کد خبر:
۱۰۹۸۴۷ ۱۰:۱۱
۱۳۹۸/۰۶/۰۹
پیشنهاد عضو کمیسیون صنایع به مدیرعامل جدید ایران خودرو
پدال نیوز: محمدرضا منصوری گفت: به رئیس جدید ایران خودرو پیشنهاد میکنم تقاضا و سفارش هیچ نماینده، امام جمعه و یا مسئولی را برای بکارگیری نیروی جدید در این مجموعه اجابت نکند؛ ایران خودرو در دوران ورشکستگی بین 4 الی 5 هزار نیرو استخدام کردد و این موضوع را همه مسئولان میدانستند
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز ، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص بدهی خودروسازان به شرکتهای قطعه ساز گفت: دوشرکت بزرگ خودروسازی، درآمد زا بودند که به زیان انبوه رسیدند و این زیان انبوه خود را باید از محل فروش اموال مازاد همچون شعبههای خارج از کشور، انبارهای بیحد و حصر اطراف تهران و زمینهای مازادشان بفروشند تا از فروش آنها مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند.
نماینده مردم ساوه با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی خواهان پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی خودروسازان است، بیان داشت: بدهی خودروسازان به رقمی بالغ بر 80هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم بسیار بالایی است؛ از این رو خودروسازان یا باید اعلام ورشکستی کنند یا اموال مازاد را فروخته و مدیریت هزینه کنند.
وی گفت: به رئیس جدید ایران خودرو پیشنهاد میکنم تقاضا و سفارش هیچ نماینده، امام جمعه و یا مسئولی را برای بکارگیری نیروی جدید در این مجموعه اجابت نکند؛ ایران خودرو در دوران ورشکستگی بین 4 الی 5 هزار نیرو استخدام کردد و این موضوع را همه مسئولان میدانستند
منصوری با اشاره به اینکه مدیریت ایران خودرو باید به عهده فردی توانمند که سابقه کار و مدیریت در بخش خصوصی را داشته سپرده شود، تصریح کرد: این فرد باید با شیوه بهرهوری آشنایی کامل و فساد را از این خودرو سازی بزرگ ریشه کن کند خریدهای خارجی را متوقف و از قطعه سازان فعال در کشور قطعات مورد نیاز را خریداری کند.
وی با تاکید بر اینکه هم اکنون در آمد مجموعهای مثل ایران خودرو صرف پرداخت مطالبات قطعه سازان و بانکها باید باشد، اظهارداشت: با مدیریت هدفمند مشکلات خودروسازی مرتفع و به مرور زمان به این خودروسازی بزرگ به یک مجموعه سودده تبدیل میشود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات برخی قطعات از سوی خودروسازهای بزرگ با وجود تولید مشابه داخلی آن و البته با همان کیفیت خارجی، خاطرنشان کرد: حاکم بودن فساد در این خودروسازیها سبب شده تا به جای استفاده از توان تولید قطعه سازان داخلی، بر اساس برخی منافع همچنان به واردات قطعات روی خوش نشان دهند.
نماینده مردم ساوه در ادامه گفت: هم اکنون در حوزه لوازم خانگی به دلیل تحریم بودن واردات این لوازم موجب شده تا رونق صنایع لوازم خانگی متحول شود؛ برای قطعه نیز باید همین اتفاق بیفتد و خودروساز ملزم به استفاده از قطعات تولید داخل شود.
نماینده مردم ساوه با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی خواهان پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی خودروسازان است، بیان داشت: بدهی خودروسازان به رقمی بالغ بر 80هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم بسیار بالایی است؛ از این رو خودروسازان یا باید اعلام ورشکستی کنند یا اموال مازاد را فروخته و مدیریت هزینه کنند.
وی گفت: به رئیس جدید ایران خودرو پیشنهاد میکنم تقاضا و سفارش هیچ نماینده، امام جمعه و یا مسئولی را برای بکارگیری نیروی جدید در این مجموعه اجابت نکند؛ ایران خودرو در دوران ورشکستگی بین 4 الی 5 هزار نیرو استخدام کردد و این موضوع را همه مسئولان میدانستند
منصوری با اشاره به اینکه مدیریت ایران خودرو باید به عهده فردی توانمند که سابقه کار و مدیریت در بخش خصوصی را داشته سپرده شود، تصریح کرد: این فرد باید با شیوه بهرهوری آشنایی کامل و فساد را از این خودرو سازی بزرگ ریشه کن کند خریدهای خارجی را متوقف و از قطعه سازان فعال در کشور قطعات مورد نیاز را خریداری کند.
وی با تاکید بر اینکه هم اکنون در آمد مجموعهای مثل ایران خودرو صرف پرداخت مطالبات قطعه سازان و بانکها باید باشد، اظهارداشت: با مدیریت هدفمند مشکلات خودروسازی مرتفع و به مرور زمان به این خودروسازی بزرگ به یک مجموعه سودده تبدیل میشود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات برخی قطعات از سوی خودروسازهای بزرگ با وجود تولید مشابه داخلی آن و البته با همان کیفیت خارجی، خاطرنشان کرد: حاکم بودن فساد در این خودروسازیها سبب شده تا به جای استفاده از توان تولید قطعه سازان داخلی، بر اساس برخی منافع همچنان به واردات قطعات روی خوش نشان دهند.
نماینده مردم ساوه در ادامه گفت: هم اکنون در حوزه لوازم خانگی به دلیل تحریم بودن واردات این لوازم موجب شده تا رونق صنایع لوازم خانگی متحول شود؛ برای قطعه نیز باید همین اتفاق بیفتد و خودروساز ملزم به استفاده از قطعات تولید داخل شود.
منصوری خاطرنشان کرد: مثلا یکی از همین شرکتهای خودروسازی، به طورانحصاری تولید یک قطعه را به یک شرکت خاص داده و حاضر نشده 5 الی 10 درصد آن قطعه را به کسی که در تولید آن قطعه سرمایه گذاری کرده بدهد؛ امیدوایم این این انحصار طلبیها به زودی تمام شود.
عصر خودرو
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها