کد خبر:
۱۱۶۱۸۳ ۱۱:۰۸
۱۳۹۸/۱۰/۰۳
افزایش تولید خودروسازان نتیجه همت قطعه سازان است
پدال نیوز: دبیر انجمن قطعهسازان افزایش تولید خودروسازان و کاهش خودروهای ناقص مانده در کف کارخانهها را نتیجه همت قطعهسازان دانست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، مازیار بیگلو با بیان اینکه کاهش و جمع شدن خودروهای کف پارکینگ خودروسازان که با کسری روبرو بودند، عملا ماحصل کار صنعت قطعهسازی بوده است، اظهار کرد: اگر قطعهسازان آستین همت بالا نمیزنند، این خودروها جمع نمیشد. اینکه برخی میگویند که صنعت قطعهسازی در کماست، واقعاً برای ما تعجبآور است که چه کمایی است که تا این حد توانسته به خودروسازان کمک کند. در کما نیستیم اما مشکلات فراوانی داریم که ما را به کما نزدیک کرده است.
دبیر انجمن قطعهسازان و مجموعههای خودرو ادامه داد: در حال حاضر هر دو خودروساز بزرگ روزانه بیش از ٢٠٠٠ دستگاه خودرو تولید میکنند که نشان میدهد نمیگویم به روزهای اوج تولید، اما حداقل به روزهای دو سال گذشته و قبل از تحریمها برگشتهایم و اکنون با کمک قطعهسازان آن حجم تولید روزانه خودروسازان اتفاق میافتد؛ اما نکته اینجاست که این ٢٠٠٠ خودرو در روز به عبارتی یعنی نیاز به نقدینگی؛ اما این نقدینگی تاکنون تامین نشده و مشکل عمده آن این بوده است که تسهیلات معروف ٨۴۴ میلیون یورویی تا امروز نه به صورت یورو و نه به صورت ریالی پرداخت نشده است.
وی تاکید کرد: خودروهای کف به دلیل کسری قطعه مانده و حجم زیادی سرمایه بلوکه شده بود. از سوی دیگر باید سریعا تولید بالا میرفت و تامین قطعات صورت میگرفت؛ بنابراین این روند، کار را برای ما بسیار سخت کرده است اما میدانیم که تمهیداتی اندیشیده شده و کارهایی در حال انجام است که امیدوارم ظرف هفتههای آینده، کمک نقدینگی خوبی مصوب شود و بعد از مدتی در اختیار قطعهسازان قرار گیرد.
بیگلو تصریح کرد: در حال حاضر تعاملات خوبی با دو خودروساز صورت گرفته که به طور مثال ایرانخودرو، تولید روزانه خود را به ٢٣٠٠ دستگاه رسانده که طی دو سال اخیر رکورد بوده است و قرار است که ادامهدار هم باشد. در گروه سایپا نیز همین اتفاق افتاده و تعداد خودروهای ناقص را تکمیل کرده است و تیراژ تولید روزانه را به بالای ۲۰۰۰ دستگاه رسانده است.
او تصریح کرد: برنامهریزیها بر مبنای گردش پول نقد اتفاق خواهد افتاد که اگر نیاز به نقدینگی تامین و برطرف نشود، این طرحها که نتیجه بسیار خوبی هم داشته و نتیجه آن مشخص است، مجدداً با شکست روبرو خواهد شد.
وی افزود: البته لازم به ذکر است که همین که اخبار تولید روزانه بالای ۲۰۰۰ دستگاه در دو خودروساز به گوش میرسد، باعث شده که قیمت خودرو در بازار افت پیدا کرده و حاشیه بازار به قیمت کارخانه نزدیک شود که این به نفع مردم است؛ بنابراین راه مدیریت بازار خودرو این است که تولید را بتوانیم در هر خودروساز بالای ۲۰۰۰ دستگاه نگه داریم.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
دبیر انجمن قطعهسازان و مجموعههای خودرو ادامه داد: در حال حاضر هر دو خودروساز بزرگ روزانه بیش از ٢٠٠٠ دستگاه خودرو تولید میکنند که نشان میدهد نمیگویم به روزهای اوج تولید، اما حداقل به روزهای دو سال گذشته و قبل از تحریمها برگشتهایم و اکنون با کمک قطعهسازان آن حجم تولید روزانه خودروسازان اتفاق میافتد؛ اما نکته اینجاست که این ٢٠٠٠ خودرو در روز به عبارتی یعنی نیاز به نقدینگی؛ اما این نقدینگی تاکنون تامین نشده و مشکل عمده آن این بوده است که تسهیلات معروف ٨۴۴ میلیون یورویی تا امروز نه به صورت یورو و نه به صورت ریالی پرداخت نشده است.
وی تاکید کرد: خودروهای کف به دلیل کسری قطعه مانده و حجم زیادی سرمایه بلوکه شده بود. از سوی دیگر باید سریعا تولید بالا میرفت و تامین قطعات صورت میگرفت؛ بنابراین این روند، کار را برای ما بسیار سخت کرده است اما میدانیم که تمهیداتی اندیشیده شده و کارهایی در حال انجام است که امیدوارم ظرف هفتههای آینده، کمک نقدینگی خوبی مصوب شود و بعد از مدتی در اختیار قطعهسازان قرار گیرد.
بیگلو تصریح کرد: در حال حاضر تعاملات خوبی با دو خودروساز صورت گرفته که به طور مثال ایرانخودرو، تولید روزانه خود را به ٢٣٠٠ دستگاه رسانده که طی دو سال اخیر رکورد بوده است و قرار است که ادامهدار هم باشد. در گروه سایپا نیز همین اتفاق افتاده و تعداد خودروهای ناقص را تکمیل کرده است و تیراژ تولید روزانه را به بالای ۲۰۰۰ دستگاه رسانده است.
او تصریح کرد: برنامهریزیها بر مبنای گردش پول نقد اتفاق خواهد افتاد که اگر نیاز به نقدینگی تامین و برطرف نشود، این طرحها که نتیجه بسیار خوبی هم داشته و نتیجه آن مشخص است، مجدداً با شکست روبرو خواهد شد.
وی افزود: البته لازم به ذکر است که همین که اخبار تولید روزانه بالای ۲۰۰۰ دستگاه در دو خودروساز به گوش میرسد، باعث شده که قیمت خودرو در بازار افت پیدا کرده و حاشیه بازار به قیمت کارخانه نزدیک شود که این به نفع مردم است؛ بنابراین راه مدیریت بازار خودرو این است که تولید را بتوانیم در هر خودروساز بالای ۲۰۰۰ دستگاه نگه داریم.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش