آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۰۹۸۲۲
۱۱:۵۹
۱۳۹۸/۰۶/۰۸
زنگنه:

صورت سهمیه بندی، بنزین دو نرخی خواهد شد

پدال نیوز- وزیر نفت با بیان این که کارت سوخت زمانی لازم است که سهمیه بندی وجود داشته باشد گفت: درخصوص سهمیه بندی ایده‌ای وجود دارد، اما هنوز تصمیمی در مورد آن اتخاذ نشده است. در صورت سهمیه بندی، بنزین ۲ نرخی خواهد شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خبر آنلاین ، بیژن نامدار زنگنه در برنامه تیتر امشب به دغدغه‌های مردم در خصوص بنزین و وضعیت حوزه نفت پرداخت.
 
مهم‌ترین بخش از اظهارات زنگنه را می‌خوانید:
 
* تصمیم برای استفاده از کارت سوخت حدود 20 سال پیش با فناوری آن موقع گرفته شد و به اجرا هم رسید. تاکنون 44 میلیون کارت سوخت برای انواع وسایل نقلیه داده شده است. برای تمام خودروهایی که شماره شده‌اند کارت سوخت داده شده، اما تعدادی گم کرده‌اند.
 
* مقرر شده در کلان شهرها از کارت سوخت شخصی استفاده شود. به اعتقاد بنده کارت سوخت زمانی لازم است که سهمیه بندی وجود داشته باشد. در خصوص سهمیه بندی ایده‌ای وجود دارد، اما هنوز به ما ابلاغ نشده و در واقع هنوز تصمیمی در مورد آن اتخاذ نشده است. در صورت سهمیه بندی، بنزین 2 نرخی خواهد شد.
 
* سیستم کارت سوخت را برنداشته ایم، فقط در این مدت با کارت جایگاه داران ارائه می‌شده است. الان هم استقبال از کارت سوخت شخصی کم بود و تا وقتی سهمیه بندی نباشد مردم آن را جدی نمی‌گیرند.
 
* درحال‌حاضر سهمیه بندی و محدودیت در عرضه وجود ندارد، اما با کارت جایگاه دار فقط 30 لیتر بنزین عرضه می‌شود.
 
* نرخ روغن موتور آزاد است و فقط فرآورده‌های نفتی اصلی همچون نفت کوره، بنزین، گازوئیل یارانه‌ای هستند.
 
* بزرگترین ذخائر مشترک ما در پارس جنوبی و غرب کارون است تا چند سال پیش در میزان برداشت از طرف عراقی و قطری عقب بودیم. درحال‌حاضر در برداشت روزانه جلو افتاده‌ایم.
 
* برای میدان‌هایی که با عربستان داریم با عنوان فروزان برنامه توسعه برداشت داریم. در میدان فرزاد‌ای و فرزاد بی، معطل هندی‌ها بودیم و هنوز هم هستیم و از این دو میدان، برداشتی نکرده‌ایم. از 27 فاز پارس جنوبی، پالایشگاه‌های 25 فاز کامل شده است و تا اواخر امسال یا اوایل سال بعد، بخش دریایی تمامی 27 فاز به بهره‌برداری خواهد رسید. ما برنامه‌ای داریم تا همه میادین مشترک کشور تا پایان کار این دولت به سامان برسد.
 
* پالایشگاه خوب بنزین خوب می‌دهد. ما هم در مورد کمیت و هم کیفیت بنزین تلاش کرده‌ایم. در سال گذشته میزان تولید بنزین یورو به 76 میلیون لیتر رسید. درحال‌حاضر کل تولید بنزین به 115 میلیون لیتر رسیده و 11 میلیون لیتر اضافه تولید داریم که برنامه‌ریزی برای صادرات آن می‌شود.
 
* در تولید بنزین در اوپک اول هستیم. برای بهبود کیفیت در پالایشگاه تهران، اصفهان و آبادان اقداماتی شده است و اکنون در کلان شهرها بنزین یورو عرضه می‌شود. بهبود وضعیت هوا به کیفیت بنزین و گازرسانی مرتبط است.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو