مدیرکل محیطزیست:
طرح سه شنبههای بدون خودرو در قم اجرا شود
پدال نیوز- مدیرکل حفاظت محیطزیست قم گفت: طرح سهشنبههای بدون خودرو در سطح شهر قم که اکنون متوقف است، باید هرچه سریعتر اجرا شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، سید رضا موسوی بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر نشانههایی از اجرای طرح سهشنبههای بودن خودرو در قم مشاهده نمیشود و این آسیبی جدی برای فرهنگسازی مؤلفههای حفاظت از محیطزیست در میان شهروندان است.
وی بیان کرد: اجرای این طرح علاوه بر فواید زیستمحیطی، مقدمهای برای حل مشکلات حوزه حملونقل و ترافیک شهری در قم است، بنابراین باید فراهم کردن زیرساختهای آن در اولویت برنامههای مسئولان مدیریت شهری و سایر نهادهای متولی قرار گیرد.
وی ادامه داد: اجرای موفق طرح سهشنبههای بدون خودرو در قم بهغیراز افزایش توان ناوگان حملونقل عمومی، نیازمند فراهم کردن مسیر امن برای تردد دوچرخه و عابران پیاده در سراسر شهر است تا شهروندان با خیال آسوده خودرو خود را کنار گذاشته و از سایر روشها برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کنند.
موسوی گفت: شهر قم به دلیل تردد بیشازحد خودروهای سواری بهخصوص خودروهای تکسرنشین در آستانه مواجهه با آلودگی هوای شدید در اثر وارد شدن سوختهای فسیلی به محیطزیست است که برای جلوگیری از این مساله باید فرهنگ ترافیکی شهروندان اصلاح و آنان به سمت استفاده از حملونقل عمومی، دوچرخهسواری و پیادهروی تشویق شوند.
وی بیان کرد: تشکلهای مردمنهاد و دوستداران محیطزیست ازجمله مهمترین عوامل برای تشویق اقشار مختلف برای اجرای طرح سهشنبههای بدون خودرو و همچنین سایر طرحهای مشابه برای کنار گذاشتن خودرو شخصی در ترددهای غیرضروری داخل شهر هستند.
وی ادامه داد: هوای قم در حال حاضر با آلودگیهای فراوان ناشی از بلند شدن ریز گردها مواجه است و اگر بهسرعت فکری برای جلوگیری از نفوذ آلودگیهای شیمیایی ناشی از تردد خودروها در آن نشود، سلامت شهروندان با آسیبهای جدی مواجه خواهد شد.
وی بیان کرد: اجرای این طرح علاوه بر فواید زیستمحیطی، مقدمهای برای حل مشکلات حوزه حملونقل و ترافیک شهری در قم است، بنابراین باید فراهم کردن زیرساختهای آن در اولویت برنامههای مسئولان مدیریت شهری و سایر نهادهای متولی قرار گیرد.
وی ادامه داد: اجرای موفق طرح سهشنبههای بدون خودرو در قم بهغیراز افزایش توان ناوگان حملونقل عمومی، نیازمند فراهم کردن مسیر امن برای تردد دوچرخه و عابران پیاده در سراسر شهر است تا شهروندان با خیال آسوده خودرو خود را کنار گذاشته و از سایر روشها برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کنند.
موسوی گفت: شهر قم به دلیل تردد بیشازحد خودروهای سواری بهخصوص خودروهای تکسرنشین در آستانه مواجهه با آلودگی هوای شدید در اثر وارد شدن سوختهای فسیلی به محیطزیست است که برای جلوگیری از این مساله باید فرهنگ ترافیکی شهروندان اصلاح و آنان به سمت استفاده از حملونقل عمومی، دوچرخهسواری و پیادهروی تشویق شوند.
وی بیان کرد: تشکلهای مردمنهاد و دوستداران محیطزیست ازجمله مهمترین عوامل برای تشویق اقشار مختلف برای اجرای طرح سهشنبههای بدون خودرو و همچنین سایر طرحهای مشابه برای کنار گذاشتن خودرو شخصی در ترددهای غیرضروری داخل شهر هستند.
وی ادامه داد: هوای قم در حال حاضر با آلودگیهای فراوان ناشی از بلند شدن ریز گردها مواجه است و اگر بهسرعت فکری برای جلوگیری از نفوذ آلودگیهای شیمیایی ناشی از تردد خودروها در آن نشود، سلامت شهروندان با آسیبهای جدی مواجه خواهد شد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش