کد خبر:
۱۱۵۵۱۱ ۰۹:۴۷
۱۳۹۸/۰۹/۲۱
خودروهای فرانسوی به ایران باز میگردند؟
پدال نیوز: احمد نعمتبخش، دبیر انجمن خودروسازان درباره احتمال همکاری مجدد با فرانسویها در زمینه خودروسازی گفت: برای تولید خودرو با توجه به ...
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از گسترشنیوز: احمد نعمتبخش، دبیر انجمن خودروسازان درباره احتمال همکاری مجدد با فرانسویها در زمینه خودروسازی گفت: برای تولید خودرو با توجه به اطلاعاتی که موجود است، فعلا خبری از تولید نمونههای فرانسوی نیست. در صورتی که تحریمها همچنان پابرجا باشد بعید است که دوباره همکاری ایران با فرانسویها صورت بپذیرد. خودروسازانی مانند پژو، رنو و سیتروئن در ایران سرمایهگذاری کرده بودند اما به دلیل تحریمها از ایران رفتند. چنین اتفاقاتی بعید است مگر این که به صورت پشت پرده صحبتهایی شود.
وی درباره تامین قطعات و خدماتدهی به خودروهایی مانند پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن c۳ اظهار کرد: واردات قطعات یدکی خودرو تحریم نشده است. بنابراین با توجه به این قضیه، شرکتها موظف هستند تا ۱۰ سال پس از تولید خدمات را ارائه دهند. لازم به ذکر است که این خودروها از لحاظ داخلیسازی در سطح پایینی قرار دارند. ۱۴ درصد از داخلیسازی شامل مونتاژ بدنه، رنگ و مونتاژ نهایی در کارخانه است. قرار بود این خودروها با ۴۰ درصد داخلی به تولید برسند اما با توجه به این که قطعهسازان نتوانستد به سرعت لازم در ساخت قطعات برسند وزارتخانه کوتاه اومد و کار با ۲۰ درصد داخلیسازی شروع شد. بنابراین خودروهایی مانند پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن c۳ با ۲۰ درصد داخلیسازی تولید شدند.
نعمتبخش در پایان گفت: قراردادهایی با قطعهسازان در زمینه تولید این ۲ خودرو بسته شد اما با توجه به رفتن پژو و سیتروئن از ایران در حقیقت این قراردادها معلق باقی ماند. اگر تحریمها اعمال نمیشد برنامهریزی شده بود که این خودروها با میزان ساخت داخل بیشتری تولید شوند. ایرانخودرو در مورد ۳۰۱ نیز تا ۶۰ درصد داخلیسازی جلو رفته و قرار بود این کار برای ۲ خودروی دیگر نیز انجام شود. در مورد پژو ۳۰۱ این خودرو با حداقل ۶۰ درصد داخلیسازی قرار است تولید شود.
وی درباره تامین قطعات و خدماتدهی به خودروهایی مانند پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن c۳ اظهار کرد: واردات قطعات یدکی خودرو تحریم نشده است. بنابراین با توجه به این قضیه، شرکتها موظف هستند تا ۱۰ سال پس از تولید خدمات را ارائه دهند. لازم به ذکر است که این خودروها از لحاظ داخلیسازی در سطح پایینی قرار دارند. ۱۴ درصد از داخلیسازی شامل مونتاژ بدنه، رنگ و مونتاژ نهایی در کارخانه است. قرار بود این خودروها با ۴۰ درصد داخلی به تولید برسند اما با توجه به این که قطعهسازان نتوانستد به سرعت لازم در ساخت قطعات برسند وزارتخانه کوتاه اومد و کار با ۲۰ درصد داخلیسازی شروع شد. بنابراین خودروهایی مانند پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن c۳ با ۲۰ درصد داخلیسازی تولید شدند.
نعمتبخش در پایان گفت: قراردادهایی با قطعهسازان در زمینه تولید این ۲ خودرو بسته شد اما با توجه به رفتن پژو و سیتروئن از ایران در حقیقت این قراردادها معلق باقی ماند. اگر تحریمها اعمال نمیشد برنامهریزی شده بود که این خودروها با میزان ساخت داخل بیشتری تولید شوند. ایرانخودرو در مورد ۳۰۱ نیز تا ۶۰ درصد داخلیسازی جلو رفته و قرار بود این کار برای ۲ خودروی دیگر نیز انجام شود. در مورد پژو ۳۰۱ این خودرو با حداقل ۶۰ درصد داخلیسازی قرار است تولید شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها