولید بنزین کیفیت فدای کمیت شده
پدال نیوز- دو منشا اصلی آلودگی هوای پایتخت، تغییر کیفیت بنزین و ادامه مازوتسوزی نیروگاهای قدیمی اطراف این شهر است که راه تنفس تهران را بسته اند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، پس از آنکه هفته گذشته، تهران با آلودگی هوای شدید روبرو شد و کار به تعطیلی مدارس و دانشگاهها کشید، بازهم سوالاتی در خصوص دلایل اصلی این آلایندگی مطرح شد. هرچند که مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش در این روزها بارها اعلام می کنند که تغییری در کیفیت بنزین نسبت به سال گذشته ایجاد نشده، اما شواهد امر این موضوع را تایید نمی کند. و تعداد روزهای آلوده در سال 98 به میزان چشمگیری افزایش داشته است.
در این رابطه احمد صفری عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم کرمانشاه گفت: متاسفانه هنوز بخشی از نیروگاه های قدیمی کشور، متمرکز بر سوخت مایع بوده و از مازوت به عنوان سوخت اصلی خود استفاده می کنند.
وی در ادامه افزود: اما منشا اصلی آلودگی هوای تهران را باید در کیفیت و استاندار بنزین جست و جو کرد. به گفته صفری، در تولید بنزین، کیفیت فدای کمیت شده است. این نماینده مجلس تاکید کرد: مسئولین ما علاقه دارند که عنوان کنند تولید بنزین در کشور افزایش یافته و خودکفا شده ایم اما با چه کیفیت و استانداردی؟ البته متاسفانه نقش اداره استاندارد نیز در تایید کیفیت بنزین ها بسیار ناچیز است چراکه اداره استاندار باید برخورد جدی با پالایشگاهای عرضه کننده بنزین با کیفیت پایین داشته باشد.
این عضو کمیسیون انرژی از مسئولان پالایش و پخش درخواست کرد تا یک لیتر بنزین موجود در جایگاههای تهران در حضور نهادها و افراد غیردولتی تست کیفیت شود.
در این رابطه احمد صفری عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم کرمانشاه گفت: متاسفانه هنوز بخشی از نیروگاه های قدیمی کشور، متمرکز بر سوخت مایع بوده و از مازوت به عنوان سوخت اصلی خود استفاده می کنند.
وی در ادامه افزود: اما منشا اصلی آلودگی هوای تهران را باید در کیفیت و استاندار بنزین جست و جو کرد. به گفته صفری، در تولید بنزین، کیفیت فدای کمیت شده است. این نماینده مجلس تاکید کرد: مسئولین ما علاقه دارند که عنوان کنند تولید بنزین در کشور افزایش یافته و خودکفا شده ایم اما با چه کیفیت و استانداردی؟ البته متاسفانه نقش اداره استاندارد نیز در تایید کیفیت بنزین ها بسیار ناچیز است چراکه اداره استاندار باید برخورد جدی با پالایشگاهای عرضه کننده بنزین با کیفیت پایین داشته باشد.
این عضو کمیسیون انرژی از مسئولان پالایش و پخش درخواست کرد تا یک لیتر بنزین موجود در جایگاههای تهران در حضور نهادها و افراد غیردولتی تست کیفیت شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها