مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری:
برنامهای برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس نداریم
پدال نیوز- مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری کشور با بیان اینکه هیچ برنامهای برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس، مینیبوس و سواری کرایه نداریم، گفت: در همین شرایط فعلی هم سفر از سبد خانوار بسیاری از اقشار حذف شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس، احمدرضا عامری اظهار داشت: پیش از این در مصاحبهای که در آن اعلام شده بود قیمت بلیت اتوبوس ارزان است و این شائبه را ایجاد کرده بود با این مضمون که قصد افزایش نرخها را داریم در حالی که اعلام میکنم هیچ برنامهای برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس، مینیبوس و سواری کرایه نداریم.
مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری کشور ادامه داد: در حالی که از سال گذشته تاکنون فقط 20 درصد به نرخهای قبلی ما افزوده شده است، باز شرکتهای تعاونی حمل و نقل مسافری تلاش میکنند در برخی ساعات و ایام در همین ارقام بلیت هم تخفیفهایی اعمال کنند تا جذب مسافر داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه تقاضا در بخش حمل و نقل مسافری عمومی جادهای زیاد نیست، افزود: متوسط ضریب اشغال صندلی ناوگان ما 50 درصد است.
عامری اضافه کرد: با وجود آنکه نرخ فعلی بلیت اتوبوس با توجه به قیمتهای گران قطعات و لوازم یدکی ناوگان اصلا قابل توجه نیست، اما مایل به افزایش نرخها نیستیم چون موجب کاهش استقبال مسافران میشود چون در همین شرایط فعلی هم سفر از سبد خانوار بسیاری از اقشار حذف شده است.
* مشکلات شرکتمحوری و برندسازی
مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری کشور در پاسخ به این سؤال که آیا شرکتمحوی نسبت به ناوگان خودمالکی در این شرایط مطلوبتر نیست؟ بیان کرد: شرکت محوری اصلاً در این شرایط اقتصادی مصداق و توجیه اقتصادی ندارد، به نظر شما یک سرمایهدار عاقل آیا در این شرایط میآید و مثلا 10 دستگاه اتوبوس با قیمت حدود 27 میلیارد ریالی خریداری کند تا با این تقاضای محدود سفر جادهای، شرکت تأسیس کند؟
وی ادامه داد: در کنار این هزینه سنگین، نبود تسهیلات و حمایت خرید ناوگان، قوانین و آییننامههای دست و پاگیر سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، کمیسیونهای ماده 12 و ماده 11 و مشکلات احداث شرکت را هم در نظر بگیرید.
عامری اظهار داشت: ما از سال 1302 در ایران حمل و نقل مسافری جادهای داریم، اما هر روز مباحثی مطرح میشود و مشکلات افزایش مییابد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا بهتر نیست همه شرکتهای تعاونی مسافربری جادهای با هم تجمیع شوند و چند برند انگشتشمار در کشور تشکیل دهند؟ گفت: قطعا برندمحوری امری مناسب است اما به این موضوع توجه کنید که برند زمانی ایجاد میشود که فردی زحمت بکشد و با تلاش خود برندی احداث کند، اما اگر ما به دنبال آن باشیم که دولت خود برند احداث کند، مشکل رخ میدهد.
مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری کشور اضافه کرد: در حال حاضر حدود 2500 شرکت حمل و نقلی در کشور داریم، اما اینکه دولت شرایطی فراهم کند تا بخشی بدون زحمت برند شوند، قطعاً مناسب نیست، برند باید با تلاش و زحمت ایجاد شود، در غیر این صورت رانت خواهد بود.
مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری کشور ادامه داد: در حالی که از سال گذشته تاکنون فقط 20 درصد به نرخهای قبلی ما افزوده شده است، باز شرکتهای تعاونی حمل و نقل مسافری تلاش میکنند در برخی ساعات و ایام در همین ارقام بلیت هم تخفیفهایی اعمال کنند تا جذب مسافر داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه تقاضا در بخش حمل و نقل مسافری عمومی جادهای زیاد نیست، افزود: متوسط ضریب اشغال صندلی ناوگان ما 50 درصد است.
عامری اضافه کرد: با وجود آنکه نرخ فعلی بلیت اتوبوس با توجه به قیمتهای گران قطعات و لوازم یدکی ناوگان اصلا قابل توجه نیست، اما مایل به افزایش نرخها نیستیم چون موجب کاهش استقبال مسافران میشود چون در همین شرایط فعلی هم سفر از سبد خانوار بسیاری از اقشار حذف شده است.
* مشکلات شرکتمحوری و برندسازی
مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری کشور در پاسخ به این سؤال که آیا شرکتمحوی نسبت به ناوگان خودمالکی در این شرایط مطلوبتر نیست؟ بیان کرد: شرکت محوری اصلاً در این شرایط اقتصادی مصداق و توجیه اقتصادی ندارد، به نظر شما یک سرمایهدار عاقل آیا در این شرایط میآید و مثلا 10 دستگاه اتوبوس با قیمت حدود 27 میلیارد ریالی خریداری کند تا با این تقاضای محدود سفر جادهای، شرکت تأسیس کند؟
وی ادامه داد: در کنار این هزینه سنگین، نبود تسهیلات و حمایت خرید ناوگان، قوانین و آییننامههای دست و پاگیر سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، کمیسیونهای ماده 12 و ماده 11 و مشکلات احداث شرکت را هم در نظر بگیرید.
عامری اظهار داشت: ما از سال 1302 در ایران حمل و نقل مسافری جادهای داریم، اما هر روز مباحثی مطرح میشود و مشکلات افزایش مییابد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا بهتر نیست همه شرکتهای تعاونی مسافربری جادهای با هم تجمیع شوند و چند برند انگشتشمار در کشور تشکیل دهند؟ گفت: قطعا برندمحوری امری مناسب است اما به این موضوع توجه کنید که برند زمانی ایجاد میشود که فردی زحمت بکشد و با تلاش خود برندی احداث کند، اما اگر ما به دنبال آن باشیم که دولت خود برند احداث کند، مشکل رخ میدهد.
مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری کشور اضافه کرد: در حال حاضر حدود 2500 شرکت حمل و نقلی در کشور داریم، اما اینکه دولت شرایطی فراهم کند تا بخشی بدون زحمت برند شوند، قطعاً مناسب نیست، برند باید با تلاش و زحمت ایجاد شود، در غیر این صورت رانت خواهد بود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها