آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۱۲۵۴۱
۱۴:۱۶
۱۳۹۸/۰۷/۲۸

ماجرای سهمیه بندی کارت سوخت شخصی چه بود؟

پدال نیوز- چندی پیش خبری مبنی بر سهمیه‌بندی کارت سوخت شخصی منتشر و با واکنش مسوولان نفتی مواجه شد و آن طور که به نظر می‌رسد فعلا خبری از سهمیه‌بندی کارت سوخت شخصی نیست اما کم‌وبیش زمزمه‌های آن به گوش می‌رسد و باید دید که سرانجام پرونده بنزین و کارت سوخت چطور بسته خواهد شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، چندین ماه است که تنور بحث بنزین و کارت سوخت داغ است و برنامه‌های متعددی برای ترویج استفاده از کارت سوخت شخصی در نظر گرفته می‌شود که از جمله آن می‌توان به کاهش سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران به 20 لیتر اشاره کرد که البته آن‌طور که گفته شده بعید نیست که این عدد بازهم کاهش یابد.
 
اما ماجرای سهمیه‌بندی کارت سوخت شخصی افراد چیست؟ سقف دریافت ماهانه بنزین با کارت سوخت شخصی، 250 لیتر است. سامانه هوشمند سوخت به‌گونه‌ای طراحی‌شده که عددی با عنوان سقف سوخت‌گیری ماهانه، ثبت می‌شود و این عدد فعلا براساس سابقه 250 لیتر است.
 
آن‌طور که شهرام رضایی - مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران - اعلام کرده، برخی افراد شاید دفعه‌های متعدد با کارت سوخت هوشمند شخصی سوخت‌گیری کردند و به این سقف رسیدند، اما از جمع 22 میلیون کارتی که سوخت‌گیری می‌کنند، کمتر از 1000 کارت به این مقدار سقف از سوخت‌گیری رسیدند. این مقدار برای کارت سوخت شخصی عدد بزرگی به شمار می‌آید، اما باز هم اگر به این مقدار رسیدند کماکان کارت هوشمند سوخت جایگاه‌دار وجود دارد و مشکلی برای سوخت‌گیری پیش نمی‌آید.
 
در این باره هم‌چنین حسین آقایان - کارشناس حوزه انرژی - به ایسنا گفت: در شرایط فعلی لازم است که سهمیه‌بندی بنزین صورت گیرد، چرا که این مساله نه تنها میزان مصرف را کنترل می‌کند بلکه می‌تواند دولت را در رسیدن به اهداف خود یاری رساند.
 
وی با بیان این‌که در گذشته که سهمیه‌بندی بنزین وجود داشت، میزان مصرف تا حد قابل توجهی کاهش یافته بود، اظهار کرد: به اعتقاد من برداشتن سهمیه‌بندی بنزین کار بسیار نادرستی بود که در گذشته صورت گرفت و اکنون باید به روال سابق بازگردیم.
 
این کارشناس حوزه انرژی با تاکید بر این مساله که مردم ایران نسبت به مصرف بنزین حساسیت ندارند، ادامه داد: باید برای میزان مصرف بنزین سقف مشخص شود و به نظر من بهترین گزینه در شرایط فعلی سهمیه‌بندی بنزین است. علاوه بر این با توجه به قیمت بنزین در ایران بسیار پایین است، باید به این مساله نیز سروسامان داده شود.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو