کد خبر:
۱۱۵۱۳۵ ۱۷:۵۹
۱۳۹۸/۰۹/۱۳
تاوان خواب زمستانی خودروسازان را مردم میپردازند
پدال نیوز- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است مردم به دلیل بیتوجهی خودروسازان به تولید خودروهای هیبریدی و کم مصرف ناچارند پول بیشتری برای خرید بنزین پرداخت کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خانه ملت، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلسدرباره صحبتهای رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر اینکه اگر قرار بر تولید استاندارد موتورسیکلت و خودروها باشد، باید کارخانجات را تعطیل کنیم، گفت: در حال حاضر نمیتوان از خودروسازان انتظار اصلاح سریع ساختار و تولید خودروهای استاندارد را داشت زیرا طی 40 سال گذشته که این شرکتها از منابع کافی و بسیار برخوردار بودند، برای تولید خودروی کم مصرف اقدامی نکردند، حال چگونه با بدهیهای بسیاربتوانند برنامهای برای تحقق این امر داشته باشند.
خودروسازان برنامهای برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی نداشتند
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 40 سال خودروسازان را به حال خود رها کردیم، افزود: این شرکت ها برنامه ای برای ارتقای کیفیت نداشتند و سال به سال از کیفیت آنها کاسته شد به گونه ای که حال تنها چارچرخ تولید میکنند.
وی ادامه داد: خودروسازی در ایران دولتی است و مدیران مهمان هستند به همین دلیل برنامه ریزی مناسبی برای ارتقا کیفیت و تولید خودروهای کم مصرف و هیبریدی نداشتند.
گرانی خودرو در بازار بی معنا است
این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین درباره گرانی پراید و پژوه 206 در هفته های اخیر، اظهار کرد: از آنجایی که طی سال های گذشته خودروها اسقاط نشدهاند گرانی در بازار بی معنا است زیرا خودروهای موجود در بازار می تواند نیاز مصرف کنندگان و تقاضا را رفع کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزایش قیمت بنزین را یکی از دلایل گرانی خودرو در بازار دانست و اضافه کرد: در ماه های گذشته به دلیل تکمیل خودروهای موجود در کف پارکینگ، عرضه خودرو به بازار صعودی بود اما در حال حاضر که تعداد این خودروها کاهش پیدا کرده علیرغم ثابت بودن تولید خودروسازان، عرضه به بازار کاهش پیدا کرده است.
خودروسازان برنامهای برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی نداشتند
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 40 سال خودروسازان را به حال خود رها کردیم، افزود: این شرکت ها برنامه ای برای ارتقای کیفیت نداشتند و سال به سال از کیفیت آنها کاسته شد به گونه ای که حال تنها چارچرخ تولید میکنند.
وی ادامه داد: خودروسازی در ایران دولتی است و مدیران مهمان هستند به همین دلیل برنامه ریزی مناسبی برای ارتقا کیفیت و تولید خودروهای کم مصرف و هیبریدی نداشتند.
گرانی خودرو در بازار بی معنا است
این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین درباره گرانی پراید و پژوه 206 در هفته های اخیر، اظهار کرد: از آنجایی که طی سال های گذشته خودروها اسقاط نشدهاند گرانی در بازار بی معنا است زیرا خودروهای موجود در بازار می تواند نیاز مصرف کنندگان و تقاضا را رفع کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزایش قیمت بنزین را یکی از دلایل گرانی خودرو در بازار دانست و اضافه کرد: در ماه های گذشته به دلیل تکمیل خودروهای موجود در کف پارکینگ، عرضه خودرو به بازار صعودی بود اما در حال حاضر که تعداد این خودروها کاهش پیدا کرده علیرغم ثابت بودن تولید خودروسازان، عرضه به بازار کاهش پیدا کرده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش