یک مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران:
آب و هوا را نمیتوان به بنزین اضافه کرد
«آب و هوا را نمیتوان به بنزین اضافه کرد»؛ این موضوعی است که مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران در پاسخ به شایعات موجود درباره کمفروشی بنزین بیان کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، با گران شدن و سهمیهبندی بنزین، نگرانیهایی درباره کمفروشی و تقلب در بنزینِ توزیع شده در کشور بهوجود آمده است. برخی از افزایش تعداد دفعات سوختگیری و برخی دیگر از وجود آب و هوا در بنزین و کمفروشی جایگاهها گلایه داشتند. مواردی از این کمفروشی توسط سازمان ملی استاندارد شناسایی و با آن برخورد شد.
نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد در یک نشست خبری از پلمپ نازلهایی که کمفروشی داشتند، خبر داد. بر این اساس در آذرماه، ۴۹۷۸ نازل بررسی شدند که ۱۶۳ مورد از آنها به دلیل کمفروشی توسط کارشناسان سازمان استاندارد و وزارت نفت پلمپ شدند. وی درباره آلایندگی بنزین تولید داخل گفت: مطابق آزمایشها، تا کنون کیفیت بنزین تولیدی هیچ مشکلی نداشته و استانداردهای لازم را پاس میکند.
کرامت ویسکرمی، مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران در گفتوگو با ایرناپلاس با رد امکان اضافه کردن آب و هوا به بنزین از نظر فنی توضیح داد: در تمام جایگاهها، پمپی که بنزین یا گازوئیل را به سمت نازل ارسال میکند، غرق در بنزین و شناور است و تقریباً ۲۰ سانتیمتر بالاتر از کف مخزن قرار دارد. بنابراین امکان اینکه هوایی به سمت نازل ارسال شود از نظر فنی وجود ندارد. درباره آب هم باید گفت آب نمیتواند در مخزن قرار گیرد و توسط خودرو سوزانده شود.
جایگاهها ماهانه حداقل پنج بار بازرسی میشوند
ویسکرمی افزود: کارشناسان کنترل کیفی ماهانه حداقل پنج بار در تمام کشور به تمام جایگاههای عرضه سوخت، مراجعه میکنند و نمونه بنزین و گازوئیل مخازن و خروجی نازلها را مورد نظارت کیفی قرار میدهند و این اطمینان را میدهیم که سوخت از بُعد کمی و کیفی، شدیداً تحت نظارت ما و سایر سازمانهای نظارتی قرار دارد.
وی درباره کیفیت سوخت توزیعشده در کشور گفت: ما به تکلیفی که در بُعد توزیع و کیفیت سوخت به عهده داریم عمل میکنیم و کنترل مستمر شرکت پخش و سازمانهای نظارتی بیرونی نیز انجام میشود.
وی ادامه داد: تکلیف قانونی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی و وزارت نفت این است که سوخت توزیعی در کلانشهرهای مصوب و در شهرها و جادههای مواصلاتی را مطابق با استاندارد یورو توزیع کند و بر این اساس، تمام بنزین و نفت گاز توزیعی مطابق با استاندارد یورو۴ است. این سوخت، شاخصههای زیستمحیطی را دارد و بهصورت مستمر توسط شرکت پخش، سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست، مورد ارزیابی و سنجش قرار میگیرد.
بنزین تولید داخل مطابق استاندارد است
ویسکرمی درباره نظارت بر سوخت تولیدی پالایشگاههای داخلی گفت: پالایشگاه، بنزین را تولید و شرکت ملی پخش آن را ذخیره و توزیع میکند. کیفیت بنزین دقیقاً مطابق با استانداردی است که برای ما تعریف شده و تکلیف به توزیع آن داریم.
مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران ضمن تأیید کیفیت سوخت توزیعی گفت: نظارت مستمر شرکت پخش و از آن مهمتر، سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست که از نظر قانونی ارزیابی و انطباق با استاندارد را انجام میدهند، توزیع بنزین و نفت گاز یورو۴ را تأیید میکند.
وی درباره این سازوکار نظارتی توضیح داد: شرکت پخش، ماهی یکبار تمامی نازلهای عرضه بنزین و گازوئیل سطح کشور را بهوسیله پیمانههای معیار و استاندارد و روش و دستورالعمل موجود، مورد آزمایش کمّی قرار میدهد و نازلی که سوخت را عرضه میکند به لحاظ کمّی مورد بررسی قرار میگیرد.
نازلها برچسب کنترل کیفیت دارند
ویسکرمی در ادامه گفت: سازمان ملی استاندارد نیز وظیفه دارد نازلهای عرضه سوخت را مورد ارزیابی و انطباق قرار دهد و این سازمان نیز تمام جایگاههای عرضه سوخت را در سراسر کشور بر مبنای روش و دستورالعملی که دارد مورد سنجش و آزمون قرار میدهد و روی پمپهایی که نازلهایشان آزمون را پاس میکنند، برچسبی نصب میشود که تاریخ بازرسی در آن ذکر شده است.
وی درباره امکان تقلب و کمفروشی در جایگاهها گفت: در خود پمپها و تلمبههای عرضه بنزین و نفت گاز، تجهیزات و بخشهایی وجود دارد که پلمپهای مختص به شرکت ملی پخش را دارند و مورد بازدید و نظارت هستند. اطمینان میدهیم که در همه جایگاههای عرضه سوخت در کل کشور، این نظارتها وجود دارد تا از نظر کمّی، مشکلی وجود نداشته باشد.
منبع: ایرناپلاس
انتهای پیام/
نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد در یک نشست خبری از پلمپ نازلهایی که کمفروشی داشتند، خبر داد. بر این اساس در آذرماه، ۴۹۷۸ نازل بررسی شدند که ۱۶۳ مورد از آنها به دلیل کمفروشی توسط کارشناسان سازمان استاندارد و وزارت نفت پلمپ شدند. وی درباره آلایندگی بنزین تولید داخل گفت: مطابق آزمایشها، تا کنون کیفیت بنزین تولیدی هیچ مشکلی نداشته و استانداردهای لازم را پاس میکند.
کرامت ویسکرمی، مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران در گفتوگو با ایرناپلاس با رد امکان اضافه کردن آب و هوا به بنزین از نظر فنی توضیح داد: در تمام جایگاهها، پمپی که بنزین یا گازوئیل را به سمت نازل ارسال میکند، غرق در بنزین و شناور است و تقریباً ۲۰ سانتیمتر بالاتر از کف مخزن قرار دارد. بنابراین امکان اینکه هوایی به سمت نازل ارسال شود از نظر فنی وجود ندارد. درباره آب هم باید گفت آب نمیتواند در مخزن قرار گیرد و توسط خودرو سوزانده شود.
جایگاهها ماهانه حداقل پنج بار بازرسی میشوند
ویسکرمی افزود: کارشناسان کنترل کیفی ماهانه حداقل پنج بار در تمام کشور به تمام جایگاههای عرضه سوخت، مراجعه میکنند و نمونه بنزین و گازوئیل مخازن و خروجی نازلها را مورد نظارت کیفی قرار میدهند و این اطمینان را میدهیم که سوخت از بُعد کمی و کیفی، شدیداً تحت نظارت ما و سایر سازمانهای نظارتی قرار دارد.
وی درباره کیفیت سوخت توزیعشده در کشور گفت: ما به تکلیفی که در بُعد توزیع و کیفیت سوخت به عهده داریم عمل میکنیم و کنترل مستمر شرکت پخش و سازمانهای نظارتی بیرونی نیز انجام میشود.
وی ادامه داد: تکلیف قانونی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی و وزارت نفت این است که سوخت توزیعی در کلانشهرهای مصوب و در شهرها و جادههای مواصلاتی را مطابق با استاندارد یورو توزیع کند و بر این اساس، تمام بنزین و نفت گاز توزیعی مطابق با استاندارد یورو۴ است. این سوخت، شاخصههای زیستمحیطی را دارد و بهصورت مستمر توسط شرکت پخش، سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست، مورد ارزیابی و سنجش قرار میگیرد.
بنزین تولید داخل مطابق استاندارد است
ویسکرمی درباره نظارت بر سوخت تولیدی پالایشگاههای داخلی گفت: پالایشگاه، بنزین را تولید و شرکت ملی پخش آن را ذخیره و توزیع میکند. کیفیت بنزین دقیقاً مطابق با استانداردی است که برای ما تعریف شده و تکلیف به توزیع آن داریم.
مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران ضمن تأیید کیفیت سوخت توزیعی گفت: نظارت مستمر شرکت پخش و از آن مهمتر، سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست که از نظر قانونی ارزیابی و انطباق با استاندارد را انجام میدهند، توزیع بنزین و نفت گاز یورو۴ را تأیید میکند.
وی درباره این سازوکار نظارتی توضیح داد: شرکت پخش، ماهی یکبار تمامی نازلهای عرضه بنزین و گازوئیل سطح کشور را بهوسیله پیمانههای معیار و استاندارد و روش و دستورالعمل موجود، مورد آزمایش کمّی قرار میدهد و نازلی که سوخت را عرضه میکند به لحاظ کمّی مورد بررسی قرار میگیرد.
نازلها برچسب کنترل کیفیت دارند
ویسکرمی در ادامه گفت: سازمان ملی استاندارد نیز وظیفه دارد نازلهای عرضه سوخت را مورد ارزیابی و انطباق قرار دهد و این سازمان نیز تمام جایگاههای عرضه سوخت را در سراسر کشور بر مبنای روش و دستورالعملی که دارد مورد سنجش و آزمون قرار میدهد و روی پمپهایی که نازلهایشان آزمون را پاس میکنند، برچسبی نصب میشود که تاریخ بازرسی در آن ذکر شده است.
وی درباره امکان تقلب و کمفروشی در جایگاهها گفت: در خود پمپها و تلمبههای عرضه بنزین و نفت گاز، تجهیزات و بخشهایی وجود دارد که پلمپهای مختص به شرکت ملی پخش را دارند و مورد بازدید و نظارت هستند. اطمینان میدهیم که در همه جایگاههای عرضه سوخت در کل کشور، این نظارتها وجود دارد تا از نظر کمّی، مشکلی وجود نداشته باشد.
منبع: ایرناپلاس
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها