کد خبر:
۱۰۹۳۴۳ ۰۹:۳۰
۱۳۹۸/۰۵/۳۰
چالش ونهای فرسوده
پدال نیوز : در حال حاضر ۱۳ هزار ون در بخش حمل و نقل عمومی کشور در حال تردد است که به گفته مدیر عامل سازمان تاکسیرانی ۱۰۰درصد این ونها فرسوده هستند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیای اقتصاد : در حال حاضر ۱۳ هزار ون در بخش حمل و نقل عمومی کشور در حال تردد است که به گفته مدیر عامل سازمان تاکسیرانی ۱۰۰درصد این ونها فرسوده هستند.
جایگزین کردن خودروهای فرسوده با توجه به حجم مصرف بالای سوخت و کاهش ایمنی آنها، همواره از دغدغه دولتها در ادوار مختلف بوده است. این مساله در ارتباط با خودروهایی که در حمل و نقل عمومی فعال هستند، با توجه به مساله حفظ ایمنی و جان مسافران از اهمیت دوچندانی برخورداراست.
اما ونهای موجود در کشور از طریق واردات CKD و مونتاژ در یک شرکت خصوصی وارد سیستم حمل و نقل شدند. حال آنکه بعد از چندی روند مونتاژ آنها متوقف شد. بر این اساس دو شرکت بزرگ خودروساز کشور نیز دستی در تولید ون داشتهاند که در شرایط حاضر یا تولید آنها متوقف مانده یا انگشت شمار شده است. بنابراین جایگزین کردن ونها تبدیل به چالشی شده است. در این ارتباط دو پیشنهاد برای رفع این مشکل مدنظر دستاندرکاران قرار دارد؛ بهطوریکه مرتضی ضامنی، رئیس سازمان تاکسیرانی پیشنهاد واردات را برای جایگزین کردن این تعداد ون فرسوده مطرح کرده است. این در شرایطی است که بر اساس مصوبه دولت واردات انواع خودرو به کشور ممنوع است. در نقطه مقابل داود میرخانی رشتی، مشاور انجمن خودروسازان در گفتوگو با «ایسنا» پیشنهاد داده به جای هزینه برای واردات، این مبلغ را در اختیار خودروسازان و چرخه تولید قرار دهند. میرخانی دلیل کاهش شدید تولید خودروهایی مانند ون را بیرغبتی خریداران خاص آنها مانند سازمان تاکسیرانی عنوان میکند. این در شرایطی است که تولید این خودرو به حداقل رسیده است.
جایگزین کردن خودروهای فرسوده با توجه به حجم مصرف بالای سوخت و کاهش ایمنی آنها، همواره از دغدغه دولتها در ادوار مختلف بوده است. این مساله در ارتباط با خودروهایی که در حمل و نقل عمومی فعال هستند، با توجه به مساله حفظ ایمنی و جان مسافران از اهمیت دوچندانی برخورداراست.
اما ونهای موجود در کشور از طریق واردات CKD و مونتاژ در یک شرکت خصوصی وارد سیستم حمل و نقل شدند. حال آنکه بعد از چندی روند مونتاژ آنها متوقف شد. بر این اساس دو شرکت بزرگ خودروساز کشور نیز دستی در تولید ون داشتهاند که در شرایط حاضر یا تولید آنها متوقف مانده یا انگشت شمار شده است. بنابراین جایگزین کردن ونها تبدیل به چالشی شده است. در این ارتباط دو پیشنهاد برای رفع این مشکل مدنظر دستاندرکاران قرار دارد؛ بهطوریکه مرتضی ضامنی، رئیس سازمان تاکسیرانی پیشنهاد واردات را برای جایگزین کردن این تعداد ون فرسوده مطرح کرده است. این در شرایطی است که بر اساس مصوبه دولت واردات انواع خودرو به کشور ممنوع است. در نقطه مقابل داود میرخانی رشتی، مشاور انجمن خودروسازان در گفتوگو با «ایسنا» پیشنهاد داده به جای هزینه برای واردات، این مبلغ را در اختیار خودروسازان و چرخه تولید قرار دهند. میرخانی دلیل کاهش شدید تولید خودروهایی مانند ون را بیرغبتی خریداران خاص آنها مانند سازمان تاکسیرانی عنوان میکند. این در شرایطی است که تولید این خودرو به حداقل رسیده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها