کد خبر:
۱۱۲۱۱۰ ۱۲:۲۱
۱۳۹۸/۰۷/۲۰
انتقاد رئیس سازمان محیط زیست از درخواست یک خودروساز
پدال نیوز: رییس سازمان حفاظت محیط زیست با انتقاد از عملکرد برخی مدیران در حوزه محیط زیست، اظهار کرد: یکی از مدیران خودروساز نامه نوشته که به دلیل تحریمها ما را نصب فیلتر روی خودروهای دیزلی معاف کنید. برخی از این مدیران منافع شخصی و شرکتی خود را به منافع عمومی ترجیح میدهند و بهدرستی آموزش ندیدهاند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، عیسی کلانتری امروز در همایش مدیریت سبز در سازمان برنامه و بودجه که با حضور وزیر علوم و جمع زیادی از دانشگاهها و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، با انتقاد از نحوه آموزش مدیران در حوزه مدیریت سبز و محیط زیست در دانشگاهها گفت: متاسفانه در برخی موارد شاهدیم که برخی مدیران ما بهخوبی در این حوزه آموزش ندیدهاند و ما میخواهیم که بیشتر دانشگاهها دانشجوی زیستمحیطی تربیت کنند.
وی با اشاره به نوع رفتار برخی مدیران در سازمانها و شرکتها که به ضرر محیط زیست تمام میشود، اظهار کرد: یکی از مدیران خودروساز اخیرا نامه نوشته که ما را به دلیل تحریمها و هزینههایی که به همراه دارد از نصب فیلتر روی خودروهای دیزلی معاف کنید. جالب اینجاست که شش سال تحریم نبودیم فیلتر نصب نمیکردند الان که حدود یک سال است که تحریم هستیم هم میخواهند که این کار را نکنند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: این در حالیست که ۶۰ درصد آلودگی هوا در پنج ماه آخر سال متاثر از خودروهای دیزلی است اما باز هم در این رابطه سوءاستفادههایی وجود دارد. برخی از این مدیران بیش از آنکه به فکر منافع عمومی باشند به فکر منافع شخصی و شرکتی هستند و دلیل آن هم به نبود آموزش صحیح بر میگردد.
کلانتری با بیان اینکه باید سطح توقع ما از بهبود محیط زیست با عملکرد مطابقت داشته باشد، گفت: ما سالی ۰.۰۳ میلیمتر خاک ایجاد میکنیم در حالی که ۰.۷ میلیمتر از بین میرود. از سوی دیگر در ۴۰ سال اخیر جهان هفت درجه سانتیگراد گرم شده اما در سه سال گذشته ایران ۱.۵ درجه گرمتر شده است پس در این شرایط مدیران ما که آموزش دیده دانشگاههای خود هستند باید یاد بگیرند که چگونه در جهت حفظ محیط زیست حرکت کنند.
انتهای پیام
وی با اشاره به نوع رفتار برخی مدیران در سازمانها و شرکتها که به ضرر محیط زیست تمام میشود، اظهار کرد: یکی از مدیران خودروساز اخیرا نامه نوشته که ما را به دلیل تحریمها و هزینههایی که به همراه دارد از نصب فیلتر روی خودروهای دیزلی معاف کنید. جالب اینجاست که شش سال تحریم نبودیم فیلتر نصب نمیکردند الان که حدود یک سال است که تحریم هستیم هم میخواهند که این کار را نکنند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: این در حالیست که ۶۰ درصد آلودگی هوا در پنج ماه آخر سال متاثر از خودروهای دیزلی است اما باز هم در این رابطه سوءاستفادههایی وجود دارد. برخی از این مدیران بیش از آنکه به فکر منافع عمومی باشند به فکر منافع شخصی و شرکتی هستند و دلیل آن هم به نبود آموزش صحیح بر میگردد.
کلانتری با بیان اینکه باید سطح توقع ما از بهبود محیط زیست با عملکرد مطابقت داشته باشد، گفت: ما سالی ۰.۰۳ میلیمتر خاک ایجاد میکنیم در حالی که ۰.۷ میلیمتر از بین میرود. از سوی دیگر در ۴۰ سال اخیر جهان هفت درجه سانتیگراد گرم شده اما در سه سال گذشته ایران ۱.۵ درجه گرمتر شده است پس در این شرایط مدیران ما که آموزش دیده دانشگاههای خود هستند باید یاد بگیرند که چگونه در جهت حفظ محیط زیست حرکت کنند.
انتهای پیام
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها