آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۱۰۲۰۷
۱۲:۰۶
۱۳۹۸/۰۶/۱۶

سرویس دوپاکته کارت سوخت راه‌اندازی شد

پدال نیوز- مدیر کل مهندسی عملیات و راهبری سرویس شرکت ملی پست از راه‌اندازی سرویس دو پاکته کارت سوخت با هدف برگشت دادن کارت سوخت مالکانی که کارت‌های آن‌ها در استان یا منطقه‌ای دیگر نگهداری می شود، خبر داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، محسن وطن‌پرست با بیان اینکه برخی کارت‌های سوخت به دلیل نقص، تشابه نشانی یا تغییر محل سکونت مالک، در استان یا منطقه‌ای غیر از استان یا منطقه محل سکونت فرد نگهداری می‌شود، افزود: پست مصمم است این کارت‌ها را نیز تحویل دهد. به همین دلیل این سرویس از ابتدای شهریور ماه در تمامی باجه‌های پستی کشور راه‌اندازی شده است.
 
وی اظهار کرد: بر این اساس، مالکان این کارت‌های سوخت می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین واحد پستی(دولتی) و تحویل مدارک مورد نیاز، نسبت به ارسال کارت سوخت از استان یا منطقه‌ای که کارت در آنجا معطل مانده، اقدام کنند.
 
بنا بر اعلام شرکت پست، او مدارک مورد نیاز را شامل دو عدد پاکت، فرم اصلاح آدرس، تصویر مدارک شناسایی خودرو (شناسنامه و کارت خودرو) و مدارک شخصی مالک (کارت ملی یا شناسنامه) عنوان کرد.
 
به گفته وی، واحدهای پستی موظف هستند، پس از اطمینان از آخرین نقطه پستی مقصد کارت سوخت و همچنین مبلغ‌دار بودن ( نوشماره، GSB) یا صادر نشدن کارت المثنی، نسبت به ارسال آن به آدرس اعلام شده، اقدام کنند.
 
براساس آخرین اعلام مجری کارت سوخت شرکت ملی پست، یک میلیون کارت سوخت در باجه‌های پستی سراسر کشور باقی مانده که حدود نیمی از آن مربوط به تهران است. دلایل حجم بالای کارت‌های معطل‌مانده در تهران، حضور نداشتن مالکان در آدرس اعلام‌شده در زمان توزیع و تمایل برخی افراد به داشتن پلاک خودرو تهران و اعلام آدرسی غیر از آدرس مالک در تهران و در نهایت حضور نداشتن در محل است.
 
در حالی که مقرر بود کارت‌های سوخت به کارت بانکی متصل شوند، در نهایت اواخر تیرماه اعلام شد کارت بانکی زمانی قابلیت اجرایی دارد که سهمیه‌بندی اعمال شود و در حال حاضر نیز برنامه‌ای برای سهمیه‌بندی بنزین وجود ندارد و به همین دلیل اتصال کارت بانکی به کارت سوخت اجرایی نمی‌شود. در این راستا اعلام شد استفاده از کارت‌های سوخت شخصی از تاریخ 20 مردادماه اجباری شده و همه افرادی که به هر عنوانی کارت سوخت ندارند، می‌تواند با مراجعه به پلیس +10 تقاضای صدور کارت کنند.
 
در حال حاضر حدود 24 تا 25 میلیون خودرو در کشور وجود دارد که طبق اعلام مسوولان نفتی برای همه خودروهایی که در کشور شماره شده‌اند، کارت سوخت صادر شده است.  برای کارت‌های سوخت مفقود شده نیز کارت اعلام شده تا افرادی که کارت سوختشان گم شده است، ثبت‌نام کنند که حدود ٣ تا ٣.٥ میلیون نفر ثبت‌نام کردند. به‌طور کلی باید گفت که تا کنون بیش از 2 میلیون کارت هوشمند سوخت صادر و ارسال شده که از این میان حدود یک میلیون کارت هوشمند سوخت برگشت خورده است.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو