سهم صفر درصدی "گردشگریی" در سهمیه بندی بنزین!
پدال نیوز- بعد از سهمیهبندی پیشبینی نشده بنزین در کشور، این موضوع از جهات مختلف مورد بررسی قرار گرفت اما آنچه تاکنون به آن پرداخته نشده در نظر گرفتن سهم گردشگری از سهمیه بنزین است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم؛ پنجشنبه شب، خبر سهمیه بندی بنزین به خبر داغ رسانههای داخلی تبدیل شد چرا که این تصمیم بدون اعلام قبلی اجرا شد و دلیل این اقدام هم تاکنون به درستی اعلام نشده است اما آنچه انتظار میرفت، آماده کردن طرحی جامع و کامل با در نظر گرفتن تمام ابعاد این تصمیم بود که یکی از بخشها به موضوع گردشگری و تأثیرات سهمیهبندی بر صنعت گردشگری کشور باز میگردد.
گردشگری داخلی وابستگی شدیدی به مسافران داخلی دارد و بخش مهم سفرهای داخلی، موضوع حمل و نقل را فرا میگیرد.
حمل و نقل هم که وابسته به نرخ بنزین است، حال باعث تعجب است که سهم گردشگری در سهمیهبندی در نظر گرفته نشده است؛ شاید بهتر بود بعد از سهمیهبندی گزارشی جامع از اقدامات دولت در راستای اجرا و جلوگیری از تسری تناقضات ناشی از این تصمیم در حوزههای مختلف منتشر شود.
به یاد داریم وقتی بنزین در دولت نهم و دهم اجرا شد، سهمیههای جداگانهای برای سفر در نظر گرفته شد چرا که سهمیه کنونی، برای تردد ماهیانه خودروها در داخل شهر هم کفاف نمیدهد چه برسد به برنامهریزی برای سفر و گردشگری و اصلاً الان دغدغه مسئولان ممانعت از انتقال فشار افزایش نرخ بنزین به کالاهای اساسی و افزایش نرخ تورم است تا برنامهریزی برای بحث گردشگری!
حال امید است این سهمیههای مازاد در زمان سفرهای تابستانی و عید نوروز در نظر گرفته شود اما آنچه که از موضعگیریهای دولت برداشت میشود بیتوجهی به این سهمیه مازاد و بیتوجهی به بحث گردشگری است.
آنچه که مسلم است قربانی شدن گردشگری و اقتصاد توریسم داخلی به دلیل سهمیهبندی بنزین است؛ صنعتی که در بسیاری از کشورها به عنوان صنعت اول برای گردش مالی به حساب میآید و ورشکستگی آن تبعات جبران نشدنی به همراه خواهد داشت.
گردشگری داخلی وابستگی شدیدی به مسافران داخلی دارد و بخش مهم سفرهای داخلی، موضوع حمل و نقل را فرا میگیرد.
حمل و نقل هم که وابسته به نرخ بنزین است، حال باعث تعجب است که سهم گردشگری در سهمیهبندی در نظر گرفته نشده است؛ شاید بهتر بود بعد از سهمیهبندی گزارشی جامع از اقدامات دولت در راستای اجرا و جلوگیری از تسری تناقضات ناشی از این تصمیم در حوزههای مختلف منتشر شود.
به یاد داریم وقتی بنزین در دولت نهم و دهم اجرا شد، سهمیههای جداگانهای برای سفر در نظر گرفته شد چرا که سهمیه کنونی، برای تردد ماهیانه خودروها در داخل شهر هم کفاف نمیدهد چه برسد به برنامهریزی برای سفر و گردشگری و اصلاً الان دغدغه مسئولان ممانعت از انتقال فشار افزایش نرخ بنزین به کالاهای اساسی و افزایش نرخ تورم است تا برنامهریزی برای بحث گردشگری!
حال امید است این سهمیههای مازاد در زمان سفرهای تابستانی و عید نوروز در نظر گرفته شود اما آنچه که از موضعگیریهای دولت برداشت میشود بیتوجهی به این سهمیه مازاد و بیتوجهی به بحث گردشگری است.
آنچه که مسلم است قربانی شدن گردشگری و اقتصاد توریسم داخلی به دلیل سهمیهبندی بنزین است؛ صنعتی که در بسیاری از کشورها به عنوان صنعت اول برای گردش مالی به حساب میآید و ورشکستگی آن تبعات جبران نشدنی به همراه خواهد داشت.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها