آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۰۹۳۱۲
۱۱:۰۷
۱۳۹۸/۰۵/۲۹

عوارض همه آزادراه‌ها تا پایان امسال الکترونیکی می‌شود

پدال نیوز- مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور از تجهیز همه آزادراه‌ها به سیستم اخذ عوارض الکترونیکی تا پایان امسال خبر داد و گفت: آزادراه همت-کرج و منطقه یک آزادراه تهران-شمال نیز در مرحله دوم مجهز به این سیستم خواهند شد و تا پایان امسال همه آزادراه‌ها تجهیز می‌شوند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، سیستم اخذ عوارض الکترونیکی در آزادراه‌های کشور طی ماه‌های گذشته در چند آزادراه کشور راه‌اندازی شد و مردم پس از استفاده از آن با دریافت پیامک، متوجه می‌شوند که چقدر عوارض باید برای استفاده از آن آزادراه پرداخت کنند.
 
بهنام داودی - مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور- در این باره به ایسنا گفت: در ابتدا و در مرحله آزمایشی چهار آزادراه تهران-ساوه، قزوین-زنجان، تهران-قم و کرج- قزوین را مجهز به سیستم اخذ عوارض الکترونیکی کردیم و در مرحله دوم ضمن آسیب شناسی مرحله نخست 11 آزاد را ه دیگر نیز به این سیستم مجهز می‌شوند و این اتفاق تا شهریور ماه امسال رخ می‌دهد.
 
وی افزود: آزادراه‌های همت-کرج و منطقه یک آزادراه تهران-شمال نیز همزمان با راه اندازی و افتتاح،   مجهز به این سیستم خواهند شد که به زودی انجام می‌شود و 11 آزادراه مورد نظر در مرحله دوم مسیرهای قم-کاشان، کاشان-نطنز-اصفهان، زنجان-تبریز، قزوین-رشت، ساوه-سلفچگان، تهران-تبریز، کنارگذر شمالی مشهد، مشهد-باغچه، بندرعباس-بندر شهید رجایی، ارومیه-تبریز، کنارگذر غربی اصفهان است.
 
تجهیز همه آزادراه‌ها به سیستم دریافت الکترونیکی عوارض تا پایان امسال
 
مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور با بیان اینکه پس از استقرار سیستم دریافت عوارض الکترونیکی همه دکه‌ها و ابنیه مورد نظر  ایستگاه‌های دریافت عوارض برداشته خواهد شد، گفت: مقرر شده تا پایان امسال همه آزادراه‌های کشور و دو آزادراه دیگر نیز که تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شوند به سیستم دریافت عوارض الکترونیکی مجهز شوند که به حدود 24 آزادراه می‌رسد.
 
داودی گفت: یکی از اهدافی که در استقرار این سیستم دنبال می‌کردیم ایجاد بانک اطلاعاتی است که در آزادراه‌های مجهز به این سیستم قابل دسترسی است و می توان اطلاعاتی مانند تعداد ترددها را به صورت دقیق به دست آورد، همچنین با الکترونیکی شدن عوارض در مسیر عدالت اجتماعی قرار گرفته‌ایم چراکه مردم گله‌مند بودند که در صورت ورود به این آزادراه‌ها، هر قدر از آن استفاده کنند باید به یک میزان عوارض پرداخت کنند در حالی که در این طرح، پیمایشی کردن عوارض را نیز در مسیر ها دنبال کردیم و قرار است عوارض به میزان استفاده از رانندگان دریافت شود و این به نفع مردم است.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو