کد خبر:
۱۱۴۲۷۵ ۱۳:۳۶
۱۳۹۸/۰۸/۳۰
دبیر انجمن خودروسازان:
زیان 5 هزار میلیاردی خودروسازان در 6 ماهه اول 98
پدال نیوز- دبیر انجمن خودروسازان گفت: در ۶ ماهه اول امسال هر خودروساز ۵ هزار میلیارد تومان زیان کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به قیمت خودرو و افزایش قیمت بنزین، گفت: افزایش نرخ فروش خودرو تنها در بازار رخ داده و خودروسازها هیچگونه افزایش قیمتی را مصوب نکرده اند و گاهی نیز خودروهای خود را بر اساس مصوبه وزارت صمت با زیان نیز فروخته اند.
او ادامه داد:طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار سال گذشته خودروسازان 7 تا 8 میلیارد تومان زیان کردهاند. در 6 ماهه اول امسال هر خودروساز 5 هزار میلیارد تومان زیان کرد، به طور مثال سایپاپراید را 37 میلیون تومان میفروشد در حالی که قیمت تمام شده آن 39 میلیون تومان است. همچنین باید برای آن ارزش افزوده 9 درصدی نیز بپردازد و سودی نیز برای شرکت در نظر بگیرد که هماکنون این خودرو را با زیان میفروشند.
دبیر انجمن خودروسازان بیان کرد: قیمت خودرو در بازار افزایش یافته ولی نرخ کارخانه هیچ تغییر نکرده که دلیل آن نیز هزینههای سرگردان در بازار است. هم اکنون بیش از 2 هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود دارد.
نعمتبخش تشریح کرد: وزارت صمت برای کوتاهی دست دلالان صنعت خودرو، ضوابطی را برای کاهش قیمت خودرو مشخص کرده است. به طور مثال ثبت نام و خرید خودرو از هریک از خودروسازی ها را منوط به ارائه کد ملی فردی که 18 ماه هیچ ثبت نام خودرویی انجام نداده است.
او ادامه داد: تنها راه حل کاهش قیمت خودرو، فروش خودرو در بازارهاست. در صورتی که خودروسازان به فروش محصولاتشان در حاشیه بازار کنند دیگر دلال ها و سرمایه گذاران کاذب طمع ثبت نام چندین هزار خودرو آن هم در سامانه شرکت های خودروسازی را نمی کنند.
دبیر انجمن خودروسازان افزود: اگر مانند دهه 70 خودروها در حاشیه بازار فروش برسد تقاضای کاذب خودرو کاهش یافته و قطعاً قیمت در حاشیه بازار نزولی می شود. حتی پیشنهاد دادهایم اگر در این رویه سودی به حسابمان واریز شود آن را به حساب سازمان حسابرسی واریز کنیم، اما کسی این پیشنهاد را قبول نکرد.
نعمتبخش تشریح کرد: فروش خودروها در بازار آزاد برمبنای نرخی است که دربهمن سال گذشته توسط وزارت صمت به خودروسازان اعلام شد و هیچ تغییر در این مصوبه رخ نداده است.
او ادامه داد:طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار سال گذشته خودروسازان 7 تا 8 میلیارد تومان زیان کردهاند. در 6 ماهه اول امسال هر خودروساز 5 هزار میلیارد تومان زیان کرد، به طور مثال سایپاپراید را 37 میلیون تومان میفروشد در حالی که قیمت تمام شده آن 39 میلیون تومان است. همچنین باید برای آن ارزش افزوده 9 درصدی نیز بپردازد و سودی نیز برای شرکت در نظر بگیرد که هماکنون این خودرو را با زیان میفروشند.
دبیر انجمن خودروسازان بیان کرد: قیمت خودرو در بازار افزایش یافته ولی نرخ کارخانه هیچ تغییر نکرده که دلیل آن نیز هزینههای سرگردان در بازار است. هم اکنون بیش از 2 هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود دارد.
نعمتبخش تشریح کرد: وزارت صمت برای کوتاهی دست دلالان صنعت خودرو، ضوابطی را برای کاهش قیمت خودرو مشخص کرده است. به طور مثال ثبت نام و خرید خودرو از هریک از خودروسازی ها را منوط به ارائه کد ملی فردی که 18 ماه هیچ ثبت نام خودرویی انجام نداده است.
او ادامه داد: تنها راه حل کاهش قیمت خودرو، فروش خودرو در بازارهاست. در صورتی که خودروسازان به فروش محصولاتشان در حاشیه بازار کنند دیگر دلال ها و سرمایه گذاران کاذب طمع ثبت نام چندین هزار خودرو آن هم در سامانه شرکت های خودروسازی را نمی کنند.
دبیر انجمن خودروسازان افزود: اگر مانند دهه 70 خودروها در حاشیه بازار فروش برسد تقاضای کاذب خودرو کاهش یافته و قطعاً قیمت در حاشیه بازار نزولی می شود. حتی پیشنهاد دادهایم اگر در این رویه سودی به حسابمان واریز شود آن را به حساب سازمان حسابرسی واریز کنیم، اما کسی این پیشنهاد را قبول نکرد.
نعمتبخش تشریح کرد: فروش خودروها در بازار آزاد برمبنای نرخی است که دربهمن سال گذشته توسط وزارت صمت به خودروسازان اعلام شد و هیچ تغییر در این مصوبه رخ نداده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها