آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۱۰۹۰۱
۱۶:۴۲
۱۳۹۸/۰۶/۳۰

واکنش کرمان موتور به خبر باج خواهی خودروسازان

پدال نیوز: به دنبال گفت‌وگویی که عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد خودروسازان بخش خصوصی که از یک سو همراه ...
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ به دنبال گفت‌وگویی که عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد خودروسازان بخش خصوصی که از یک سو همراه با افزایش نرخ ارز، قیمت محصولاتشان را افزایش داده و از سوی دیگر اعلام می‌کنند بدون کمک دولت تعطیل می‌شوند، به دنبال سوءاستفاده از شرایط و باج‌خواهی از دولت هستند"؛ شرکت کرمان‌موتور جوابیه‌ای ارسال کرد.
 
پیش از گفت‌وگوی ایسنا با امیرحسن کاکایی، سامان فیروزی - مدیرعامل کرمان موتور - اعلام کرده بود: اگر از کرمان موتور حمایت‌های لازم صورت نگرفته و نقدینگی به این شرکت تزریق نشود، تا آبان ماه این خودروسازی تعطیل خواهد شد.
 
متن جوابیه شرکت کرمان موتور به خبر "باج خواهی خودروسازان از دولت"، به شرح زیر است:
 
"اظهارات نسنجیده برخی افراد صاحب کرسی و تریبون در مورد بخش خصوصی در درجه اول می‌تواند روند فرار سرمایه از مملکت را تسریع کند. گفتن این موضوع که شرکتی چون کرمان موتور به دنبال باج خواهی از دولت است در شرایطی که  بیش از ۷ هزار کارگر را مشغول کرده و بزرگترین تولیدکننده غیردولتی خودرو محسوب می‌شود، ضمن دلسردی مدیران این شرکت و حتی دیگر شرکتهای تولیدکننده  داخلی، برای ادامه کار در مملکت تحریم زده چیزی جز آب به آسیاب ریختن مخالفان توسعه کشور نیست.
 
طبق بررسی‌های صورت گرفته، شواهد و قرائن بخش اعظم امتیازات دولتی متعلق به شرکتهای خودروسازی تابعه دولت است باید از فردی چون امیرحسن کاکایی سئوال کرد که امتیازات دولت به شرکتی چون کرمان‌موتور چه بوده است؟!
 
به اذعان مدیران ارشد صنایع خودروسازی کرمان، عمده امتیازات دولت برای شرکتهای دولتی بوده و تاکنون فقط بدعهدی های دولت  نصیب کرمان موتور شده است و جای تعجب نیست کسی که حقوقش توسط دولت تمام کمال پرداخت می‌شود، با تهمت به بخش غیردولتی درصدد حلال کرد وجوهاتش باشد که البته این راه درستی نیست و پیشه کردن تقوای الهی بهتر است.
 
لزوما کسی که در کسوت استادی دانشگاه فعالیت می‌کند حتی اگر در زمینه خودرو هم تدریس کند قرار نیست از مشکلات عدیده خودروساز غیردولتی آگاهی کامل داشته باشد. شاید اگر ایشان مدیر یک مجموعه و یا شرکت خودروسازی کوچک هم بودند، متوجه می‌شدند که ادامه کار در شرایط فعلی مملکت چقدر مشکل است. تصور کنید یک شرکت غیردولتی همچون کرمان موتور با اشتغال ۷ هزار نیرو در این شرایط تعطیل شود. خوب سوال اینجاست؛ اگر دولت حتی در قبال خودروساز هم تعهدی نداشته باشد، مسئولیتش در قبال این نیروها چیست؟ وقتی که خودروساز غیردولتی نمی‌تواند کار را ادامه دهد آیا وظیفه دولت نیست به دنبال راه چاره‌ای برای ادامه کار باشد؟ آیا جناب کاکایی به این موضوع فکر کرده‌اند که تبعات اجتماعی بیکار شدن ۷ هزار نیرو در یک منطقه محروم چیست؟".

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو