کد خبر:
۱۱۵۰۷۶ ۰۸:۳۶
۱۳۹۸/۰۹/۱۳
تغییر بازه زمانی انتشار گزارش کیفی خودرو
پدال نیوز: وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنان از منتشر کردن آمار مربوط به سطح کیفی خودروهای داخلی امتناع میکند و آن طور که شنیده میشود، ظاهرا انتشار ماهانه این گزارش را لغو کرده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیای اقتصاد : وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنان از منتشر کردن آمار مربوط به سطح کیفی خودروهای داخلی امتناع میکند و آن طور که شنیده میشود، ظاهرا انتشار ماهانه این گزارش را لغو کرده است.
بنابر شنیدهها، وزارت صنعت، معدن و تجارت قصد دارد بازه زمانی انتشار گزارش کیفی را از یک ماه به سه ماه تغییر دهد. به عبارت بهتر، ظاهرا گزارش کیفی خودروهای داخلی از این پس به جای ماهانه، بهصورت فصلی (سه ماه یکبار) منتشر خواهد شد. آخرین باری که وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش مربوط به کیفیت خودروهای داخلی را منتشر کرد، مرداد امسال بود و پس از آن با وجود پیگیریهای رسانهای، آمار مورد نظر دیگر منتشر نشد.
گزارش مربوط به کیفیت خودروهای داخلی را شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بهعنوان بخش خصوصی تهیه میکند و نتایج ارزیابی خود را در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار میدهد. در واقع شرکت بازرسی طبق وظیفه خود هر ماه کیفیت خودروهای داخلی را مورد بررسی قرار داده و نتایج آن را در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار میدهد، اما این وزارتخانه از انتشار آن طی چند ماه گذشته خودداری کرده است. پیشتر شرکت بازرسی بهعنوان بخش خصوصی، در مورد انتشار آمار کیفی مستقل عمل میکرد و هر ماه این گزارش را در اختیار رسانهها قرار میداد، اما در مقطعی وزارت صمت انتشار گزارش موردنظر را منوط به مجوز این وزارتخانه کرد. تا چند ماه پس از این ماجرا، گزارش کیفی خودروهای داخلی بهصورت نسبتا مرتب اما با تاخیر منتشر میشد، به نحوی که ابتدا وزارت صمت گزارش مربوطه را روی سایت خود قرار میداد و پس از آن، شرکت بازرسی نیز اقدام به رسانهای کردن آن میکرد.
با این حال هرچه پیش رفت، تاخیرها در انتشار آمار افزایش یافت و در نهایت وزارت صمت گزارش کیفی را از چشم رسانهها پنهان کرد. مشخص نیست چه اتفاقی در سطح کیفی خودروها طی این چند ماه که سختی تحریمها بیشتر خود را نشان میدهد، رخ داده که وزارت صمت از مرداد به بعد اجازه انتشار آمار کیفیت را نداده است. تا مرداد که گزارش کیفی منتشر میشد، کیفیت خودروها روندی با ثبات طی ماههای گذشته از تحریم داشت و افت کیفی چشمگیری رخ نداده بود. با توجه به این روند با ثبات، دور از ذهن بود که وزارت صمت انتشار آمار کیفی را متوقف کند، اما این وزارتخانه به دلایلی که خود میداند، گزارش موردنظر را در کما نگه داشته است. نکته دیگر اینجاست که گزارش کیفی خودروها مدتهاست بدون بیان جزئیات و تنها بهصورت کلی و در حد اینکه خودروها چند ستاره کیفیت دریافت کردهاند، منتشر میشود و برخی کارشناسان آن را نسبتا خنثی میدانند. حالا هم که گفته میشود بناست همین گزارش خالی از ریز جزئیات و بسیار سربسته، بهصورت فصلی و سه ماه یکبار منتشر شود، اقدامی که به نظر میرسد خوشایند مشتریان نخواهد بود.
بنابر شنیدهها، وزارت صنعت، معدن و تجارت قصد دارد بازه زمانی انتشار گزارش کیفی را از یک ماه به سه ماه تغییر دهد. به عبارت بهتر، ظاهرا گزارش کیفی خودروهای داخلی از این پس به جای ماهانه، بهصورت فصلی (سه ماه یکبار) منتشر خواهد شد. آخرین باری که وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش مربوط به کیفیت خودروهای داخلی را منتشر کرد، مرداد امسال بود و پس از آن با وجود پیگیریهای رسانهای، آمار مورد نظر دیگر منتشر نشد.
گزارش مربوط به کیفیت خودروهای داخلی را شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بهعنوان بخش خصوصی تهیه میکند و نتایج ارزیابی خود را در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار میدهد. در واقع شرکت بازرسی طبق وظیفه خود هر ماه کیفیت خودروهای داخلی را مورد بررسی قرار داده و نتایج آن را در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار میدهد، اما این وزارتخانه از انتشار آن طی چند ماه گذشته خودداری کرده است. پیشتر شرکت بازرسی بهعنوان بخش خصوصی، در مورد انتشار آمار کیفی مستقل عمل میکرد و هر ماه این گزارش را در اختیار رسانهها قرار میداد، اما در مقطعی وزارت صمت انتشار گزارش موردنظر را منوط به مجوز این وزارتخانه کرد. تا چند ماه پس از این ماجرا، گزارش کیفی خودروهای داخلی بهصورت نسبتا مرتب اما با تاخیر منتشر میشد، به نحوی که ابتدا وزارت صمت گزارش مربوطه را روی سایت خود قرار میداد و پس از آن، شرکت بازرسی نیز اقدام به رسانهای کردن آن میکرد.
با این حال هرچه پیش رفت، تاخیرها در انتشار آمار افزایش یافت و در نهایت وزارت صمت گزارش کیفی را از چشم رسانهها پنهان کرد. مشخص نیست چه اتفاقی در سطح کیفی خودروها طی این چند ماه که سختی تحریمها بیشتر خود را نشان میدهد، رخ داده که وزارت صمت از مرداد به بعد اجازه انتشار آمار کیفیت را نداده است. تا مرداد که گزارش کیفی منتشر میشد، کیفیت خودروها روندی با ثبات طی ماههای گذشته از تحریم داشت و افت کیفی چشمگیری رخ نداده بود. با توجه به این روند با ثبات، دور از ذهن بود که وزارت صمت انتشار آمار کیفی را متوقف کند، اما این وزارتخانه به دلایلی که خود میداند، گزارش موردنظر را در کما نگه داشته است. نکته دیگر اینجاست که گزارش کیفی خودروها مدتهاست بدون بیان جزئیات و تنها بهصورت کلی و در حد اینکه خودروها چند ستاره کیفیت دریافت کردهاند، منتشر میشود و برخی کارشناسان آن را نسبتا خنثی میدانند. حالا هم که گفته میشود بناست همین گزارش خالی از ریز جزئیات و بسیار سربسته، بهصورت فصلی و سه ماه یکبار منتشر شود، اقدامی که به نظر میرسد خوشایند مشتریان نخواهد بود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش