کد خبر:
۱۱۴۷۶۷ ۱۱:۵۳
۱۳۹۸/۰۹/۰۸
۸۵ هزار گواهی اسقاط بدون خریدار
مصوبه اسقاط خودروهای فرسوده منتظر امضای معاون رئیس جمهور
پدال نیوز- دبیرانجمن صنفی مراکز اسقاط خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵ هزار گواهی اسقاط بدون خریدار وجود دارد، گفت: مصوبه اسقاط خودروهای فرسوده منتظر امضای وزیر کشور و معاون اول رئیس جمهور است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس، سید امیر احمدی با بیان اینکه 70 درصد آلودگی هوا مربوط به خودروهای فرسوده است، اظهار داشت: واحدهای اسقاط خودروهای فرسوده بر اساس واردات خودرو فعال هستند و در حال حاضر که با ممنوعیت واردات روبرو هستیم کار این واحدها نیز با مشکل روبرو شده است.
وی با بیان اینکه در ازای هر 4 حواله اسقاط خودروی فرسوده، یک خودرو شمارهگذاری میشود، افزود: با توجه به ممنوعیت واردات خودرو، صدور گواهی اسقاط انجام نمیشود، هر چند در دو ماه گذشته 8 هزار گواهی اسقاط انتقال پیدا کرد.
دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط خراسان رضوی با اشاره به سرمایهگذاری 4 تا 6 میلیارد تومانی برای ایجاد زیرساختهای واحدهای اسقاط خودروهای فرسوده، تصریح کرد: در جلساتی که با وزیر صنعت داشتیم، در مورد تعطیلی واحدهای اسقاط صحبت کردیم که قرار بود پیگیری شود، ولی تاکنون اتفاقی نیفتاده و فعلاً فعالیت واحدهای اسقاط به واردات خودرو متصل است.
احمدی با بیان اینکه صنایع آلاینده و نیروگاهها هر سال مبلغی را بابت آلایندگی هوا به دولت پرداخت میکنند، پیشنهاد کرد این مبالغ به مراکز اسقاط اختصاص یابد تا این واحدها از رکود خارج شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 85 هزار گواهی اسقاط بدون خریدار وجود دارد،گفت: در مذاکرهای که با سازمان بازرسی و قوه قضائیه داشتیم، از آنها خواستیم که 8 هزار گواهی اسقاط صادر شده نیز برگشت بخورد و آنها ابتدا قول دادند این اتفاق بیفتد، ولی بعد گفتند که نمیتوانیم این کار را انجام دهیم، اما سعی میکنیم که 85 هزار مورد باقی مانده را نیز منتقل کنیم که البته تاکنون اتفاقی نیفتاده است.
به گفته دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط خراسان رضوی، سالانه به اندازه 30 درصد از تولید خودروسازان باید خودروی فرسوده از رده خارج شود.
احمدی در ادامه با اشاره به مصوبه اداره راهداری با امضای وزیر راه و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای فعال شدن واحدهای اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: طبق این مصوبه خودروسازان باید به اندازه 30 درصد تولید سالیانه خود، خودرو از رده خارج کنند و همچنین بابت تولید هر 7 دستگاه موتورسیکلت باید یک موتورسیکلت از رده خارج شود.
وی ادامه داد: این مصوبه منتظر امضای وزیر کشور و معاون اول رئیسجمهور است.
دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر 2 میلیون و 800 هزار دستگاه خودروی فرسوده در کشور داریم، گفت: اگر این خودروها از رده خارج میشدند، علاوه بر کاهش آلودگی هوا، نیازی به 3 برابر شدن قیمت حاملهای انرژی هم نبود و در عین حال با هزینه کمتری و فشار کمتر بر مردم روبرو بودیم.
وی با بیان اینکه در ازای هر 4 حواله اسقاط خودروی فرسوده، یک خودرو شمارهگذاری میشود، افزود: با توجه به ممنوعیت واردات خودرو، صدور گواهی اسقاط انجام نمیشود، هر چند در دو ماه گذشته 8 هزار گواهی اسقاط انتقال پیدا کرد.
دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط خراسان رضوی با اشاره به سرمایهگذاری 4 تا 6 میلیارد تومانی برای ایجاد زیرساختهای واحدهای اسقاط خودروهای فرسوده، تصریح کرد: در جلساتی که با وزیر صنعت داشتیم، در مورد تعطیلی واحدهای اسقاط صحبت کردیم که قرار بود پیگیری شود، ولی تاکنون اتفاقی نیفتاده و فعلاً فعالیت واحدهای اسقاط به واردات خودرو متصل است.
احمدی با بیان اینکه صنایع آلاینده و نیروگاهها هر سال مبلغی را بابت آلایندگی هوا به دولت پرداخت میکنند، پیشنهاد کرد این مبالغ به مراکز اسقاط اختصاص یابد تا این واحدها از رکود خارج شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 85 هزار گواهی اسقاط بدون خریدار وجود دارد،گفت: در مذاکرهای که با سازمان بازرسی و قوه قضائیه داشتیم، از آنها خواستیم که 8 هزار گواهی اسقاط صادر شده نیز برگشت بخورد و آنها ابتدا قول دادند این اتفاق بیفتد، ولی بعد گفتند که نمیتوانیم این کار را انجام دهیم، اما سعی میکنیم که 85 هزار مورد باقی مانده را نیز منتقل کنیم که البته تاکنون اتفاقی نیفتاده است.
به گفته دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط خراسان رضوی، سالانه به اندازه 30 درصد از تولید خودروسازان باید خودروی فرسوده از رده خارج شود.
احمدی در ادامه با اشاره به مصوبه اداره راهداری با امضای وزیر راه و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای فعال شدن واحدهای اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: طبق این مصوبه خودروسازان باید به اندازه 30 درصد تولید سالیانه خود، خودرو از رده خارج کنند و همچنین بابت تولید هر 7 دستگاه موتورسیکلت باید یک موتورسیکلت از رده خارج شود.
وی ادامه داد: این مصوبه منتظر امضای وزیر کشور و معاون اول رئیسجمهور است.
دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر 2 میلیون و 800 هزار دستگاه خودروی فرسوده در کشور داریم، گفت: اگر این خودروها از رده خارج میشدند، علاوه بر کاهش آلودگی هوا، نیازی به 3 برابر شدن قیمت حاملهای انرژی هم نبود و در عین حال با هزینه کمتری و فشار کمتر بر مردم روبرو بودیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها