عوارض الکترونیکی خودروهای عمومی و سنگین قسطی شد
پدال نیوز: در شرایطی که اتحادیههای مرتبط با خودروهای سنگین و عمومی از بالا بودن عوارض الکترونیکی آزادراهها گلایه دارند و رانندگان این خودروها مجبور بودند بدهیهای میلیونیشان را یکجا پرداخت کنند، معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل اعلام کرد که این عوارض برای خودروهای سنگین و عمومی تقسیط شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، عملیات اجرایی الکترونیکی شدن عوارض آزادراهها از اواخر سال گذشته و در چهار آزادراه به صورت آزمایشی اجرایی شد. در این آزادراهها گرچه دیگر خبری از توقف ماشین در عوارضیها و ایجاد ترافیک نبود اما در این میان برخی از رانندگان به ویژه رانندگان خودروهای عمومی و سنگین مدعی شده بودند که نمی توانند عوارض خود را پرداخت کنند؛ چرا که به آن ها اطلاع رسانی نشده است.
در چنین شرایطی پس از اینکه خیرالله خادمی -معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور- اعلام کرد که عوارض الکترونیکی آزادراهی خودروهای سنگین و عمومی محاسبه و برای آن ها به صورت پیامکی ارسال شده است و رانندگان این خودروها باید آن را به صورت یکجا پرداخت کنند، برخی از این اتحادیهها نسبت به این مسئله اعتراض کردند و نهایتا محمد رضا زمانیان - مدیر کل نظارت بر بهره برداری آزاد راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای- در این باره اعلام کرد که این مسئله با مذاکره و پیگیری قابل حل شدن است.
در همین رابطه جلال بهرامی -معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل- درباره قسطی شدن یا نشدن این عوارض الکترونیکی برای رانندگان خودروهای سنگین و عمومی به ایسنا گفت: با توجه پیگیریهای صورت گرفته عوارض الکترونیکی کشور برای خودروهای سنگین و عمومی قسطی شد و دستور العمل و چگونگی پرداخت آن نیز به صورت مکتوب برای آن ها ارسال شده است.
با این اوصاف حالا باید دید شرایط تقسیط این عوارض چگونه است و آیا به گونه ای برای رانندگان در نظر گرفته شده تا بتوانند بدهی شان را پرداخت کنند.
در چنین شرایطی پس از اینکه خیرالله خادمی -معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور- اعلام کرد که عوارض الکترونیکی آزادراهی خودروهای سنگین و عمومی محاسبه و برای آن ها به صورت پیامکی ارسال شده است و رانندگان این خودروها باید آن را به صورت یکجا پرداخت کنند، برخی از این اتحادیهها نسبت به این مسئله اعتراض کردند و نهایتا محمد رضا زمانیان - مدیر کل نظارت بر بهره برداری آزاد راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای- در این باره اعلام کرد که این مسئله با مذاکره و پیگیری قابل حل شدن است.
در همین رابطه جلال بهرامی -معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل- درباره قسطی شدن یا نشدن این عوارض الکترونیکی برای رانندگان خودروهای سنگین و عمومی به ایسنا گفت: با توجه پیگیریهای صورت گرفته عوارض الکترونیکی کشور برای خودروهای سنگین و عمومی قسطی شد و دستور العمل و چگونگی پرداخت آن نیز به صورت مکتوب برای آن ها ارسال شده است.
با این اوصاف حالا باید دید شرایط تقسیط این عوارض چگونه است و آیا به گونه ای برای رانندگان در نظر گرفته شده تا بتوانند بدهی شان را پرداخت کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها