صدراعظم نوری :
وزارت نفت تحولی در تولید بنزین ایجاد کند
پدال نیوز- عضو شورای شهر تهران گفت:وزارت نفت باید تحولی عمیق در تولید بنزین ایجاد کند، زیرا بیشتر بنزینی که مصرف میشود، بنزین یورو ۴ است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت کاهش میزان آلایندگی خودروهای در حال تولید، اظهار کرد: شورای شهر برای کاهش آلایندگی خودروهای سواری میتواند اقداماتی کند، اما اختیار در دست شورا نیست.
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دولت در سال 77 طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلان شهرها را تصویب کرد، ادامه داد: این طرح 10 فاز داشت که بر مبنای آن دستگاههای مختلف اعم از وزارت نفت، وزارت صنعت، وزارت بازرگانی، سازمان حفاظت از محیط زیست و پلیس راهور تکالیفی را بر عهده داشتند و بر این اساس باید اقداماتی را انجام میدادند که سازمان محیط زیست هم وظیفه نظارت بر عملکرد همه این دستگاهها را داشت.
او با اشاره به اینکه در این راستا اقدامات موثری هم انجام شد، اظهار کرد: تبدیل خودروهای کاربراتوری به انژکتوری، جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده و ورود خودروهای خارجی به شرط خروج چند خودروی فرسوده از نتایج این طرح بود.
صدراعظم نوری با تأکید بر اینکه آلودگی هوا بیشتر به خاطر منابع آلاینده متحرک است، گفت: وزارت نفت باید تحولی عمیق در تولید بنزین ایجاد کند، زیرا بیشتر بنزینی که ما مصرف میکنیم بنزین یورو 4 است و باید به سمت بنزین یورو 5 و یورو 6 برویم که امروزه در کشورهای اروپایی هم برای کاهش آلودگی هوا از آن استفاده میشود.
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران افزود: البته میزان آلودگی بنزین ما هم بالا نیست و گوگرد آن پایین و در حد استاندارد است.
او با بیان اینکه بنزین ایران وضعیت مناسبی دارد، اظهار کرد: اگر خودرو وضعیت مناسب و استانداردی نداشته باشد وقتی بنزین استاندارد را هم داخل آن بریزیم عمل احتراق به درستی انجام نمیشود و هوا را آلوده میکند لذا باید تکنولوژی خودرو در ایران عوض شود.
صدراعظم نوری با اشاره به اینکه وقتی یک خودروی ایرانی خریداری میکنیم از ابتدای کار مشکلاتی دارد و هوا را آلوده میکند، گفت: ما باید این صنعت تکنولوژی را عوض کنیم و به سمت خودروهای استاندارد برویم.
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه کشور ایران منابع گازی زیادی دارد، تصریح کرد: چرا به سمت تولید خودروهای گازسوز نمیرویم و باید تسهیلاتی فراهم کنیم تا خودروهای برقی وارد سیستم حمل و نقل شوند و این تجربه موفقی است که دنیا آزموده است.
او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تاکنون اقدامی برای تغییر فناوری خودروهای داخلی به منظور کاهش آلایندگی نشده، گفت: فناوری کاهش آلودگی خودرو پیچیده نیست، مشکل این است که اراده جدی برای این کار وجود ندارد.
صدراعظم نوری ادامه داد: وقتی به خاطر تولید خودرو در داخل به اقدام خود مینازیم حتما این توانایی هم وجود دارد که میزان آلایندگی آن را کاهش دهیم.
صدراعظم نوری با تأکید بر اینکه برای کاهش آلایندگی خودروهای داخلی سازمان حفاظت از محیط زیست باید کار شود، خاطرنشان کرد: در هماهنگی که با پلیس راهور انجام شده اصلا نباید خودروهای آلاینده شماره گذاری شوند.
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دولت در سال 77 طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلان شهرها را تصویب کرد، ادامه داد: این طرح 10 فاز داشت که بر مبنای آن دستگاههای مختلف اعم از وزارت نفت، وزارت صنعت، وزارت بازرگانی، سازمان حفاظت از محیط زیست و پلیس راهور تکالیفی را بر عهده داشتند و بر این اساس باید اقداماتی را انجام میدادند که سازمان محیط زیست هم وظیفه نظارت بر عملکرد همه این دستگاهها را داشت.
او با اشاره به اینکه در این راستا اقدامات موثری هم انجام شد، اظهار کرد: تبدیل خودروهای کاربراتوری به انژکتوری، جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده و ورود خودروهای خارجی به شرط خروج چند خودروی فرسوده از نتایج این طرح بود.
صدراعظم نوری با تأکید بر اینکه آلودگی هوا بیشتر به خاطر منابع آلاینده متحرک است، گفت: وزارت نفت باید تحولی عمیق در تولید بنزین ایجاد کند، زیرا بیشتر بنزینی که ما مصرف میکنیم بنزین یورو 4 است و باید به سمت بنزین یورو 5 و یورو 6 برویم که امروزه در کشورهای اروپایی هم برای کاهش آلودگی هوا از آن استفاده میشود.
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران افزود: البته میزان آلودگی بنزین ما هم بالا نیست و گوگرد آن پایین و در حد استاندارد است.
او با بیان اینکه بنزین ایران وضعیت مناسبی دارد، اظهار کرد: اگر خودرو وضعیت مناسب و استانداردی نداشته باشد وقتی بنزین استاندارد را هم داخل آن بریزیم عمل احتراق به درستی انجام نمیشود و هوا را آلوده میکند لذا باید تکنولوژی خودرو در ایران عوض شود.
صدراعظم نوری با اشاره به اینکه وقتی یک خودروی ایرانی خریداری میکنیم از ابتدای کار مشکلاتی دارد و هوا را آلوده میکند، گفت: ما باید این صنعت تکنولوژی را عوض کنیم و به سمت خودروهای استاندارد برویم.
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه کشور ایران منابع گازی زیادی دارد، تصریح کرد: چرا به سمت تولید خودروهای گازسوز نمیرویم و باید تسهیلاتی فراهم کنیم تا خودروهای برقی وارد سیستم حمل و نقل شوند و این تجربه موفقی است که دنیا آزموده است.
او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تاکنون اقدامی برای تغییر فناوری خودروهای داخلی به منظور کاهش آلایندگی نشده، گفت: فناوری کاهش آلودگی خودرو پیچیده نیست، مشکل این است که اراده جدی برای این کار وجود ندارد.
صدراعظم نوری ادامه داد: وقتی به خاطر تولید خودرو در داخل به اقدام خود مینازیم حتما این توانایی هم وجود دارد که میزان آلایندگی آن را کاهش دهیم.
صدراعظم نوری با تأکید بر اینکه برای کاهش آلایندگی خودروهای داخلی سازمان حفاظت از محیط زیست باید کار شود، خاطرنشان کرد: در هماهنگی که با پلیس راهور انجام شده اصلا نباید خودروهای آلاینده شماره گذاری شوند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو خودرو در «فاز انتظار» توافق ورود خودروی پلاک منطقه آزاد تهران به ناوگان حمل و نقل عدم صدور مجوز برای تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی خودرو در انتظار تکرار برجام هند در مسیر فناوری خودروهای خودران
شرایط فروش