رییس شورای شهر تهران تصریح کرد؛
نیاز تهران به 2000 دستگاه اتوبوس جدید
پدال نیوز: رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طول عمر بیش از ۱۰ ساله ۷۰۰۰ اتوبوس در شهر تهران گفت: تهران نیازمند ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس جدید است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش آلودگی هوا در روزهای پاییزی گفت: مهمترین راه حل مشکل آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی است لذا در این تعریف تاکسی حمل و نقل عمومی پرظرفیت محسوب نمیشود در حالی که مترو و اتوبوس به عنوان حمل و نقل عمومی پرظرفیت محسوب میشود.
وی افزود: در روزهایی که پدیده وارونگی هوا رخ میدهد باید مردم را تشویق به استفاده از حمل و نقل عمومی کنیم. حمل و نقل عمومی کارا و مجهز که مورد استقبال شهروندان قرار گیرد.
هاشمی تأکید کرد: ما زیرساختهای مناسبی در حوزه حمل و نقل عمومی داریم. متروی تهران میتواند پنج میلیون سفر در روز جابهجایی داشته باشد اما در حال حاضر از یک سوم ظرفیت خود بهره میگیرد.
وی با بیان اینکه در این مدت دولت هم کمکهایی در حوزه تأمین واگن برای توسعه حمل و نقل عمومی پیشبینی کرده است، افزود: بروکراسی موجود در دولت و تحریمها اجازه تحقق این کمکها را نداده است. به طور مثال هنوز قرارداد ۶۳۰ واگن عملیاتی نشده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به وضعیت ناوگان اتوبوسرانی در شهر تهران گفت: دولت در این خصوص پیشبینی کرد که ۱۹ هزار اتوبوس با همکاری صندوق ذخیره و از محل صرفهجویی سوخت تأمین شود؛ اما باز هم به دلیل بروکراسیهای موجود این موارد محقق نشد لذا باید دولت و معاون اول رئیس جمهور جلسهای اضطراری در این خصوص برگزار کنند. در حال حاضر تهران نیاز به ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس دارد که امروز ۷۰۰۰ اتوبوس با طول عمر ۱۱ سال در تهران مشغول فعالیت هستند. در حالی که اتوبوسها نباید بیش از هشت سال تردد داشته باشند. بخشی از این اتوبوسها در اختیار بخش خصوصی و به دلیل فرسودگی در سطح شهر بعضا متوقف میشوند.
وی ادامه داد: روزانه ۳۰۰ اتوبوس به دلیل فرسودگی در سطح شهر تهران متوقف میشوند که این موضوع سبب ایجاد نارضایتی شهروندان شده است. خرید اتوبوس نیازمند منابع اعتباری است. قراردادهای ما برای نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی بسته شده اما منتظر تأمین منابع مالی هستیم. اعتبار لازم برای خرید این اتوبوسها باید ۲۰ درصد توسط خود سرمایهگذار، ۳۰ درصد به صورت تسهیلات و ۵۰ درصد از طریق صندوق ارزی تأمین شود که بخش وام و صندوق ارزی را باید وزارت نفت از محل صرفهجویی در مصرف سوخت تأمین کند.
هاشمی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به حضورش در جلسه مدیریت بحران گفت: این جلسات همیشه برگزار میشود اما به دلیل قانون جدید مدیریت بحران، شهرداریها دیگر در حوادثی که زیر ۳۰۰ کشته دارد نیز مسئولیتی ندارند و این باعث ایجاد بحران در شهر خواهد شد. در قانون جدید مدیریت بحران مسئولیت شهر تهران در این حوزه «لوث» شده است. حتی در حوادثی مانند پلاسکو نیز تکلیف تهران مشخص نیست لذا لازم است که این موارد به صورت شفاف مشخص شود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
وی افزود: در روزهایی که پدیده وارونگی هوا رخ میدهد باید مردم را تشویق به استفاده از حمل و نقل عمومی کنیم. حمل و نقل عمومی کارا و مجهز که مورد استقبال شهروندان قرار گیرد.
هاشمی تأکید کرد: ما زیرساختهای مناسبی در حوزه حمل و نقل عمومی داریم. متروی تهران میتواند پنج میلیون سفر در روز جابهجایی داشته باشد اما در حال حاضر از یک سوم ظرفیت خود بهره میگیرد.
وی با بیان اینکه در این مدت دولت هم کمکهایی در حوزه تأمین واگن برای توسعه حمل و نقل عمومی پیشبینی کرده است، افزود: بروکراسی موجود در دولت و تحریمها اجازه تحقق این کمکها را نداده است. به طور مثال هنوز قرارداد ۶۳۰ واگن عملیاتی نشده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به وضعیت ناوگان اتوبوسرانی در شهر تهران گفت: دولت در این خصوص پیشبینی کرد که ۱۹ هزار اتوبوس با همکاری صندوق ذخیره و از محل صرفهجویی سوخت تأمین شود؛ اما باز هم به دلیل بروکراسیهای موجود این موارد محقق نشد لذا باید دولت و معاون اول رئیس جمهور جلسهای اضطراری در این خصوص برگزار کنند. در حال حاضر تهران نیاز به ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس دارد که امروز ۷۰۰۰ اتوبوس با طول عمر ۱۱ سال در تهران مشغول فعالیت هستند. در حالی که اتوبوسها نباید بیش از هشت سال تردد داشته باشند. بخشی از این اتوبوسها در اختیار بخش خصوصی و به دلیل فرسودگی در سطح شهر بعضا متوقف میشوند.
وی ادامه داد: روزانه ۳۰۰ اتوبوس به دلیل فرسودگی در سطح شهر تهران متوقف میشوند که این موضوع سبب ایجاد نارضایتی شهروندان شده است. خرید اتوبوس نیازمند منابع اعتباری است. قراردادهای ما برای نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی بسته شده اما منتظر تأمین منابع مالی هستیم. اعتبار لازم برای خرید این اتوبوسها باید ۲۰ درصد توسط خود سرمایهگذار، ۳۰ درصد به صورت تسهیلات و ۵۰ درصد از طریق صندوق ارزی تأمین شود که بخش وام و صندوق ارزی را باید وزارت نفت از محل صرفهجویی در مصرف سوخت تأمین کند.
هاشمی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به حضورش در جلسه مدیریت بحران گفت: این جلسات همیشه برگزار میشود اما به دلیل قانون جدید مدیریت بحران، شهرداریها دیگر در حوادثی که زیر ۳۰۰ کشته دارد نیز مسئولیتی ندارند و این باعث ایجاد بحران در شهر خواهد شد. در قانون جدید مدیریت بحران مسئولیت شهر تهران در این حوزه «لوث» شده است. حتی در حوادثی مانند پلاسکو نیز تکلیف تهران مشخص نیست لذا لازم است که این موارد به صورت شفاف مشخص شود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش