سهمیه کارت سوخت جایگاه داران باز هم کاهش مییابد؟
پدال نیوز- کارت سوخت با هدف سامان دادن به میزان مصرف و کنترل قاچاق سوخت وارد میدان شد و مدتی است که اجرای این طرح جدیتر شده و اقدامات متعددی نیز برای این مهم انجام شد که یکی از آنها کاهش سهمیه کارت سوخت جایگاهداران بود که احتمال کاهش مجدد آن نیز وجود دارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، اوایل خردادماه بود که خبر طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی منتشر شد و آنطور که شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی اعلام کرد، قرار بر این بود که ابتدا این طرح در 20 مردادماه در چهار کلانشهر و سپس در کل کشور اجرایی شود. البته تاریخ اجرای این طرح بدون هیچ توضیحی از سوی شرکت ملی پخش به 22 مردادماه تغییر یافت و از این تاریخ این طرح به طور رسمی آغاز بهکار کرد.
با این وجود تا اول شهریورماه، شاهد تغییرات چندانی در این حوزه نبودیم؛ چراکه کارت سوخت جایگاهداران در اختیار تمام متقاضیان قرار داشت و هر فردی میتوانست هر میزانی که تقاضا داشت، سوختگیری کند. اما از اول شهریورماه به بعد میزان سوختگیری با کارت آزاد جایگاهها در کل کشور در هر بار سوختگیری، از 60 لیتر به 30 لیتر کاهش یافت و بهتازگی نیز در تاریخ 16 مهرماه، بار دیگر سهمیه کارت سوخت جایگاه داران کاهش پیدا کرد.
اما آنطور که شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی اعلام کرده، از آن تاریخ میزان سوختگیری با کارت سوخت جایگاهداران به 20 لیتر در هر بار سوختگیری کاهش یافته است. در این بین زمزمههایی نیز مبنی بر کاهش مجدد این سهمیه به گوش میرسد که طبق گفتههای فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی - قرار بر این بود که سهمیه کارت سوخت جایگاه داران به صورت پلکانی کاهش یابد اما تاکنون برنامه جدیدی ابلاغ نشده است.
وی همچنین درباره میزان استقبال از کارت سوخت شخصی نیز به ایسنا اظهار کرد: نسبت به گذشته میزان استقبال از کارت سوخت شخصی افزایش یافته و روند رشد استقبال از این طرح بسیار بهبود یافته است.
با این وجود تا اول شهریورماه، شاهد تغییرات چندانی در این حوزه نبودیم؛ چراکه کارت سوخت جایگاهداران در اختیار تمام متقاضیان قرار داشت و هر فردی میتوانست هر میزانی که تقاضا داشت، سوختگیری کند. اما از اول شهریورماه به بعد میزان سوختگیری با کارت آزاد جایگاهها در کل کشور در هر بار سوختگیری، از 60 لیتر به 30 لیتر کاهش یافت و بهتازگی نیز در تاریخ 16 مهرماه، بار دیگر سهمیه کارت سوخت جایگاه داران کاهش پیدا کرد.
اما آنطور که شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی اعلام کرده، از آن تاریخ میزان سوختگیری با کارت سوخت جایگاهداران به 20 لیتر در هر بار سوختگیری کاهش یافته است. در این بین زمزمههایی نیز مبنی بر کاهش مجدد این سهمیه به گوش میرسد که طبق گفتههای فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی - قرار بر این بود که سهمیه کارت سوخت جایگاه داران به صورت پلکانی کاهش یابد اما تاکنون برنامه جدیدی ابلاغ نشده است.
وی همچنین درباره میزان استقبال از کارت سوخت شخصی نیز به ایسنا اظهار کرد: نسبت به گذشته میزان استقبال از کارت سوخت شخصی افزایش یافته و روند رشد استقبال از این طرح بسیار بهبود یافته است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها