آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۰۹۸۷۰
۱۴:۳۵
۱۳۹۸/۰۶/۰۹

عامل بالا رفتن «اُزن» در تهران چیست؟

پدال نیوز- مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا شهر تهران گفت: بخش زیادی از افزایش اُزن هوا به دلیل وزش باد از قسمت‌های شمال و شمال غربی به تهران و ناشی از فعالیت شهرک‌های صنعتی واقع در این ناحیه است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، حسین شهیدزاده که در یک برنامه رادیویی با موضوع تاثیر طرح‌های مقابله با آلودگی هوای تهران در شکل‌گیری هوای پاک صحبت می کرد، با بیان اینکه میزان استفاده افراد از خودرو نقش مهمی در آلودگی دارد، اظهار کرد: سرانه مالکیت خودرو در کشورهای غربی خیلی بیشتر از ایران و به‌ویژه تهران است اما در این کشورها معمولا از سیستم حمل و نقل عمومی مطلوبی که وجود دارد، بهره می‌برند و از خودروی شخصی کمتر استفاده می‌کنند.
 
وی استاندارد خودروسازی در کشورهای غربی را عامل تمایز هوای تهران و شهرهای دیگر دانست و گفت: رعایت برخی اصول در ساخت خودرو، سطح آلایندگی را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد البته این سخن به معنای ساختن خودروی یورو 6 نیست چرا که زیرساخت های این تولید در کشور فراهم نیست اما اتخاذ تدابیر سختگیرانه در خصوص معاینه فنی و عمر خودرو نقش و تاثیر زیادی در کاهش آلودگی دارد به‌طوری که خودروهای فرسوده باید به‌سرعت از چرخه مصرف خارج شوند اما متاسفانه در حال حاضر اسقاط خودروهای قدیمی و معیوب به‌صورت جدی و قانونی پیگیری نمی‌شود.
 
شهیدزاده ضمن ابراز مخالفت با استفاده از خودروهای دیزلی اظهارکرد: اخیرا افرادی به دنبال ساخت و اضافه کردن خودروی سواری دیزلی به ناوگان حمل و نقل هستند که با واکنش کارشناسان و دست اندرکاران محیط زیست روبرو شده است.
 
وی همچنین گسترش مترو را برای کاهش آلودگی موثر دانست و گفت : برای گسترش مترو باید واقعیت‌های جامعه را در نظر گرفت و به این موضوع توجه کرد که آیا توان سرمایه‌گذاری بیش از این وجود دارد یا خیر؟
 
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران اضافه کرد : کمک دولت به شهرداری‌ها به‌درستی صورت می‌گیرد اما در خصوص ورود بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در مترو باید بهای بلیت مترو را مد نظر قرار داد چراکه این نرخ باید توسط همان سرمایه‌گذاران تعیین شود تا درآمد مناسب و معقول برای آن‌ها حاصل شود.
 
شهیدزاده در ادامه به تاثیر ساختمان‌های بلند منطقه 22 اشاره بر آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت : این سازه‌ها ممکن است بر آن قسمت تاثیرگذار باشد اما نمی‌توان ادعا کرد در مقیاس شهری مانع بادهایی باشد که به تهران می‌آید. در واقع اگر آن ساختمان‌ها می‌توانست جلوی باد را بگیرد ما شاهد گرد و غبار تابستان نبودیم.
 
وی در خصوص افزایش سطح اُزن در هوای تهران توضیح داد: اخیرا متوجه شدیم بخش زیادی از افزایش اُزن هوا به دلیل وزش باد از قسمت‌های شمال و شمال غربی به تهران است یعنی از این منطقه نه تنها هوای سالم وارد تهران نمی‌شود بلکه آلودگی‌های صنعتی شهرک‌های صنعتی کرج و تهران نیز به شهر منتقل می شود. اگر جمعیتی که در منطقه 22 تهران ساکن شده است وارد مرکز شهر می‌شد آلودگی هوا دو چندان و سیستم حمل و نقل دچار مشکلات بیشتری می‌شد.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو