مدیر عامل بورس انرژی:
تاثیر افزایش نرخ بنزین به بورس انرژی
پدال نیوز: مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد: «افزایش قیمت بنزین تاثیر خاصی روی عرضه در بورس و رینگ صادراتی ندارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی در خصوص تاثیر افزایش قیمت بنزین بر عرضه این فرآورده نفتی در بورس انرژی تصریح کرد: افزایش قیمتها مربوط به فروش داخلی است؛ این در حالی است که در بورس انرژی برای مصرف داخل بنزین عرضه نمیشود.
وی توضیح داد: فرآوردهای که به بورس انرژی میرود فقط در رینگ بینالملل و با هدف مقاصد صادراتی معامله می شود.
حسینی در ادامه با اشاره به وضعیت مناسب عرضه فرآوردهها در بورس انرژی گفت: با توجه به ظرفیت بسیار بالایی که در صنعت پالایش کشور برای تولید فرآوردههای نفتی از جمله بنزین وجود دارد، افزایش قیمت بنزین تاثیر خاصی روی عرضه در بورس و رینگ صادراتی ندارد.
مدیر عامل بورس انرژی اظهار کرد: ظرفیت بالایی در تولید بنزین داریم، به خصوص که «ستاره خلیج فارس»، بنزین را به میزان زیاد و با کیفیت بالا تولید میکند.
وی با بیان اینکه مازاد مصرف بنزین کشور صادر میشود، گفت: بازار صادراتی چندان تابع بازار داخل نیست و به هر میزان که بازار صادراتی در سطح منطقه کشش داشته باشد فرآورده برای صادرات داریم، ضمن اینکه در موضوع صادرات بنزین فقط بحث عرضه نیست، بحث کشش تقاضا هم هست، باید تقاضا و مصرف هم در منطقه وجود داشته باشد.
حسینی یادآور شد: بر اساس برآوردهایی که داریم به هر میزان که در منطقه خریدار باشد و کشش تقاضا وجود داشته باشد، میتوانیم فرآورده های نفتی از جمله بنزین را صادر کنیم.
وی توضیح داد: فرآوردهای که به بورس انرژی میرود فقط در رینگ بینالملل و با هدف مقاصد صادراتی معامله می شود.
حسینی در ادامه با اشاره به وضعیت مناسب عرضه فرآوردهها در بورس انرژی گفت: با توجه به ظرفیت بسیار بالایی که در صنعت پالایش کشور برای تولید فرآوردههای نفتی از جمله بنزین وجود دارد، افزایش قیمت بنزین تاثیر خاصی روی عرضه در بورس و رینگ صادراتی ندارد.
مدیر عامل بورس انرژی اظهار کرد: ظرفیت بالایی در تولید بنزین داریم، به خصوص که «ستاره خلیج فارس»، بنزین را به میزان زیاد و با کیفیت بالا تولید میکند.
وی با بیان اینکه مازاد مصرف بنزین کشور صادر میشود، گفت: بازار صادراتی چندان تابع بازار داخل نیست و به هر میزان که بازار صادراتی در سطح منطقه کشش داشته باشد فرآورده برای صادرات داریم، ضمن اینکه در موضوع صادرات بنزین فقط بحث عرضه نیست، بحث کشش تقاضا هم هست، باید تقاضا و مصرف هم در منطقه وجود داشته باشد.
حسینی یادآور شد: بر اساس برآوردهایی که داریم به هر میزان که در منطقه خریدار باشد و کشش تقاضا وجود داشته باشد، میتوانیم فرآورده های نفتی از جمله بنزین را صادر کنیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش