حمل و نقل پیشرفته در شهرداری تهران شنبه کلید می خورد
پدال نیوز: روز شنبه مرکز حمل و نقل پیشرفته را در شهرداری تهران با همکاری ریاست جمهوری کلید خواهیم زد زیرا 10 درصد آلودگی هوا به دلیل موتورسیکلتهاست
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز: پیروز حناچی در چهارمین همایش ونمایشگاه ساختمان پایدار، گفت: از اجرای تصویب مقررات ملی ساختمان بیش از دو دهه می گذرد که در اینجا باید از خود بپرسیم، آیا موفق عمل کرده ایم یا خیر؛ نمی توانیم بگوییم در همه موارد مثبت بودهایم، چرا که در برخی موارد موفق و در برخی برنامه ها عقب هستیم. سرعت آهنگ، ایدآل نیست.
وی ادامه داد: اگر درخصوص رده بندی شدت انرژی با سایر کشورها موارد را بسنجیم، متوجه خواهیم شد که وضعیت خوبی نداریم، در حقیقیت شدت انرژی از سه مولفه ی مبدل، غیرمبدل و تولید ناخالص وضعیت خوبی در کشور نداریم. چرا که در بخش غیرمبدل مصرف ما بالاست و در زمینه تولید ناخالص ملی پایین هستیم. همچنین ما در مقایسه با کشور طی یک دهه، در این کشورانرژی چهار برابر افزایش داشته، در حالی که در کشور ایران این موضوع ثابت بوده است که باید این امر را جبران کنیم.
شهردار تهران در ادامه بیان کرد، به دلیل ارزان بودن حاملان انرژی این مشکلات افزایش داشته و بازدارنده نیست، گفت: حناچی با اشاره به اینکه، اگر مصرف انرژی ساختمانی پایین باشد، به این معنا است که ضوابط ملی ساختمان اجرا شده است.
شهردارتهران اظهار کرد: در دهه 70، نخستین فردی که در حوزه حاکمیت موضوع انرژی مصرف خانگی را مطرح کرد، مهندس چیتچیان وزیر سابق نیرو بود. وی گزارش ممیزی در این خصوص ارائه کرده و گفته است که اتلاف انرژی در خانه 33 درصد بوده است. و از آن به بعد قدم های بعدی برای برچسب خوردن وسایل خانگی مطرح شد به این شکل که ما دیگر در فروشگاه وسایل خانگی بدون برچسب مصرف انرژی مشاهده نکردیم.
وی ادامه داد: در واقع با سماجت این فرد، ابتدا موضوع برچسب دروسایل خانگی محقق شد و اکنون برای خودروها نیز این موضوع صورت گرفته است به این شکل که تمام خودروهای داخل برچسب انرژی دارند.
حمل ونقل پیشرفته در شهرداری تهران شنبه کلید می خورد
حناچی گفت: این روزها تهران حال خوشی ندارد و نفس های مان به شماره افتاده و امروز وظیفه همه ما کاهش مصرف انرژی است تا شاهد آلودگیهای این شکلی نباشیم.
وی افزود: امروز حتما همه ساختمانهای سبز را دیده ایم که یک ساختمان در ارتفاع به اندازه یک باغ دو هکتاری، گل و گیاه دارد و به داد یک شهر و منطقه میرسد.
شهردار تهران ادامه داد: امروز با جزایر گرمایی در برخی از مناطق دنیا مواجه هستیم که در مرکز شهرها تشکیل می شود و در مرکز شهر گرمای منطقه چندین درجه متفاوت است.
حناچی گفت: روز شنبه مرکز حمل و نقل پیشرفته را در شهرداری تهران با همکاری ریاست جمهوری کلید خواهیم زد زیرا 10 درصد آلودگی هوا به دلیل موتورسیکلتهاست.
پیروز حناچی در جمع خبرنگاران در مورد نقش شهرداریها در اجرای این مقررات ملی اظهارکرد: شهرداریها نقش زیادی در این زمینه دارند و تلاش ما این است که به خصوص در حوزه میزان مصرف سوخت ساختمانها و اتلاف آنها که حدود ۳۳ درصد است بتوانیم کارهای خوب و موثری انجام دهیم.
وی در واکنش به سخنان روز گذشته سخنگوی شورای شهر مبنی بر اینکه در روز برفی تهران به دلیل عدم انعقاد قرارداد با پیمانکاران برف روب شهرداری نتوانسته اقدامات به موقع انجام دهد، گفت: مشکل اعتبار نداشتیم اما پیمانکاران در همه حوزهها انتظار دارند که بالاترین رقم را در انعقاد قراردادهایشان داشته باشند.
شهردار تهران در خصوص نامه نگاری خود با دولت برای اختصاص اتوبوس و واگن در پی سهمیه بندی بنزین افزود: اتفاقا در جلسه امروز هیات دولت نیز در این خصوص صحبت شد چراکه قابل پیش بینی بود که در پی افزایش قیمت بنزین مراجعه به حمل و نقل عمومی افزایش یابد.
وی با بیان اینکه آمارها نشان میدهد که در پی افزایش قیمت بنزین بیش از ۲۰ درصد به مسافران حمل و نقل عمومی اضافه شده است اظهارکرد: تمام تلاش ما این است که در کوتاه مدت اتوبوس و واگن به شبکه حمل ونقل عمومی تهران اضافه کنیم و امروز نیز قولهایی در این زمینه داده شد که تا نهایی شدن آن از بیان جزئیات خودداری میکنیم.
وی ادامه داد: اگر درخصوص رده بندی شدت انرژی با سایر کشورها موارد را بسنجیم، متوجه خواهیم شد که وضعیت خوبی نداریم، در حقیقیت شدت انرژی از سه مولفه ی مبدل، غیرمبدل و تولید ناخالص وضعیت خوبی در کشور نداریم. چرا که در بخش غیرمبدل مصرف ما بالاست و در زمینه تولید ناخالص ملی پایین هستیم. همچنین ما در مقایسه با کشور طی یک دهه، در این کشورانرژی چهار برابر افزایش داشته، در حالی که در کشور ایران این موضوع ثابت بوده است که باید این امر را جبران کنیم.
شهردار تهران در ادامه بیان کرد، به دلیل ارزان بودن حاملان انرژی این مشکلات افزایش داشته و بازدارنده نیست، گفت: حناچی با اشاره به اینکه، اگر مصرف انرژی ساختمانی پایین باشد، به این معنا است که ضوابط ملی ساختمان اجرا شده است.
شهردارتهران اظهار کرد: در دهه 70، نخستین فردی که در حوزه حاکمیت موضوع انرژی مصرف خانگی را مطرح کرد، مهندس چیتچیان وزیر سابق نیرو بود. وی گزارش ممیزی در این خصوص ارائه کرده و گفته است که اتلاف انرژی در خانه 33 درصد بوده است. و از آن به بعد قدم های بعدی برای برچسب خوردن وسایل خانگی مطرح شد به این شکل که ما دیگر در فروشگاه وسایل خانگی بدون برچسب مصرف انرژی مشاهده نکردیم.
وی ادامه داد: در واقع با سماجت این فرد، ابتدا موضوع برچسب دروسایل خانگی محقق شد و اکنون برای خودروها نیز این موضوع صورت گرفته است به این شکل که تمام خودروهای داخل برچسب انرژی دارند.
حمل ونقل پیشرفته در شهرداری تهران شنبه کلید می خورد
حناچی گفت: این روزها تهران حال خوشی ندارد و نفس های مان به شماره افتاده و امروز وظیفه همه ما کاهش مصرف انرژی است تا شاهد آلودگیهای این شکلی نباشیم.
وی افزود: امروز حتما همه ساختمانهای سبز را دیده ایم که یک ساختمان در ارتفاع به اندازه یک باغ دو هکتاری، گل و گیاه دارد و به داد یک شهر و منطقه میرسد.
شهردار تهران ادامه داد: امروز با جزایر گرمایی در برخی از مناطق دنیا مواجه هستیم که در مرکز شهرها تشکیل می شود و در مرکز شهر گرمای منطقه چندین درجه متفاوت است.
حناچی گفت: روز شنبه مرکز حمل و نقل پیشرفته را در شهرداری تهران با همکاری ریاست جمهوری کلید خواهیم زد زیرا 10 درصد آلودگی هوا به دلیل موتورسیکلتهاست.
پیروز حناچی در جمع خبرنگاران در مورد نقش شهرداریها در اجرای این مقررات ملی اظهارکرد: شهرداریها نقش زیادی در این زمینه دارند و تلاش ما این است که به خصوص در حوزه میزان مصرف سوخت ساختمانها و اتلاف آنها که حدود ۳۳ درصد است بتوانیم کارهای خوب و موثری انجام دهیم.
وی در واکنش به سخنان روز گذشته سخنگوی شورای شهر مبنی بر اینکه در روز برفی تهران به دلیل عدم انعقاد قرارداد با پیمانکاران برف روب شهرداری نتوانسته اقدامات به موقع انجام دهد، گفت: مشکل اعتبار نداشتیم اما پیمانکاران در همه حوزهها انتظار دارند که بالاترین رقم را در انعقاد قراردادهایشان داشته باشند.
شهردار تهران در خصوص نامه نگاری خود با دولت برای اختصاص اتوبوس و واگن در پی سهمیه بندی بنزین افزود: اتفاقا در جلسه امروز هیات دولت نیز در این خصوص صحبت شد چراکه قابل پیش بینی بود که در پی افزایش قیمت بنزین مراجعه به حمل و نقل عمومی افزایش یابد.
وی با بیان اینکه آمارها نشان میدهد که در پی افزایش قیمت بنزین بیش از ۲۰ درصد به مسافران حمل و نقل عمومی اضافه شده است اظهارکرد: تمام تلاش ما این است که در کوتاه مدت اتوبوس و واگن به شبکه حمل ونقل عمومی تهران اضافه کنیم و امروز نیز قولهایی در این زمینه داده شد که تا نهایی شدن آن از بیان جزئیات خودداری میکنیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش