علیخانی از علت حضور پیدا نکردن خود در افتتاح دو ایستگاه خط 7 مترو پرده برداشت
پدال نیوز- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره علت حاضر نشدن خود در روز افتتاحیه دو ایستگاه مترو توضیحاتی داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره ایمنی دو ایستگاه تازه افتتاح شده متروی بسیج و محمدیه گفت: پیش از افتتاح این دو ایستگاه بازدیدهایی از آنها داشتم و به عقیده من در این دو ایستگاه نسبت به ایستگاههایی که پیشتر افتتاح شده بود اقدامهای مؤثر در حوزه ایمنی صورت گرفته است.
بیشتر بخوانید؛ شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه آماده مناسب سازی فضاهای مترو است
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اهمیت نصب هواکشهای میان تونلی در دو ایستگاه محمدیه و بسیج گفت:، اما به عقیده من در نصب هواکشهای میان تونلی باز هم غفلت شده است و از نظر من این نقص ایرادی اساسی است.
او ادامه داد: مدیران مترو و حمل و نقل با اشاره به این نکته که سرفاصله رسیدن قطارها در این دو ایستگاه بالاست تصادف و آتش سوزی در این دو ایستگاه رخ نمیدهد و از همین رو کمبود هواکش میان تونلی را بدون اشکال میدانند، اما به عقیده بسیاری از کارشناسان این استدلال مورد قبول نیست.
علیخانی با اشاره به این نکته که اگر حادثهای در این دو ایستگاه رخ دهد مسئولیت آن متوجه افرادی است که ایمنی آن را تأیید کردهاند، گفت: پیش از افتتاح این دو ایستگاه کارشناس ایمنی و مدیران سندی را تهیه و امضاء کردند که در صورت بروز هرگونه حادثهای مسئولیت حادثه با آنهاست.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر این نکته که افتتاح پروژه با نقص را من نمیپسندم، افزود: اگر حادثهای در این دو ایستگاه رخ دهد مدیران و مسئولان چگونه میخواهند آن را توجیه کنند معلوم نیست، اما باید اعلام کنم که زحمات زیادی برای تکمیل این دو ایستگاه کشیده شده، زیرا سامانه مه پاشی که در این دو ایستگاه به کار گرفته شده است در ایستگاههای افتتاح شده قبلی مشابه نداشته است.
او با اشاره به این نکته که امیدواریم در آینده آسانسور این دو ایستگاه نیز نصب شود، تأکید کرد: به عقیده من خوبیها را باید گفت، اما ایرادها را نیز در کنار آن مطرح کرد که در این باره گزارش جامعی از خطوط 6 و 7 مترو تهیه کردهام که برای شهردار در آیندهای نزدیک ارسال میکنم.
علیخانی در پاسخ به این سوال که چرا در مراسم افتتاح دو ایستگاه متروی محمدیه و بسیج حضور نداشته است، اظهار کرد: حاضر نشدن من در مراسم افتتاح این دو ایستگاه بی علت نبود، زیرا اعتقاد دارم اگر در مراسم افتتاحیه این دو ایستگاه شرکت میکردم حضور من به منزله تأییدیه ایمنی این دو ایستگاه بود، اما باید اعلام کنم که بسیاری از اشکالهای دو خط 6 و 7 مترو برطرف شده است.
بیشتر بخوانید؛ شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه آماده مناسب سازی فضاهای مترو است
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اهمیت نصب هواکشهای میان تونلی در دو ایستگاه محمدیه و بسیج گفت:، اما به عقیده من در نصب هواکشهای میان تونلی باز هم غفلت شده است و از نظر من این نقص ایرادی اساسی است.
او ادامه داد: مدیران مترو و حمل و نقل با اشاره به این نکته که سرفاصله رسیدن قطارها در این دو ایستگاه بالاست تصادف و آتش سوزی در این دو ایستگاه رخ نمیدهد و از همین رو کمبود هواکش میان تونلی را بدون اشکال میدانند، اما به عقیده بسیاری از کارشناسان این استدلال مورد قبول نیست.
علیخانی با اشاره به این نکته که اگر حادثهای در این دو ایستگاه رخ دهد مسئولیت آن متوجه افرادی است که ایمنی آن را تأیید کردهاند، گفت: پیش از افتتاح این دو ایستگاه کارشناس ایمنی و مدیران سندی را تهیه و امضاء کردند که در صورت بروز هرگونه حادثهای مسئولیت حادثه با آنهاست.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر این نکته که افتتاح پروژه با نقص را من نمیپسندم، افزود: اگر حادثهای در این دو ایستگاه رخ دهد مدیران و مسئولان چگونه میخواهند آن را توجیه کنند معلوم نیست، اما باید اعلام کنم که زحمات زیادی برای تکمیل این دو ایستگاه کشیده شده، زیرا سامانه مه پاشی که در این دو ایستگاه به کار گرفته شده است در ایستگاههای افتتاح شده قبلی مشابه نداشته است.
او با اشاره به این نکته که امیدواریم در آینده آسانسور این دو ایستگاه نیز نصب شود، تأکید کرد: به عقیده من خوبیها را باید گفت، اما ایرادها را نیز در کنار آن مطرح کرد که در این باره گزارش جامعی از خطوط 6 و 7 مترو تهیه کردهام که برای شهردار در آیندهای نزدیک ارسال میکنم.
علیخانی در پاسخ به این سوال که چرا در مراسم افتتاح دو ایستگاه متروی محمدیه و بسیج حضور نداشته است، اظهار کرد: حاضر نشدن من در مراسم افتتاح این دو ایستگاه بی علت نبود، زیرا اعتقاد دارم اگر در مراسم افتتاحیه این دو ایستگاه شرکت میکردم حضور من به منزله تأییدیه ایمنی این دو ایستگاه بود، اما باید اعلام کنم که بسیاری از اشکالهای دو خط 6 و 7 مترو برطرف شده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش