کد خبر:
۱۱۶۲۳۱ ۱۱:۰۳
۱۳۹۸/۱۰/۰۴
رحمانی:
سال گذشته صنعت خودرو در شرف تعطیلی بود
پدال نیوز: وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: در ماههای مهر، آبان و آذر سال گذشته تولید در شرف تعطیلی بود و دو خودروساز یک سوم میزان فعلی تولید میکردند که اکثر آن ناقصی داشت و محصولات به پارکینگ میرفتند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، رضا رحمانی در نشست علنی امروز (سهشنبه، 3 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال امیر خجسته نماینده همدان، گفت: موضوع بحث ما در زمینه صنعت خودرو است که اهمیت بسیار زیادی دارد و به زمان بیشتری نیازمند است. در یک سال گذشته یکی از نقاط بحرانی کشور صنعت خودرو بوده که آثار بسیار زیادی دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه سال گذشته یکی از نقاط بحرانی صنعت خودرو و قطعهسازی بود که در کل کشور نیز گسترده است و حداقل 600 هزار نفر در آن اشتغال مستقیم دارند، ادامه داد: در ماههای مهر، آبان و آذر سال گذشته تولید در شرف تعطیلی بود و یک سوم میزان فعلی دو خودروساز تولید میکردند که اکثر آن ناقصی داشت و محصولات به پارکینگ میرفتند.
وی با تأکید بر اینکه دو خودروساز کشور حدود 20 هزار میلیارد تومان به قطعهسازان بدهکار بودند، عنوان کرد: حدود یک میلیون خودرو پیشفروش شده بود در شرایطی که 24 هزار میلیارد تومان از مردم پول گرفته بودند اما این میزان در حساب نبود و تولید نیز تعطیل شده بود.
این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه مهمترین وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت خارج کردن صنعت خودرو از وضعیت بحرانی و درمان آن در حالت عادی بود، تصریح کرد: برنامه اصلاحی صنعت خودرو ارائه شده و حاصل آن تولید روزانه 4 هزار دستگاه در روز است، تعهدات به شکل مطلوبی کاهش یافته و قطعه سازان با خودروسازان آشتی کردهاند.
رحمانی با اشاره به اینکه کمیسیون اصل 90 به موضوع خودروسازیها ورود کرده و به صورت میدانی شرایط را دیده است، ادامه داد: برای اینکه کیفیت تولیدات را بالا ببریم راهی غیر از سرمایهگذاری نداریم که آغاز شده است. متأسفانه طی 10 سال گذشته سرمایهگذاری اساسی در صنعت خودرو نشده و ما تمامی مشکلات را در مسیر حرکت خود برطرف کردهایم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سالیانه 3 هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری باید در صنعت خودروسازی صورت گیرد که برای آن راهحل داریم، تصریح کرد: با ساخت پلت فرمهای مشترک قصد داریم هزینه تمام شده را کاهش دهیم، یکی دیگراز دلایل بالا بودن هزینه تولید خودرو شرکتهای تو در توی خودروسازیها است.
وی با تأکید بر اینکه شرکتهای تابعه و شرکت اصلی خودروسازی باید به مرور به مردم واگذار شود اما در حال حاضر تحت تأثیر فضای موجود قرار داریم، خاطر نشان کرد: کمیسیونهای اصل 90 ، صنایع و معادن و مرکز پژوهشهای مجلس گزارشی را از خودروسازیها ارائه کردهاند و به راهحلهای مشترکی رسیدیم که نیازمند زمان است.
این عضو کابینه دولت دوازدهم در پایان با تأکید بر اینکه به برنامههای اصلاحی که شروع شده باید توجه کنیم، گفت: امروز در تأمین قطعه مشکل نداریم و 400 میلیون دلار اعتبار برای داخلیسازی قطعات در نظر گرفته شده، با تأمین قطعات دو هزار خودروی ناقص موجود در کف پارکینگ خودروسازیها به کمتر از 10هزار دستگاه رسیده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه سال گذشته یکی از نقاط بحرانی صنعت خودرو و قطعهسازی بود که در کل کشور نیز گسترده است و حداقل 600 هزار نفر در آن اشتغال مستقیم دارند، ادامه داد: در ماههای مهر، آبان و آذر سال گذشته تولید در شرف تعطیلی بود و یک سوم میزان فعلی دو خودروساز تولید میکردند که اکثر آن ناقصی داشت و محصولات به پارکینگ میرفتند.
وی با تأکید بر اینکه دو خودروساز کشور حدود 20 هزار میلیارد تومان به قطعهسازان بدهکار بودند، عنوان کرد: حدود یک میلیون خودرو پیشفروش شده بود در شرایطی که 24 هزار میلیارد تومان از مردم پول گرفته بودند اما این میزان در حساب نبود و تولید نیز تعطیل شده بود.
این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه مهمترین وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت خارج کردن صنعت خودرو از وضعیت بحرانی و درمان آن در حالت عادی بود، تصریح کرد: برنامه اصلاحی صنعت خودرو ارائه شده و حاصل آن تولید روزانه 4 هزار دستگاه در روز است، تعهدات به شکل مطلوبی کاهش یافته و قطعه سازان با خودروسازان آشتی کردهاند.
رحمانی با اشاره به اینکه کمیسیون اصل 90 به موضوع خودروسازیها ورود کرده و به صورت میدانی شرایط را دیده است، ادامه داد: برای اینکه کیفیت تولیدات را بالا ببریم راهی غیر از سرمایهگذاری نداریم که آغاز شده است. متأسفانه طی 10 سال گذشته سرمایهگذاری اساسی در صنعت خودرو نشده و ما تمامی مشکلات را در مسیر حرکت خود برطرف کردهایم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سالیانه 3 هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری باید در صنعت خودروسازی صورت گیرد که برای آن راهحل داریم، تصریح کرد: با ساخت پلت فرمهای مشترک قصد داریم هزینه تمام شده را کاهش دهیم، یکی دیگراز دلایل بالا بودن هزینه تولید خودرو شرکتهای تو در توی خودروسازیها است.
وی با تأکید بر اینکه شرکتهای تابعه و شرکت اصلی خودروسازی باید به مرور به مردم واگذار شود اما در حال حاضر تحت تأثیر فضای موجود قرار داریم، خاطر نشان کرد: کمیسیونهای اصل 90 ، صنایع و معادن و مرکز پژوهشهای مجلس گزارشی را از خودروسازیها ارائه کردهاند و به راهحلهای مشترکی رسیدیم که نیازمند زمان است.
این عضو کابینه دولت دوازدهم در پایان با تأکید بر اینکه به برنامههای اصلاحی که شروع شده باید توجه کنیم، گفت: امروز در تأمین قطعه مشکل نداریم و 400 میلیون دلار اعتبار برای داخلیسازی قطعات در نظر گرفته شده، با تأمین قطعات دو هزار خودروی ناقص موجود در کف پارکینگ خودروسازیها به کمتر از 10هزار دستگاه رسیده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها