کد خبر:
۱۱۴۷۴۵ ۱۹:۴۴
۱۳۹۸/۰۹/۰۷
زیان قیمت گذاری دستوری به خودروسازان و قطعه سازان
پدال نیوز- رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودروی کشور گفت: تاکنون با برگزاری دو میز تعمیق ساخت داخل صنعت قطعه سازی، نزدیک به ۱۷۰ هزار نفر از نیروهای تعلیق شده یا بیکار شده این صنعت به سر کار خود بازگشتند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، «محمدرضا نجفیمنش» امروز (پنجشنبه) در گفت وگو با ایرنا افزود: با برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل ۳۲ قطعه خودرویی داخلیسازی شده و رسانیدن این رقم به ۸۵ قطعه در میزهای آینده برنامهریزی شده است.
وی تاکیدکرد: در شرایط کنونی راه دیگری برای ادامه فعالیت و حیات این صنعت وجود ندارد، زیرا نمیتوانیم به رفع تحریمها تا یکی دو سال آینده دلخوش باشیم.
این مقام صنفی یادآور شد:هر خودرو بهطور متوسط از سه هزار و ۳۰۰ قطعه تشکیل شده که حتی اگر چند قطعه آن تامین نشود، ناقص مانده و تجاری نمیشود.
وی بیان داشت:با برگزاری این میزها و داخلیسازی برخی قطعات که تا پیش از این از خارج کشور تامین می شد، خودروهای ناقص کف کارخانه سایپا به صفر رسیده و ایران خودرو نیز اعلام کرده تا ابتدای دیماه خودروهای ناقص مانده خود را به صفر میرساند.
نجفیمنش خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می دهد با برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل، نهضت خوبی در کشور به راه افتاده و قطعاتی که تامین شدند به دلیل تزریق نقدینگی بوده است.
به گزارش ایرنا، سه ماه پیش و در میز نخست تعمیق ساخت داخل، قراردادهایی بین ساپکو، سازهگستر و مگاموتور با ۳۲ شرکت قطعهساز با هدف تولید ۳۵ قطعه برای یک سال مصرف ایران خودرو و سایپا منعقد شد.
در هفتههای گذشته و با برگزاری میز دوم، قرارداد همکاری با ۳۶ شرکت قطعهساز با هدف داخلیسازی ۴۲ قطعه منعقد شد.
با برگزاری این دو میز، در مجموع ۷۷ قطعه خودرویی در داخل تولید شده و ۱۷۵ میلیون یورو کاهش ارزبری برای کشور به دنبال خواهد داشت.
زیان قیمت گذاری دستوری به خودروسازان و قطعه سازان
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودروی کشور در عین حال تاکیدکرد: با توجه به اینکه همه خریدها در صنعت خودروسازی نقدی یا با پیشپرداخت است، نقدینگی مهمترین مشکل قطعهسازان است که یک عامل اصلی آن به قیمت خودروها باز میگردد.
وی یادآورشد: با قیمتگذاری دستوری شورای رقابت، از سال ۹۶ تا پایان شهریرورماه امسال بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان زیان به خودروسازان وارد شد، این در حالی است که خریداران خودرو در این مدت بین ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سود کردند.
نجفی منش، ماده ۱۰۱ برنامه پنجم توسعه را یادآور شد و گفت: بر پایه این ماده قانونی، وقتی دولت با قیمتگذاری دستوری زیان یک صنعت را رقم میزند باید با پرداخت «کمک زیان» آن را جبران کند؛ خودروساز این درخواست را مطرح کرده و قطعهسازان به عنوان یک مدعی که اکنون مطالباتشان از خودروسازان به حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان رسیده نیز درصددند به سازمان بازرسی کل کشور شکایت کنند.
وی تاکیدکرد: در شرایط کنونی راه دیگری برای ادامه فعالیت و حیات این صنعت وجود ندارد، زیرا نمیتوانیم به رفع تحریمها تا یکی دو سال آینده دلخوش باشیم.
این مقام صنفی یادآور شد:هر خودرو بهطور متوسط از سه هزار و ۳۰۰ قطعه تشکیل شده که حتی اگر چند قطعه آن تامین نشود، ناقص مانده و تجاری نمیشود.
وی بیان داشت:با برگزاری این میزها و داخلیسازی برخی قطعات که تا پیش از این از خارج کشور تامین می شد، خودروهای ناقص کف کارخانه سایپا به صفر رسیده و ایران خودرو نیز اعلام کرده تا ابتدای دیماه خودروهای ناقص مانده خود را به صفر میرساند.
نجفیمنش خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می دهد با برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل، نهضت خوبی در کشور به راه افتاده و قطعاتی که تامین شدند به دلیل تزریق نقدینگی بوده است.
به گزارش ایرنا، سه ماه پیش و در میز نخست تعمیق ساخت داخل، قراردادهایی بین ساپکو، سازهگستر و مگاموتور با ۳۲ شرکت قطعهساز با هدف تولید ۳۵ قطعه برای یک سال مصرف ایران خودرو و سایپا منعقد شد.
در هفتههای گذشته و با برگزاری میز دوم، قرارداد همکاری با ۳۶ شرکت قطعهساز با هدف داخلیسازی ۴۲ قطعه منعقد شد.
با برگزاری این دو میز، در مجموع ۷۷ قطعه خودرویی در داخل تولید شده و ۱۷۵ میلیون یورو کاهش ارزبری برای کشور به دنبال خواهد داشت.
زیان قیمت گذاری دستوری به خودروسازان و قطعه سازان
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودروی کشور در عین حال تاکیدکرد: با توجه به اینکه همه خریدها در صنعت خودروسازی نقدی یا با پیشپرداخت است، نقدینگی مهمترین مشکل قطعهسازان است که یک عامل اصلی آن به قیمت خودروها باز میگردد.
وی یادآورشد: با قیمتگذاری دستوری شورای رقابت، از سال ۹۶ تا پایان شهریرورماه امسال بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان زیان به خودروسازان وارد شد، این در حالی است که خریداران خودرو در این مدت بین ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سود کردند.
نجفی منش، ماده ۱۰۱ برنامه پنجم توسعه را یادآور شد و گفت: بر پایه این ماده قانونی، وقتی دولت با قیمتگذاری دستوری زیان یک صنعت را رقم میزند باید با پرداخت «کمک زیان» آن را جبران کند؛ خودروساز این درخواست را مطرح کرده و قطعهسازان به عنوان یک مدعی که اکنون مطالباتشان از خودروسازان به حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان رسیده نیز درصددند به سازمان بازرسی کل کشور شکایت کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها