کد خبر:
۱۱۵۲۵۳ ۱۲:۳۵
۱۳۹۸/۰۹/۱۶
ارتباط خودروسازان با آلودگی هوا/
تکنولوژی پایین عامل آلاینده بودن خودروهای داخلی
پدال نیوز: کیفیت پایین و استفاده نکردن از تکنولوژی روز در تولید خودرو از سوی خودروسازان موجب شده تا بخش زیادی از آلودگی هوا متوجه این صنعت باشد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خودروکار، چند سالی است که آلودگی هوا در کلانشرهای کشور به شرایط وخیمی به ویژه در فصل سرما رسیده است به گونهای که شدت آلودگی موجب تعطیلی مدارس و همچنین هشدار به افراد حساس برای خارج نشدن از منزل منجر شده است.
عوامل مختلفی برای ایجاد آلودگی در سطح کلانشهرها قید میشود، اما مهمترین عامل در این میان به نقش خودروها بر میگردد که در کنار موتورسیکلتها نقش اول در این مسئله دارند.
سهم خودروهای سواری بنزینی در تولید گازهای آلاینده شهر تهران در حدود ۳۸ درصد است که نشان دهنده نقش مهم این خودروها در آلودگی هوا است.
در این بین نقش خودروهای تولیدی خودروسازان داخلی بسیار مهم است هم به دلیل کیفیت پایینی که دارند و هم از نظر آلوده کردن هوا که در صدر قرار دارند؛ علی رغم تاکید بر فاقد استاندارد بودن این خودروها از سوی مراجع متولی طی سالیان گذشته و پس تاخیر بسیاری مقرر شد طی امسال و سال آینده برخی از آنها از خط تولید خارج شوند هر چند جایگزین این خودروها از نظر ایجاد آلودگی حال و روز بهتری نسبت به این خودروها ندارند و در این بین نه تنها هیچ تلاشی هم از سوی خودروسازان برای اصلاح این روند صورت نمیگیرد، بلکه حتی طی ماههای گذشته خودروسازان به دنبال حذف فیلتر دوده از روی برخی از خودروها نیز بودند.
در این باره امرالله امینی کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: بیشترین آلودگیها مربوط به خودروها است و نقش زیادی در آلودگیها دارند.
وی افزود: آلودگی که اتوبوسها و سواریها تولید داخل ایجاد میکنند در دنیا بی نظیر است.
این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه مصرف سوخت و ایجاد آلودگی در خودروهای داخلی بسیار زیاد است، گفت: به عنوان مثال خودروی پراید اگر به جای ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر سوخت مصرف کند، حجم زیادی از مصرف و آلایندگی کاهش مییابد.
وی با بیان اینکه خودروسازان داخلی به کیفیت اهمیت نمیدهند، گفت: خودروسازان به دلیل اینکه مونتاژکار هستند، تکنولوژی جدید ندارند و اقدامی هم برای واردات این تکنولوژی در جهت کاهش مصرف سوخت و آلایندگی نمیکنند.
امینی با تاکید بر اینکه نوآوری و تکنولوژی در صنعت خودرو کشور وجود ندارد، ادامه داد: جایگزینی تیبا و سمند و خارج کردن پراید و پژو ۴۰۵ فایدهای ندارد، باید تکنولوژی تولید موتور تغییر کند در غیر این صورت این اقدامات تاثیری ندارد.
این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه خودروسازان بینالمللی برای کاهش آلودگی هوا به سمت تولید خودروهای هیبریدی و برقی حرکت کردند، بیان کرد: باید به سمت تولید خودروهای، هیبریدی حرکت کرد در صورتی که خبری از تولید این نوع خودرو توسط خودروسازان داخلی نیست.
انتهای پیام/
عوامل مختلفی برای ایجاد آلودگی در سطح کلانشهرها قید میشود، اما مهمترین عامل در این میان به نقش خودروها بر میگردد که در کنار موتورسیکلتها نقش اول در این مسئله دارند.
سهم خودروهای سواری بنزینی در تولید گازهای آلاینده شهر تهران در حدود ۳۸ درصد است که نشان دهنده نقش مهم این خودروها در آلودگی هوا است.
در این بین نقش خودروهای تولیدی خودروسازان داخلی بسیار مهم است هم به دلیل کیفیت پایینی که دارند و هم از نظر آلوده کردن هوا که در صدر قرار دارند؛ علی رغم تاکید بر فاقد استاندارد بودن این خودروها از سوی مراجع متولی طی سالیان گذشته و پس تاخیر بسیاری مقرر شد طی امسال و سال آینده برخی از آنها از خط تولید خارج شوند هر چند جایگزین این خودروها از نظر ایجاد آلودگی حال و روز بهتری نسبت به این خودروها ندارند و در این بین نه تنها هیچ تلاشی هم از سوی خودروسازان برای اصلاح این روند صورت نمیگیرد، بلکه حتی طی ماههای گذشته خودروسازان به دنبال حذف فیلتر دوده از روی برخی از خودروها نیز بودند.
در این باره امرالله امینی کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: بیشترین آلودگیها مربوط به خودروها است و نقش زیادی در آلودگیها دارند.
وی افزود: آلودگی که اتوبوسها و سواریها تولید داخل ایجاد میکنند در دنیا بی نظیر است.
این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه مصرف سوخت و ایجاد آلودگی در خودروهای داخلی بسیار زیاد است، گفت: به عنوان مثال خودروی پراید اگر به جای ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر سوخت مصرف کند، حجم زیادی از مصرف و آلایندگی کاهش مییابد.
وی با بیان اینکه خودروسازان داخلی به کیفیت اهمیت نمیدهند، گفت: خودروسازان به دلیل اینکه مونتاژکار هستند، تکنولوژی جدید ندارند و اقدامی هم برای واردات این تکنولوژی در جهت کاهش مصرف سوخت و آلایندگی نمیکنند.
امینی با تاکید بر اینکه نوآوری و تکنولوژی در صنعت خودرو کشور وجود ندارد، ادامه داد: جایگزینی تیبا و سمند و خارج کردن پراید و پژو ۴۰۵ فایدهای ندارد، باید تکنولوژی تولید موتور تغییر کند در غیر این صورت این اقدامات تاثیری ندارد.
این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه خودروسازان بینالمللی برای کاهش آلودگی هوا به سمت تولید خودروهای هیبریدی و برقی حرکت کردند، بیان کرد: باید به سمت تولید خودروهای، هیبریدی حرکت کرد در صورتی که خبری از تولید این نوع خودرو توسط خودروسازان داخلی نیست.
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش