عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران مجلس:
وانت بارها و نیسان ها باید حمایت شوند
پدال نیوز: یک عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران مجلس میگوید: پیگیر رفع مشکلات رانندگان وسایل نقیله سبک شهری متعاقب گرانی بنزین هستیم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایلنا، اگرچه به دلیل گازوئیلسوز بودن کامیونها هزینه حمل و نقل با این وسایل نقلیه متعاقب گرانی بنزین افزایش نمییابد، اما وسایل نقلیه سبک شهری و بین شهری از جمله وانتبارها، نیسانها و پیکهای موتوری از این گرانی به شدت متاثر میشوند. وزارت کشور به عنوان متولی ستاد حمل و نقل و سوخت بلافاصله پس از اعلام سهمیهبندی بنزین از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه و در اولین اطلاعیههای صادره، به صراحت اعلام کرد که ناوگان بنزین سوزی که در شبکه طراحی شده از سوی این وزارتخانه در حرکت است، بر اساس پیمایش، مابهالتفاوت ریالی دریافت خواهد کرد، اما درحالیکه بیش از 10 روز از گرانی بنزین میگذرد هنوز ساز و کار مشخصی در این زمینه وجود ندارد.
در یکی از تازهترین اظهارنظرها عباس قبادی (معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت) گفت: در ستاد تنظیم بازار تاکید شده که وزارتخانههای کشور، صمت و نفت در جلسات مشترک، برای تغییر سهمیه بنزین وانتبارها همفکری کنند. البته وزارت نفت و کشور اقناع شدهاند که سهمیه این بخش را افزایش دهند.
هادی بهادری (عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران مجلس) به ایلنا گفت: مجلس پیگیر سهمیه بنزین وانتبارها و نیسانهاست و بر این باور است که باید رانندگان این وسایل نقلیه مورد حمایت قرار گیرند.
او ادامه داد: تاکید بر این است که با گران شدن بنزین اجناس و کالاها گران نشود، حال آنکه وقتی هزینه حمل و نقل افزایش یابد در قیمت نهایی کالا تاثیر گذاشته و باعث افزایش تورم میشود.
این نمایند مجلس گفت: در جلسهای که با مسئولان وزارت صنعت داشتیم این مطالبات را بیان کردیم. باید برنامهریزی دقیقی صورت میگرفت و قبل از اجرای طرح سازوکارهای حمایتی مشخص میشد. تاخیر در حمایت از اصنافی که از گرانی بنزین متضرر میشوند، میتواند افزایش قیمتها را کلید بزند که این اتفاق به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
در یکی از تازهترین اظهارنظرها عباس قبادی (معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت) گفت: در ستاد تنظیم بازار تاکید شده که وزارتخانههای کشور، صمت و نفت در جلسات مشترک، برای تغییر سهمیه بنزین وانتبارها همفکری کنند. البته وزارت نفت و کشور اقناع شدهاند که سهمیه این بخش را افزایش دهند.
هادی بهادری (عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران مجلس) به ایلنا گفت: مجلس پیگیر سهمیه بنزین وانتبارها و نیسانهاست و بر این باور است که باید رانندگان این وسایل نقلیه مورد حمایت قرار گیرند.
او ادامه داد: تاکید بر این است که با گران شدن بنزین اجناس و کالاها گران نشود، حال آنکه وقتی هزینه حمل و نقل افزایش یابد در قیمت نهایی کالا تاثیر گذاشته و باعث افزایش تورم میشود.
این نمایند مجلس گفت: در جلسهای که با مسئولان وزارت صنعت داشتیم این مطالبات را بیان کردیم. باید برنامهریزی دقیقی صورت میگرفت و قبل از اجرای طرح سازوکارهای حمایتی مشخص میشد. تاخیر در حمایت از اصنافی که از گرانی بنزین متضرر میشوند، میتواند افزایش قیمتها را کلید بزند که این اتفاق به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها