کد خبر:
۱۱۱۰۲۵ ۱۵:۲۲
۱۳۹۸/۰۷/۰۱
نماینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
عدم تطابق میزان سهم و عملکرد دولت در صنعت خودرو
پدال نیوز- نماینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد و پاسخگویی دولت متناسب با میزان سهمش در خودروسازیها نیست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از اقتصادآنلاین ، سعید باستانی با تاکید بر ضرورت واگذاری شرکتهای خودروسازی به بخش خصوصی اظهار کرد: در شرایط فعلی هم امکان خصوصی کردن شرکتهای خودروسازی به طور کامل وجود دارد و اگر این صنعت صد درصد واگذار شود بحث سهام عدالت و میزان سهام دولت نیز شفاف خواهد شد.
وی ادامه داد: البته اختلاف نظری با شورای نگهبان در خصوص اصل 44قانون اساسی داریم و موضوع این است که در این اصل تعریف و مشخص شده که گروهها و صنایع تا چند درصد باید دست دولت باشند که طبق این اصل 20درصد صنایع مادر توسط دولت اداره شوند.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس خاطرنشان کرد: نظر ما این است که ما خودروسازی را یک شرکت خصوصی میدانیم که میتواند صد درصد توسط این بخش اداره شود و با سایر شرکتها مثل آب و فاضلاب و گاز فرق دارد و میتواند بدون اینکه دولت در آن سهم 20درصدی داشته باشد به بخش خصوصی واگذار شود
باستانی به تجربه خصوصیسازی سایر صنایع اشاره کرد و گفت: برخی نگران تجربه بد خصوصیسازی صنایع هستند درحالیکه این موضوع جای نگرانی ندارد زیرا اگرچه اقدامات ما در زمینه واگذاری ایراداتی داشته اما توانستهایم تجربه کسب کنیم.
وی در پایان با تاکید بر اینکه میزان سهامداری 14.5درصد دولت در ایران خودرو نه متناسب با عملکرد و نه پاسخگویی او بود، تصریح کرد: این میزان سهم دولت در ایران خودرو یک صندلی مدیریتی در هیأت مدیره هم نیست، بنابراین بر اساس این میزان سهم باید عملکرد واقعی خود را انجام دهد و به اندازه سهمش در امور دخالت و به همان میزان پاسخگو باشد نه اینکه با این میزان سهم مدیرعامل عزل و تعیین کند و یا مردم همه مشکلات صنعت خودرو را از طرف دولت بدانند و یا حتی واردات خودرو را ممنوع و یا آزاد کند.
وی ادامه داد: البته اختلاف نظری با شورای نگهبان در خصوص اصل 44قانون اساسی داریم و موضوع این است که در این اصل تعریف و مشخص شده که گروهها و صنایع تا چند درصد باید دست دولت باشند که طبق این اصل 20درصد صنایع مادر توسط دولت اداره شوند.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس خاطرنشان کرد: نظر ما این است که ما خودروسازی را یک شرکت خصوصی میدانیم که میتواند صد درصد توسط این بخش اداره شود و با سایر شرکتها مثل آب و فاضلاب و گاز فرق دارد و میتواند بدون اینکه دولت در آن سهم 20درصدی داشته باشد به بخش خصوصی واگذار شود
باستانی به تجربه خصوصیسازی سایر صنایع اشاره کرد و گفت: برخی نگران تجربه بد خصوصیسازی صنایع هستند درحالیکه این موضوع جای نگرانی ندارد زیرا اگرچه اقدامات ما در زمینه واگذاری ایراداتی داشته اما توانستهایم تجربه کسب کنیم.
وی در پایان با تاکید بر اینکه میزان سهامداری 14.5درصد دولت در ایران خودرو نه متناسب با عملکرد و نه پاسخگویی او بود، تصریح کرد: این میزان سهم دولت در ایران خودرو یک صندلی مدیریتی در هیأت مدیره هم نیست، بنابراین بر اساس این میزان سهم باید عملکرد واقعی خود را انجام دهد و به اندازه سهمش در امور دخالت و به همان میزان پاسخگو باشد نه اینکه با این میزان سهم مدیرعامل عزل و تعیین کند و یا مردم همه مشکلات صنعت خودرو را از طرف دولت بدانند و یا حتی واردات خودرو را ممنوع و یا آزاد کند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها