امکان خفگی مردم در آتش
هشدار درباره وضعیت ایمنی خط 6 و 7 مترو
پدال نیوز- رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: گزارش مفصلی از خطوط ۶ و ۷ متروی تهران آماده شده که یک رونوشت از آن به سازمان بازرسی کل کشور ارسال میشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایلنا ، محمد علیخانی (رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران) درباره ایمنی خط 6 و 7 متروی تهران گفت: بسیاری از مشکلات این خطوط رفع شده است ولی در مورد هواکشهای میان تونلی همچنان نقص وجود دارد. البته مسئولیت تایید فنی و ایمنی خطوط مترو با مشاور طرح و مسئولین مربوطه است و شورا دخالتی در مسایل فنی ندارد و تذکرات فقط از جنبه نظارتی صورت میگیرد.
وی در ادامه با اشاره به اشکالات باقیمانده این دو خط گفت: از نظر بنده نبود هواکشهای میان تونلی نقص مهمی است چون در صورت بروز آتش سوزی احتمال خفگی مردم وجود دارد اما مدیریت مترو و مسئولین شهری معتقدند چون در این خطوط افتتاح شده فعلا فاصله حرکت قطارها زیاد است، قطارها به هم نمیخورند و در نتیجه آتشسوزی رخ نمیدهد.
علیخانی با اشاره به ذهنیت شرکت متروی تهران دراین باره که آتشسوزی تنها با برخورد دو قطار رخ میدهد، با رد این ادعا گفت: آتش سوزی تنها با برخورد قطارها رخ نمیدهد و ممکن است این اتفاق بر اثر یک حادثه دیگری بوجود بیاید.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در ادامه اظهار داشت: اگرچه در هدوی بالا و یا فاصله 15 دقیقه به بالای حرکت قطارها خطر تصادف کمتر است اما تضمینی برای رخ ندادن باقی حوادث و بروز آتش سوزی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه با تایید این سناریو، مسئولین شرکت مترو و شهرداری تهران مسئولیت ایمنی را قبول کردهاند گفت: این ها دلیلی نمیشود که بنده هم در این زمینه قانع شده باشم و به همین دلیل در افتتاح مربوطه نیز شرکت نکردم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا نباید دستگاه دیگری به این مساله ورود کند، گفت: ممکن است دستگاههای نظارتی ورود کنند. کمیسیون نیز تا رفع شدن مشکل، این موضوع را پیگیری میکند و گزارش مفصلی هم از خط 6 و 7 در مرحله نهایی شدن قرار دارد که آن را برای شهردار محترم ارسال میکنیم.
علیخانی در پاسخ به این سوال که چرخه تذکرات کمیسیون عمران و حمل و نقل و پاسخ شهرداری روشن است و کدام دستگاه دیگر باید به این مساله ورود کند، گفت: از این گزارش یک رونوشت به سازمان بازرسی کل کشور نیز ارسال میشود. اابته هدف ما پیگیری موضوع تا رفع نقص است و در مواقعی که احساس کنیم گوش شنوایی نیست، مجبوریم از ظرفیت های دیگر هم استفاده کنیم.
وی در ادامه افزود: اشکال شهرداری تهران این است که وقتی یک عضو شورا تذکر میدهد، شهرداری آن تذکر را به متخلف و یا شخص مسبب موضوع مورد تذکر ارائه میدهد، او هم در گزارشی بر درست بودن کار خود اصرار و آن را توجیه میکند و شهرداری نیز عین این پاسخ را برای شورا ارسال میکند. این روند اشکال دارد. درستش این است که وقتی گزارش و تذکری برای شهرداری میفرستیم، شهردار باید رسیدگی را به مرجع سومی از جمله بازرسی، حراست و یا معاونت دیگری بسپارد تا بررسی مستقلی انجام شود چون صرفا انعکاس نامه مسبب تذکر به شورا، روند صحیحی در پاسخ به تذکرات نیست.
وی در ادامه با اشاره به اشکالات باقیمانده این دو خط گفت: از نظر بنده نبود هواکشهای میان تونلی نقص مهمی است چون در صورت بروز آتش سوزی احتمال خفگی مردم وجود دارد اما مدیریت مترو و مسئولین شهری معتقدند چون در این خطوط افتتاح شده فعلا فاصله حرکت قطارها زیاد است، قطارها به هم نمیخورند و در نتیجه آتشسوزی رخ نمیدهد.
علیخانی با اشاره به ذهنیت شرکت متروی تهران دراین باره که آتشسوزی تنها با برخورد دو قطار رخ میدهد، با رد این ادعا گفت: آتش سوزی تنها با برخورد قطارها رخ نمیدهد و ممکن است این اتفاق بر اثر یک حادثه دیگری بوجود بیاید.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در ادامه اظهار داشت: اگرچه در هدوی بالا و یا فاصله 15 دقیقه به بالای حرکت قطارها خطر تصادف کمتر است اما تضمینی برای رخ ندادن باقی حوادث و بروز آتش سوزی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه با تایید این سناریو، مسئولین شرکت مترو و شهرداری تهران مسئولیت ایمنی را قبول کردهاند گفت: این ها دلیلی نمیشود که بنده هم در این زمینه قانع شده باشم و به همین دلیل در افتتاح مربوطه نیز شرکت نکردم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا نباید دستگاه دیگری به این مساله ورود کند، گفت: ممکن است دستگاههای نظارتی ورود کنند. کمیسیون نیز تا رفع شدن مشکل، این موضوع را پیگیری میکند و گزارش مفصلی هم از خط 6 و 7 در مرحله نهایی شدن قرار دارد که آن را برای شهردار محترم ارسال میکنیم.
علیخانی در پاسخ به این سوال که چرخه تذکرات کمیسیون عمران و حمل و نقل و پاسخ شهرداری روشن است و کدام دستگاه دیگر باید به این مساله ورود کند، گفت: از این گزارش یک رونوشت به سازمان بازرسی کل کشور نیز ارسال میشود. اابته هدف ما پیگیری موضوع تا رفع نقص است و در مواقعی که احساس کنیم گوش شنوایی نیست، مجبوریم از ظرفیت های دیگر هم استفاده کنیم.
وی در ادامه افزود: اشکال شهرداری تهران این است که وقتی یک عضو شورا تذکر میدهد، شهرداری آن تذکر را به متخلف و یا شخص مسبب موضوع مورد تذکر ارائه میدهد، او هم در گزارشی بر درست بودن کار خود اصرار و آن را توجیه میکند و شهرداری نیز عین این پاسخ را برای شورا ارسال میکند. این روند اشکال دارد. درستش این است که وقتی گزارش و تذکری برای شهرداری میفرستیم، شهردار باید رسیدگی را به مرجع سومی از جمله بازرسی، حراست و یا معاونت دیگری بسپارد تا بررسی مستقلی انجام شود چون صرفا انعکاس نامه مسبب تذکر به شورا، روند صحیحی در پاسخ به تذکرات نیست.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها