چرایی تردد کامیونها در روزهای آلوده تهران
پدال نیوز: مشاور معاون حمل و نقل شهردار تهران با انتقاد از آنچه عدم همکاری پلیس راهور برای کنترل و برخورد یا کامیونهای دودزا و آلاینده خواند، خواستار بهرهگیری کامل از زیرساختهای مکانیزه هوشمند به نفع سلامتی مردم شهر شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، علی پیرحسینلو با اشاره به مصوبه ممنوعیت تردد کامیونها کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران، گفت: سالهاست که استفاده از شیوه های سنتی کنترل خودروهای متخلف همچون برقراری ایست بازرسی، کمین کردن، کنترل دستی مدارک و ... منسوخ شده و با توجه به حجم خودروها و تاثیری که آلایندگی آنها بر سلامتی شهروندان دارد، ضروری است که از شیوههای کنترلی مکانیزه و زیرساختی به نفع سلامتی مردم شهر استفاده شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته معاونت حمل و نقل شهرداری بیش از 30 سامانه دوربین های نظارتی را در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران نصب کرد تا تردد خودروها به ویژه کامیونهای دودزا و معاینه فنی آنها را به صورت مکانیزه کنترل کند، افزود: با اینکه هماکنون تمامی مبادی ورودی و خروجی تهران زیر چتر نظارت دوربینها هستند و زیرساختهای کاملی وجود دارد اما نمیتوان از این ظرفیت برای نجات مردم از بحران آلودگی هوا استفاده کرد چراکه متاسفانه پلیس راهور ناجا همکاری لازم را ندارد.
به گفته وی، با وجود گذشت یک سال متاسفانه هنوز کد تخلف و امکان جریمه برای اکثر این دوربینها از سوی پلیس راهور فعال نشده و امکان استعلام VIN خودروها نیز در اختیار شهرداری قرار نگرفته است تا ما بتوانیم به تفکیک نوع خودرو نسبت به شناسایی موارد سنگین، فرسوده و آلاینده اقدام کنیم. به عنوان مثال با توجه به مصوبه اخیر کمیته اضطرار آلودگی هوا از روز دوشنبه ۲۰ آبان تا آخر هفته، تردد کلیه کامیونها به استثناء خودروهای حامل سوخت و مواد غذایی فاسدشدنی ممنوع است. اما وقتی همین ترددهای غیرمجاز و موجب آلودگی در سامانه ثبت میشود، به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات خودرو نمیتوان نوع خودرو را تشخیص داد و همچنین به علت تعریف نشدن کد جریمه، امکان اعمال قانون و اجرای مکانیزه مصوبه کارگروه به منظور بازدارندگی هم وجود ندارد.
پیرحسینلو با بیان اینکه البته پلیس میتواند به روشهای قدیمی و با استقرار نیروی انسانی و کنترل دستی چند معبر را کنترل کند، پرسید: مگر همکاران خوب ما در پلیس راهور تهران بزرگ چند نیرو در خیابان دارند و مگر ماموران پلیس چند کامیون را می توانند متوقف کنند و یا نسبت به کنترل مدارک آنها اقدام کنند؟ وقتی صدها میلیون تومان هزینه شده و زیرساختهای کافی در شهرداری تهران برای کنترل مکانیزه وجود دارد، چرا استفاده نمیشود.
وی در پایان گفت: تا دو سال قبل، کمیته اضطرار آلودگی هوا در شرایط خاص غالبا به زوج و فرد کردن تردد خودروها میپرداخت که از سال قبل با پیشنهاد شهرداری، محدود کردن کامیونها به عنوان یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا در دستور کار قرار گرفت. حالا که زیرساختهای دوربین برای نظارت بر کامیونهای آلاینده هم از سوی شهرداری تکمیل شده است، خواهش ما از همه به ویژه پلیس راهور و وزارت کشور این است که کمک کنند از این تجهیزات هوشمند برای کنترل آلودگی هوا و به نفع سلامتی مردم استفاده شود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
وی با بیان اینکه سال گذشته معاونت حمل و نقل شهرداری بیش از 30 سامانه دوربین های نظارتی را در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران نصب کرد تا تردد خودروها به ویژه کامیونهای دودزا و معاینه فنی آنها را به صورت مکانیزه کنترل کند، افزود: با اینکه هماکنون تمامی مبادی ورودی و خروجی تهران زیر چتر نظارت دوربینها هستند و زیرساختهای کاملی وجود دارد اما نمیتوان از این ظرفیت برای نجات مردم از بحران آلودگی هوا استفاده کرد چراکه متاسفانه پلیس راهور ناجا همکاری لازم را ندارد.
به گفته وی، با وجود گذشت یک سال متاسفانه هنوز کد تخلف و امکان جریمه برای اکثر این دوربینها از سوی پلیس راهور فعال نشده و امکان استعلام VIN خودروها نیز در اختیار شهرداری قرار نگرفته است تا ما بتوانیم به تفکیک نوع خودرو نسبت به شناسایی موارد سنگین، فرسوده و آلاینده اقدام کنیم. به عنوان مثال با توجه به مصوبه اخیر کمیته اضطرار آلودگی هوا از روز دوشنبه ۲۰ آبان تا آخر هفته، تردد کلیه کامیونها به استثناء خودروهای حامل سوخت و مواد غذایی فاسدشدنی ممنوع است. اما وقتی همین ترددهای غیرمجاز و موجب آلودگی در سامانه ثبت میشود، به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات خودرو نمیتوان نوع خودرو را تشخیص داد و همچنین به علت تعریف نشدن کد جریمه، امکان اعمال قانون و اجرای مکانیزه مصوبه کارگروه به منظور بازدارندگی هم وجود ندارد.
پیرحسینلو با بیان اینکه البته پلیس میتواند به روشهای قدیمی و با استقرار نیروی انسانی و کنترل دستی چند معبر را کنترل کند، پرسید: مگر همکاران خوب ما در پلیس راهور تهران بزرگ چند نیرو در خیابان دارند و مگر ماموران پلیس چند کامیون را می توانند متوقف کنند و یا نسبت به کنترل مدارک آنها اقدام کنند؟ وقتی صدها میلیون تومان هزینه شده و زیرساختهای کافی در شهرداری تهران برای کنترل مکانیزه وجود دارد، چرا استفاده نمیشود.
وی در پایان گفت: تا دو سال قبل، کمیته اضطرار آلودگی هوا در شرایط خاص غالبا به زوج و فرد کردن تردد خودروها میپرداخت که از سال قبل با پیشنهاد شهرداری، محدود کردن کامیونها به عنوان یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا در دستور کار قرار گرفت. حالا که زیرساختهای دوربین برای نظارت بر کامیونهای آلاینده هم از سوی شهرداری تکمیل شده است، خواهش ما از همه به ویژه پلیس راهور و وزارت کشور این است که کمک کنند از این تجهیزات هوشمند برای کنترل آلودگی هوا و به نفع سلامتی مردم استفاده شود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش