آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۰۹۸۱۲
۱۰:۳۳
۱۳۹۸/۰۶/۰۸
ضرورت اعمال محدودیت‌های بیشتر برای استفاده از کارت سوخت جایگاه‌ها

چند درصد مردم از کارت سوخت شخصی استفاده می کنند؟

پدال نیوز: نایب رییس و عضو هیات مدیره اتحادیه جایگاه‌داران سوخت معتقد است که تغییر و تحولات ایجاد شده در کارت سوخت نه تنها مردم را به استفاده از آن تشویق نکرده بلکه چالش‌هایی را نیز در مباحث دیگر به همراه داشته است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، اوایل خردادماه بود که خبر طرح الزام استفاده از کات سوخت شخصی منتشر شد و تاکنون نیز برای فراهم شدن زیرساخت‌های آن اقدامات متعددی انجام شده است. آن‌طور که شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرده قرار بر این بود که ابتدا این طرح در چهار کلان‌شهر و سپس در کل کشور اجرایی شود. در چنین شرایطی از 22 مردادماه که این طرح به طور رسمی آغاز به‌کار کرد تا اول شهریورماه، شاهد تغییرات چندانی در این حوزه نبودیم؛ چراکه کارت سوخت جایگاه‌داران در اختیار تمام متقاضیان قرار داشت. البته از آن زمان زمزمه‌هایی برای محدودیت در لیتراژ کارت جایگاه‌داران مطرح شد و سرانجام از اول شهریورماه میزان سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها در کل کشور در هر بار سوخت‌گیری، از 60 لیتر به 30 لیتر کاهش یافت.
 
در این باره عطاپور - نایب رییس و عضو هیات مدیره اتحادیه جایگاه‌داران سوخت - به ایسنا گفت: علی‌رغم اجرای این طرح، متقاضیان سوخت هم‌چنان از کارت سوخت جایگاه‌داران استفاده می‌کنند و می‌توان گفت از زمان اجرای طرح الزام استفاده از کارت سوخت، تنها پنج درصد متقاضیان از کارت سوخت شخصی خودشان برای سوخت‌گیری استفاده می‌کنند، چون هنوز زیرساخت‌های اجرای این طرح عملیاتی نشده است.
 
وی ضمن انتقاد از محدود کردن لیتراژ کارت سوخت جایگاه‌داران گفت: این مساله موجب شده تا مالکان وسائل نقلیه برای دریافت سوخت بیش‌تر اقداماتی را انجام دهند که یکی از آن‌ها عبور و مرور اضافی در خیابان برای سوخت‌گیری مجدد از جایگاه‌های سوخت است.
 
نایب رییس و عضو هیات مدیره اتحادیه جایگاه‌داران سوخت تصریح کرد: این طرح علاوه بر هزینه مضاعفی که برای جایگاه‌ها به دنبال دارد، از نظر مسائل محیط زیستی نیز مشکلاتی را همراه داشته است و به همین دلیل به نظر می‌رسد که باید این طرح مورد ارزیابی دقیق‌تر قرار گیرد.
 
 برخی کارشناسان بر این عقیده‌اند که برای الزام مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی باید محدودیت‌هایی در استفاده از کارت سوخت جایگاه‌ها از قبیل کاهش تدریجی لیتراژ سوختگیری یا پرداخت هزینه اضافی بابت حق‌الزحمه استفاده از کارت سوخت جایگاه‌ها ایجاد شود. به زعم آنان در غیر این صورت استفاده از کارت سوخت شخصی برای مردم الزام‌آور نخواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو