نظر محیط زیست تهران درباره استفاده از دوچرخه
پدال نیوز- رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن بیان اینکه استفاده شهروندان از دوچرخه میتواند تأثیر زیادی بر کاهش آلودگی هوا داشته باشد، گفت: زیرساختهای استفاده از دوچرخه باید فراهم شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، مسعود زندی افزود: افزایش تولید دوچرخه کافی نیست و باید زیرساختهایی همچون وجود مسیر ویژه برای دوچرخه سواران و آموزش عمومی استفاده از دوچرخه مهیا شود.
وی ادامه داد: استفاده از دوچرخه میتواند خطرناک باشد اما وقتی مسیر ویژهای برای دوچرخه در نظر گرفته شود شهروندان با اطمینان خاطر بیشتری از دوچرخه استفاده میکنند و در این صورت است که استفاده از دوچرخه میتواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد.
زندی در ادامه تصریح کرد: مسیرهای ویژه دوچرخه سواران راه اندازی شده اما توفیق نداشته است و زمانی یک برنامه مانند استفاده شهروندان از دوچرخه می تواند موفق باشد که تمام امکانات و زیرساخت ها در کنار هم مهیا باشد.
وی همچنین افزود: استفاده شهروندان از دوچرخه در روزهایی که هوای شهر تهران آلوده است پیشنهاد نمیشود، چراکه میتواند بر سلامتی دوچرخهسواران تأثیر منفی بگذارد.
رییس اداره محیط زیست شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود و با اشاره به اینکه مشکل آلودگی هوای تهران سابقه دیرینه ای دارد، گفت: از دهه 70 که مطالعات مربوط به آلودگی هوای تهران آغاز شد، استفاده از حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از محورهای اصلی مؤثر در کاهش آلودگی هوا شناخته شد.
وی ادامه داد: هرچه امکانات حمل و نقل عمومی توسعه یابد و در کنار آن شهروندان از خودروهای شخصی کمتر استفاده کنند شاهد کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.
زندی در پایان اظهار کرد: مشکل آلودگی هوای تهران زمانی رفع میشود که سیستم حمل و نقل عمومی به طور صد درصدی توسعه یابد و مردم با رغبت کامل از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
وی ادامه داد: استفاده از دوچرخه میتواند خطرناک باشد اما وقتی مسیر ویژهای برای دوچرخه در نظر گرفته شود شهروندان با اطمینان خاطر بیشتری از دوچرخه استفاده میکنند و در این صورت است که استفاده از دوچرخه میتواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد.
زندی در ادامه تصریح کرد: مسیرهای ویژه دوچرخه سواران راه اندازی شده اما توفیق نداشته است و زمانی یک برنامه مانند استفاده شهروندان از دوچرخه می تواند موفق باشد که تمام امکانات و زیرساخت ها در کنار هم مهیا باشد.
وی همچنین افزود: استفاده شهروندان از دوچرخه در روزهایی که هوای شهر تهران آلوده است پیشنهاد نمیشود، چراکه میتواند بر سلامتی دوچرخهسواران تأثیر منفی بگذارد.
رییس اداره محیط زیست شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود و با اشاره به اینکه مشکل آلودگی هوای تهران سابقه دیرینه ای دارد، گفت: از دهه 70 که مطالعات مربوط به آلودگی هوای تهران آغاز شد، استفاده از حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از محورهای اصلی مؤثر در کاهش آلودگی هوا شناخته شد.
وی ادامه داد: هرچه امکانات حمل و نقل عمومی توسعه یابد و در کنار آن شهروندان از خودروهای شخصی کمتر استفاده کنند شاهد کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.
زندی در پایان اظهار کرد: مشکل آلودگی هوای تهران زمانی رفع میشود که سیستم حمل و نقل عمومی به طور صد درصدی توسعه یابد و مردم با رغبت کامل از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها