چرا هزینه کارت سوخت را نقدی میگیرند؟
پدال نیوز: شرکت پست اعلام میکند که علت دریافت نقدی هزینه کارتهای سوخت هنگام تحویل این است که این هزینه باید به شرکت پخش و پالایش فرآوردههای نفتی داده شود، درصورتی که با پرداخت از طریق دستگاههای پوز، این امکان فراهم نیست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، طرح استفاده از کارت سوخت شخصی از 20 مردادماه اجرایی شده است، البته الزام همگانی برای این کار به دلیل امکان تاخیر در دریافت کارتهای سوخت شخصی توسط برخی از افراد، هنوز قطعی نشده و اعلام شد که متقاضیان سوختگیری فاقد کارت فعلا تا دریافت کارت سوخت خود میتوانند از کارت موجود جایگاههای سوخت استفاده کنند؛ اما درنهایت بنا به تصمیمی که گرفته شده، استفاده از کارت سوخت شخصی در آینده اجباری خواهد شد.
در این باره اعلام شد شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی هفته آینده برنامههای جدیدی را برای اجرای طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی در نظر دارد که در روزهای آتی اطلاعرسانی خواهد شد و در حال حاضر کارت سوخت جایگاهداران برای سوخترسانی در سراسر کشور وجود دارد، اما قصد تغییر و تحولات در شرایط فعلی وجود دارد.
اما در این جریان، دریافت کارت سوخت از طریق باجههای پستی در روزهای اخیر مشکلاتی را برای برخی مالکان خودرو ایجاد کرده و به نظر میرسد صفهای طولانی و صرف زمان زیاد در مراکز پستی موجب نارضایتیهایی شده است. همچنین یکی دیگر از مواردی که برای برخی شهروندان در فرآیند دریافت این کارتهای سوخت سوال برانگیز شده است، اخذ هزینهای معادل 10 هزار تومان و آن هم صرفا بهصورت نقدی بوده است.
در این باره بهزاد اقبالخواه - عضو هیأت مدیره شرکت ملی پست - اظهار کرده بود: زمانی که ما کارت سوخت را تحویل میدهیم، چه در باجه معطله باشد و شخص خودش مراجعه کند و چه ما کارت سوخت را به خانه شهروندان ببریم، باید 10 مبلغ هزار تومان دریافت کنیم. خیلیها فکر میکنند پست این 10 هزار تومان را برای خودش میگیرد و زمانی که خودشان برای دریافت کارت سوخت مراجعه میکنند، نباید این مبلغ را بپردازند، درحالی که این مبلغ به حساب شرکت پالایش و پخش واریز میشود و برای شرکت پست نیست.
او همچنین در توییتر خود نوشت: بارها و از روشهای مختلف اطلاعرسانی کردهایم که این مبلغ همانطور که روی پاکتها هم درج شده، تماماً متعلق به شرکت نفت است. متاسفانه همکاری بیش از اندازه با شرکت نفت باعث تبعات منفی برای شرکت پست شده است.
از طرفی دریافت وجه نقد توسط باجههای پستی نیز محل انتقاد از سوی متقاضیان شده است؛ در نتیجه عدهای در صفحه خود در برخی شبکههای اجتماعی مثل توییتر، انتقاد خود را با نوشتن جملاتی از جمله اینکه « بهتر است به جای پول نقد گرفتن، دستگاه پوز بگذارید چون الان دیگر همهی اصناف پوز دارند» مطرح کردهاند.
در پاسخ به این انتقاد محمدرضا قادری - عضو هیات مدیره شرکت ملی پست- هم در توییتر نوشت: دلیل این است که مبلغ دریافتی متعلق به صادرکننده کارت است، نه شرکت پست و درآمدی که الکترونیکی در پوزهای پست پرداخت شود، مستقیم وارد حساب خزانه میشود و امکان برگشت آن وجود ندارد. امکان تسهیم وجوه الکترونیکی هم به دلیل بخشنامه ابلاغی دارایی و تجمیع حسابهای دولتی در بانک مرکزی نیست.
این اظهارات و پاسخها هم البته بیجواب نمانده و برخی از نحوه تحویل وجه نقد به شرکت پخش و پالایش فراوردههای نفتی یا وزارت نفت پرسیده و مواردی را مطرح کردهاند؛ برای نمونه کاربری نوشته که «ای کاش شرکت پخش فرآوردههای نفتی، نمایندههایش را به همراه پوزهایش در دفاتر پست اصلی مستقر میکرد.» و یا «این چیزی از مسئولیت شرکت نفت کم نمیکند. میتوانستند پوزهای متصل به حساب مطلوبشان را در دفاتر پستی مستقر کنند.»
اما فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی- پیش از این دربارهی علت دریافت این هزینه، توضیح داده بود: افرادی که از طریق سامانه دولت همراه اقدام کردهاند، در آن زمان مبلغی را پرداخت نکرده بودند چراکه تنها قرار بود کارت بانک به کارت سوختشان لینک شود. با توجه به اینکه قرار است اکنون کارت سوخت جدید برای این افراد صادر شود، مبلغ 10 هزار تومان به منظور صدور کارت و هزینههای پستی دریافت میشود.
در این باره اعلام شد شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی هفته آینده برنامههای جدیدی را برای اجرای طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی در نظر دارد که در روزهای آتی اطلاعرسانی خواهد شد و در حال حاضر کارت سوخت جایگاهداران برای سوخترسانی در سراسر کشور وجود دارد، اما قصد تغییر و تحولات در شرایط فعلی وجود دارد.
اما در این جریان، دریافت کارت سوخت از طریق باجههای پستی در روزهای اخیر مشکلاتی را برای برخی مالکان خودرو ایجاد کرده و به نظر میرسد صفهای طولانی و صرف زمان زیاد در مراکز پستی موجب نارضایتیهایی شده است. همچنین یکی دیگر از مواردی که برای برخی شهروندان در فرآیند دریافت این کارتهای سوخت سوال برانگیز شده است، اخذ هزینهای معادل 10 هزار تومان و آن هم صرفا بهصورت نقدی بوده است.
در این باره بهزاد اقبالخواه - عضو هیأت مدیره شرکت ملی پست - اظهار کرده بود: زمانی که ما کارت سوخت را تحویل میدهیم، چه در باجه معطله باشد و شخص خودش مراجعه کند و چه ما کارت سوخت را به خانه شهروندان ببریم، باید 10 مبلغ هزار تومان دریافت کنیم. خیلیها فکر میکنند پست این 10 هزار تومان را برای خودش میگیرد و زمانی که خودشان برای دریافت کارت سوخت مراجعه میکنند، نباید این مبلغ را بپردازند، درحالی که این مبلغ به حساب شرکت پالایش و پخش واریز میشود و برای شرکت پست نیست.
او همچنین در توییتر خود نوشت: بارها و از روشهای مختلف اطلاعرسانی کردهایم که این مبلغ همانطور که روی پاکتها هم درج شده، تماماً متعلق به شرکت نفت است. متاسفانه همکاری بیش از اندازه با شرکت نفت باعث تبعات منفی برای شرکت پست شده است.
از طرفی دریافت وجه نقد توسط باجههای پستی نیز محل انتقاد از سوی متقاضیان شده است؛ در نتیجه عدهای در صفحه خود در برخی شبکههای اجتماعی مثل توییتر، انتقاد خود را با نوشتن جملاتی از جمله اینکه « بهتر است به جای پول نقد گرفتن، دستگاه پوز بگذارید چون الان دیگر همهی اصناف پوز دارند» مطرح کردهاند.
در پاسخ به این انتقاد محمدرضا قادری - عضو هیات مدیره شرکت ملی پست- هم در توییتر نوشت: دلیل این است که مبلغ دریافتی متعلق به صادرکننده کارت است، نه شرکت پست و درآمدی که الکترونیکی در پوزهای پست پرداخت شود، مستقیم وارد حساب خزانه میشود و امکان برگشت آن وجود ندارد. امکان تسهیم وجوه الکترونیکی هم به دلیل بخشنامه ابلاغی دارایی و تجمیع حسابهای دولتی در بانک مرکزی نیست.
این اظهارات و پاسخها هم البته بیجواب نمانده و برخی از نحوه تحویل وجه نقد به شرکت پخش و پالایش فراوردههای نفتی یا وزارت نفت پرسیده و مواردی را مطرح کردهاند؛ برای نمونه کاربری نوشته که «ای کاش شرکت پخش فرآوردههای نفتی، نمایندههایش را به همراه پوزهایش در دفاتر پست اصلی مستقر میکرد.» و یا «این چیزی از مسئولیت شرکت نفت کم نمیکند. میتوانستند پوزهای متصل به حساب مطلوبشان را در دفاتر پستی مستقر کنند.»
اما فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی- پیش از این دربارهی علت دریافت این هزینه، توضیح داده بود: افرادی که از طریق سامانه دولت همراه اقدام کردهاند، در آن زمان مبلغی را پرداخت نکرده بودند چراکه تنها قرار بود کارت بانک به کارت سوختشان لینک شود. با توجه به اینکه قرار است اکنون کارت سوخت جدید برای این افراد صادر شود، مبلغ 10 هزار تومان به منظور صدور کارت و هزینههای پستی دریافت میشود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها