نرخ تاکسی های اینترنتی روی الاکلنگ
پدال نیوز- گلایه رانندگان تاکسیهای اینترنتی به سهمیه بنزین محدود نمیشود، آنها از مشخص نبودن نرخها و «دلبخواه عمل کردن شرکت» گلایه دارند. از اینکه یک روز نرخ مسیر اکباتان تا شهر زیبا (در ساعت مشخص و غیراوج) ۲۰ هزار تومان است و روز دیگر ۸ هزار تومان.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا، در واپسین روزهای بعد از سهمیهبندی بنزین، نرخ کرایه تاکسیها نخستین چیزی بود که زیر ذرهبین مردم و رسانهها قرار گرفت و تمام مسوولان برای به مردم اطمینان خاطر دادند که قرار نیست افزایشی در نرخها بوجود آید.
طرف دیگر ماجرا تاکسیهای اینترنتی بودند که از فردای سهمیهبندی شکایت مسافران از افزایش نرخ آنها آغاز شد، اما مدیران دو تاکسی اینترنتی بزرگ در همان زمان اعلام کردند که کرایههای آنها در افزایش نیافته و برای رانندگان طرحهای تشویقی در نظر گرفتهاند. البته که این خبر با واکنش منفی و اعتراض مخاطبان رو به شد و تجربه شخصی عموم آنها حاکی از افزایش قیمت این دو تاکسیرانی بود.
برای بالا نرفتن نرخ کرایه تاکسیهای اینترنتی مقرر شد سهمیه بنزین بر اساس پیمایش هفتگی رانندگان به آنها تخصص یابد. شرط تخصیص سهمیه به رانندگان پیمایش حداقل 47کیلومتر در هفته در مجموع تاکسیهای آنلاین است. همچنین سقف پیمایش مورد قبول برای تخصیص سهمیه یک هزار کیلومتر در هفته (با مبنای هر صدکیلومتر 7 لیتر) در مجموع تاکسیهای اینترنتی است. بدین ترتیب سقف سهمیه تخصیص یافته به هر راننده تاکسی اینترنتی 70 لیتر در هفته برای خودروهای تکسوز و 42 لیتر در هفته برای خودروهای دوگانهسوز است. این سهمیه مازاد بر 60لیتر سهمیه ماهانه هر خودرو است.
حالا بیش از یک ماه از سهمیهبندی بنزین میگذرد و گویی آبها از آسیاب افتاده و دیگر «گرانیم از سرتیتر روزنامهها کنار رفته است؛ البته که این اتفاق به معنی گران نشدن نرخ تاکسیهای اینترنتی در چراغ خاموش رسانهها نیست و هنوز گلایهها ادامه دارد. البته که این بار دامنه گلایهها از مشتریان فراتر رفته و رانندگان را هم در بر گرفته است؛ رانندگانی که به قول خودشان باید برای 15 هزار تومان سهمیه بنزین باید با شرکت سر و کله بزنند.
گلایه این رانندگان به سهمیه بنزین محدود نمیشود، آنها از مشخص نبودن نرخها و «دلبخواه عمل کردن شرکت» گلایه دارند. از اینکه یک روز نرخ مسیر اکباتان تا شهر زیبا (در ساعت مشخص و غیراوج) 20 هزار تومان است و روز دیگر 8 هزار تومان.
15 درصد کمیسیون شرکت تاکسیرانی از این نرخ را هم که کنار بگذاریم، رقم ناچیزی ته جیب راننده را میگیرد همین میشود که میگویند: «ما آخرم نفهمیدیم اینا چجوری قیمت تعیین میکنن، یه بار یه مسیر کوتاه تو ساعت خلوت رو میزنن 30 هزار تومان و یه بار دیگه مسیر طولانی رو 10 هزار تومن؛ انگار اینجوری میخوان کسی بهشون خرده نگیره که مسیرها رو گرون کردید»
این نخستین بار نیست که مشتریان و رانندگان از نرخ تاکسیهای اینترنتی گلایهمند هستند و آخرین بار نیز نخواهد بود؛ و این اتفاق تا زمانی که قاعده این کسبوکارها برای قیمتگذاری مشخص نشود ادامه خواهد داشت.
طرف دیگر ماجرا تاکسیهای اینترنتی بودند که از فردای سهمیهبندی شکایت مسافران از افزایش نرخ آنها آغاز شد، اما مدیران دو تاکسی اینترنتی بزرگ در همان زمان اعلام کردند که کرایههای آنها در افزایش نیافته و برای رانندگان طرحهای تشویقی در نظر گرفتهاند. البته که این خبر با واکنش منفی و اعتراض مخاطبان رو به شد و تجربه شخصی عموم آنها حاکی از افزایش قیمت این دو تاکسیرانی بود.
برای بالا نرفتن نرخ کرایه تاکسیهای اینترنتی مقرر شد سهمیه بنزین بر اساس پیمایش هفتگی رانندگان به آنها تخصص یابد. شرط تخصیص سهمیه به رانندگان پیمایش حداقل 47کیلومتر در هفته در مجموع تاکسیهای آنلاین است. همچنین سقف پیمایش مورد قبول برای تخصیص سهمیه یک هزار کیلومتر در هفته (با مبنای هر صدکیلومتر 7 لیتر) در مجموع تاکسیهای اینترنتی است. بدین ترتیب سقف سهمیه تخصیص یافته به هر راننده تاکسی اینترنتی 70 لیتر در هفته برای خودروهای تکسوز و 42 لیتر در هفته برای خودروهای دوگانهسوز است. این سهمیه مازاد بر 60لیتر سهمیه ماهانه هر خودرو است.
حالا بیش از یک ماه از سهمیهبندی بنزین میگذرد و گویی آبها از آسیاب افتاده و دیگر «گرانیم از سرتیتر روزنامهها کنار رفته است؛ البته که این اتفاق به معنی گران نشدن نرخ تاکسیهای اینترنتی در چراغ خاموش رسانهها نیست و هنوز گلایهها ادامه دارد. البته که این بار دامنه گلایهها از مشتریان فراتر رفته و رانندگان را هم در بر گرفته است؛ رانندگانی که به قول خودشان باید برای 15 هزار تومان سهمیه بنزین باید با شرکت سر و کله بزنند.
گلایه این رانندگان به سهمیه بنزین محدود نمیشود، آنها از مشخص نبودن نرخها و «دلبخواه عمل کردن شرکت» گلایه دارند. از اینکه یک روز نرخ مسیر اکباتان تا شهر زیبا (در ساعت مشخص و غیراوج) 20 هزار تومان است و روز دیگر 8 هزار تومان.
15 درصد کمیسیون شرکت تاکسیرانی از این نرخ را هم که کنار بگذاریم، رقم ناچیزی ته جیب راننده را میگیرد همین میشود که میگویند: «ما آخرم نفهمیدیم اینا چجوری قیمت تعیین میکنن، یه بار یه مسیر کوتاه تو ساعت خلوت رو میزنن 30 هزار تومان و یه بار دیگه مسیر طولانی رو 10 هزار تومن؛ انگار اینجوری میخوان کسی بهشون خرده نگیره که مسیرها رو گرون کردید»
این نخستین بار نیست که مشتریان و رانندگان از نرخ تاکسیهای اینترنتی گلایهمند هستند و آخرین بار نیز نخواهد بود؛ و این اتفاق تا زمانی که قاعده این کسبوکارها برای قیمتگذاری مشخص نشود ادامه خواهد داشت.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها