کد خبر:
۱۱۳۱۹۸ ۱۶:۴۱
۱۳۹۸/۰۸/۱۲
دستور ترخیص 1048 خودروی دپو شده صادر شد
پدال نیوز- بعد از رایزنیهای انجام شده برای ترخیص خودروهای دپو شده، سرانجام وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور ترخیص ۱۰۴۸ خودروی پروانه شده مانده در گمرک را صادر کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوزبه نقل از ایسنا، بعد از پایان مهلت ترخیص خودروهای دپو
شده، حدود 1048 دستگاه با وجود دریافت پروانه گمرکی، به دلیل پایان مهلت
تعیین شده، مجوز ترخیص را دریافت نکردند.
در چند ماه گذشته رایزنیهایی از سوی گمرک ایران با دستگاههای مربوطه انجام و پیشنهاداتی در رابطه با ترخیص ارائه شده بود که اطلاعات دریافتی ایسنا حاکی از این است که با بررسیهای انجام شده و موافقت دستگاههای ذیربط ، وزیر صمت نیز دستور ترخیص خودروهای پروانه شده را صادر کرده است.
این در حالی است که حدود 13 هزار خودروی وارداتی از دو سال پیش وارد شده بودند که به دلایلی از جمله محدودیتهای ثبت سفارش و ارزی مجوز ترخیص نداشتند تا اینکه از نیمه دوم سال گذشته هیات دولت طی مصوبهای مهلت چهار ماههای را برای ترخیص خودروها صادر کرد که این فرصت در اردیبهشتماه بار دیگر دو ماه تمدید شد در نیمه تیرماه و پایان مهلت تعیین شده در نهایت حدود 7000 دستگاه ترخیص و 1048 دستگاه دیگر با وجود دریافت پروانه گمرکی به دلیل پایان مهلت نتوانستند از گمرک خارج شوند.
در این مدت بحثهای زیادی در این رابطه مطرح شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که فعلا زمان را تمدید نمیکند و این در حالی بود که ارونقی - معاون فنی و امور گمرکی ایران- تاکید کرده بود که از نظر گمرک مشکلی در ترخیص این خودروها وجود ندارد.
اما آنچه فعلا اتفاق افتاده، وزیر صمت برای ترخیص این 1048 دستگاه موافقت و به گمرک ایران ابلاغ کرده است.
در چند ماه گذشته رایزنیهایی از سوی گمرک ایران با دستگاههای مربوطه انجام و پیشنهاداتی در رابطه با ترخیص ارائه شده بود که اطلاعات دریافتی ایسنا حاکی از این است که با بررسیهای انجام شده و موافقت دستگاههای ذیربط ، وزیر صمت نیز دستور ترخیص خودروهای پروانه شده را صادر کرده است.
این در حالی است که حدود 13 هزار خودروی وارداتی از دو سال پیش وارد شده بودند که به دلایلی از جمله محدودیتهای ثبت سفارش و ارزی مجوز ترخیص نداشتند تا اینکه از نیمه دوم سال گذشته هیات دولت طی مصوبهای مهلت چهار ماههای را برای ترخیص خودروها صادر کرد که این فرصت در اردیبهشتماه بار دیگر دو ماه تمدید شد در نیمه تیرماه و پایان مهلت تعیین شده در نهایت حدود 7000 دستگاه ترخیص و 1048 دستگاه دیگر با وجود دریافت پروانه گمرکی به دلیل پایان مهلت نتوانستند از گمرک خارج شوند.
در این مدت بحثهای زیادی در این رابطه مطرح شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که فعلا زمان را تمدید نمیکند و این در حالی بود که ارونقی - معاون فنی و امور گمرکی ایران- تاکید کرده بود که از نظر گمرک مشکلی در ترخیص این خودروها وجود ندارد.
اما آنچه فعلا اتفاق افتاده، وزیر صمت برای ترخیص این 1048 دستگاه موافقت و به گمرک ایران ابلاغ کرده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها