آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۱۳۶۹۳
۰۹:۳۱
۱۳۹۸/۰۸/۲۲

چرا اعتراض به جریمه رانندگی هیچ فایده ای ندارد؟

پدال نیوز- یکی از مشکلاتی که در سال‌های اخیر رانندگان زیادی را دچار دردسر کرده ثبت برخی جرایم است که صاحب خودرو هنگام دریافت برگه خلافی یا پیامک از آن باخبر می‌شود در حالی که حتی روحش نیز از آن تخلف خبر ندارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایران آنلاین ، وقتی پیامکی با این مضمون دریافت می‌کنیم که شما در فلان خیابان به سبب سرعت غیرمجاز یا نبستن کمربند ایمنی یا صحبت با تلفن همراه جریمه شده اید به معنی آن است که باید در اسرع وقت جریمه تخلف‌مان را پرداخت کنیم اما مشکل آنجاست که گاهی هر چه فکر می‌کنی یادت نمی‌آید که در آن ساعت و روز مشخص در آن محدوده بوده باشی و بدتر از آن اینکه حالا چگونه می‌توانیم این اشتباه سیستمی را اثبات کنیم؟!
پلیس می‌گوید جرایم به محض صدور، قطعی و لازم الاجرا نیستند و رانندگان می‌توانند نسبت به آن اعتراض کنند و پس از بررسی مأموران نتایج قطعی آن اعلام می‌شود. اما بواقع چگونه می‌توان ثابت کرد که خودروی ما در آن روز و ساعت در محدوده ثبت جریمه نبوده است؟! به‌طور قطع اگر خودرو ما جز در پارکینگ‌های عمومی پارک نشده باشد هیچ راهی برای اثبات ادعای‌مان وجود ندارد!
هریک از ما شاید بتوانیم اثبات کنیم که در آن زمان خاص سرکار بوده‌ایم اما مگر خودروی ما با اثر انگشت یا اسکن قرنیه چشم‌مان حرکت می‌کند که بتوانیم حضور خودروی‌مان را هم به اثبات برسانیم. بنابراین می‌بینیم که در عمل شکایت از جریمه ثبت شده راه به‌ جایی نمی‌برد و تنها هزینه پیگیری اعتراض و وقت و انرژی‌مان صرف کاری شده که نتیجه آن از ابتدا حداقل برای پلیس راهور روشن است.
دومین نکته جریمه‌هایی است که برای ورود به محدوده طرح ترافیک ثبت می‌شوند. کافی است صبح‌ها به این محدوده‌ها سری بزنید تا ببینید که رانندگان متخلف انواع و اقسام ترفندها را برای ورود رایگان به این محدوده استفاده می‌کنند؛ ترفندهایی مانند اسپری کردن برف شادی، برچسب زدن روی پلاک خودرو، برقی کردن پوشش پلاک و دستکاری اعداد. هرچند برخی رانندگان متخلف با این شیوه‌ها موفق شده‌اند قوانین را دور بزنند اما گاهی تاوان این دستکاری کردن ارقام پلاک را کسانی می‌دهند که به طور اتفاقی رقم‌های تغییری پلاک فرد متخلف شبیه پلاک خودروی فردی شده که شاید آن لحظه در خانه‌اش خواب بوده است. حالا اگر آن راننده بخواهد به این جریمه اعتراض کند آیا راهکاری برایش وجود دارد؟!
بدون شک مصادیق دیگری هم وجود دارد اما سؤال اینجاست که چرا رانندگان بدشانسی که پلاک خودروشان از سوی مأمور پلیس یا دوربین یا حتی سیستم به اشتباه ثبت شده باید تاوان این خلأهای قانونی را بپردازند؟ آیا راه حلی برای این معضل که بسیاری از رانندگان با آن درگیرند وجود ندارد؟ آیا هزینه‌های مادی و معنوی اشتباهات یک سیستم باید از جیب مردم تأمین شود؟
 
 
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو