عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت مطرح کرد:
واقعی سازی قیمت انرژی در راستای تقویت زیر ساختهای کشور
پدال نیوز- عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت: واقعی سازی قیمت حامل های انرژی ضمن ارزش گذاری آن مردم را به سمت مدیریت مصرف سوق میدهد و باید منابع حاصل از آن در زیرساخت سرمایه گذاری شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از میزان، قطع یارانه های نقدی دهک های بالا نشان از تصمیم دولت برای حذف تدریجی یارانه ها را دارد امری که در مرحله اول با حذف دهک های بالا در حال انجام است.
بنا به گفته دولت حذف یارانه ها تنها مربوط به یارانه نقدی نخواهد بود و در گام های بعدی واقعی سازی سوخت به صورت پلکانی در دستور کار خواهد بود امری که منابع مالی فراوانی برای دولت به همراه خواهد داشت.
منابع حاصل از حذف یارانه ها و واقعی سازی حامل های انرژی می تواند دولت را در زمینه افزایش زیرساخت های کشور، کمک به واحدهای تولید و انجام پروژه های عمرانی که به دلیل کمبود منابع مالی متوقف شده اند، یاری رسانی کند.
صفهای طولانی در جایگاههای سوخت به دلیل کاهش سهمیه جایگاه دارن به 20 لیتر است
ناصر رئیسی فرد در گفتگو با خبرگزاری میزان با اشاره به کاهش سهمیه کارت سوخت جایگاه دارن اظهار کرد: صفهای طولانی در جایگاههای سوخت به دلیل کاهش سهمیه جایگاه دارن به 20 لیتر است و خیلی از صاحبان خودرو برای پرکردن کامل باک خود باید سه بار کارت سوخت را وارد دستگاه می کنند، که این موضوع باعث وقفه در سوخت رسانی و ایجاد صفهای طولانی شده است.
عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت با اشاره به سامانه کارت سوخت تصریح کرد: سامانه هوشمند سوخت مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری فراوانی دارد و بسیاری از جایگاههای سوخت با 50 درصد ظرفیت خود خدمات رسانی میکنند.
وی با اشاره به صادرات بنزین در کشور ابراز کرد: صادرات بنزین به عنوان یکی از فرآوردههای نفتی به دلیل بازار مناسب در کشورهای همسایه، با موانع کمتری برای فروش مواجه است و میتواند نقش مهمی در افزایش ارز آوری داشته باشد و صنعت نفت را از خام فروشی به سمت صادرات با ارزش افزوده بالا سوق دهد.
رئیسی فرد بیان کرد:واقعی سازی قیمت بنزین میتواند مانع از قاچاق سوخت به کشورهای همسایه شود و از سوی دیگر ضمن ارزش گذاری مردم را به سمت مدیریت مصرف سوق میدهد، اما باید منابع حاصل از آن در زیرساخت های کشور سرمایه گذاری شود.
عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت عنوان کرد: اخذ هزینه خدمات از مصرف کنندگان با وجود تصویب در مجلس در سایه تعلل دولت اجرا نشده است، کارمزد جایگاه دارن با توجه به سرمایه گذاری کلان قیمت ناچیزی است در هیچ صنفی با 5 درصد سود از مجموع سرمایه گذاری، نمیتوانند هزینههای مالیات، بیمه و نیروی انسانی را تامین کنند.
به گفته وی؛ هزینه خدمات باید از مصرف کنندگان دریافت شود و یک بار برای همیشه دولت باید با تصمیمی صحیح گلوگاه اقتصادی جایگاه داران را آزاد کند و اجازه دهد بخش خصوصی رشد کند.
عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت: بسیاری از جایگاه سوخت کم فروش به دلیل بدهیهای سنگین به بانکها در معرض ورشکستگی قرار گرفته اند، اگر تعهد کاری وجود نداشت بسیاری از آنها از چرخه سوخت رسانی خارج می شدند.
بنا به گفته دولت حذف یارانه ها تنها مربوط به یارانه نقدی نخواهد بود و در گام های بعدی واقعی سازی سوخت به صورت پلکانی در دستور کار خواهد بود امری که منابع مالی فراوانی برای دولت به همراه خواهد داشت.
منابع حاصل از حذف یارانه ها و واقعی سازی حامل های انرژی می تواند دولت را در زمینه افزایش زیرساخت های کشور، کمک به واحدهای تولید و انجام پروژه های عمرانی که به دلیل کمبود منابع مالی متوقف شده اند، یاری رسانی کند.
صفهای طولانی در جایگاههای سوخت به دلیل کاهش سهمیه جایگاه دارن به 20 لیتر است
ناصر رئیسی فرد در گفتگو با خبرگزاری میزان با اشاره به کاهش سهمیه کارت سوخت جایگاه دارن اظهار کرد: صفهای طولانی در جایگاههای سوخت به دلیل کاهش سهمیه جایگاه دارن به 20 لیتر است و خیلی از صاحبان خودرو برای پرکردن کامل باک خود باید سه بار کارت سوخت را وارد دستگاه می کنند، که این موضوع باعث وقفه در سوخت رسانی و ایجاد صفهای طولانی شده است.
عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت با اشاره به سامانه کارت سوخت تصریح کرد: سامانه هوشمند سوخت مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری فراوانی دارد و بسیاری از جایگاههای سوخت با 50 درصد ظرفیت خود خدمات رسانی میکنند.
وی با اشاره به صادرات بنزین در کشور ابراز کرد: صادرات بنزین به عنوان یکی از فرآوردههای نفتی به دلیل بازار مناسب در کشورهای همسایه، با موانع کمتری برای فروش مواجه است و میتواند نقش مهمی در افزایش ارز آوری داشته باشد و صنعت نفت را از خام فروشی به سمت صادرات با ارزش افزوده بالا سوق دهد.
رئیسی فرد بیان کرد:واقعی سازی قیمت بنزین میتواند مانع از قاچاق سوخت به کشورهای همسایه شود و از سوی دیگر ضمن ارزش گذاری مردم را به سمت مدیریت مصرف سوق میدهد، اما باید منابع حاصل از آن در زیرساخت های کشور سرمایه گذاری شود.
عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت عنوان کرد: اخذ هزینه خدمات از مصرف کنندگان با وجود تصویب در مجلس در سایه تعلل دولت اجرا نشده است، کارمزد جایگاه دارن با توجه به سرمایه گذاری کلان قیمت ناچیزی است در هیچ صنفی با 5 درصد سود از مجموع سرمایه گذاری، نمیتوانند هزینههای مالیات، بیمه و نیروی انسانی را تامین کنند.
به گفته وی؛ هزینه خدمات باید از مصرف کنندگان دریافت شود و یک بار برای همیشه دولت باید با تصمیمی صحیح گلوگاه اقتصادی جایگاه داران را آزاد کند و اجازه دهد بخش خصوصی رشد کند.
عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت: بسیاری از جایگاه سوخت کم فروش به دلیل بدهیهای سنگین به بانکها در معرض ورشکستگی قرار گرفته اند، اگر تعهد کاری وجود نداشت بسیاری از آنها از چرخه سوخت رسانی خارج می شدند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها