ماجرای کسر 400 تومان هزینه ورودی از کارت بلیت مسافران
پدال نیوز: برخی از مسافران مترو انتقاداتی درباره کسر ۴۰۰ تومان از اعتبار کارت بلیت مترو هنگام ورود به ایستگاه به عنوان ورودی مطرح کرده بودند؛ "تسنیم" کموکیف این مسئله را از مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه جویا شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ از زمانی که مترو تهران راهاندازی شد انواع بلیتهای تک سفره، 10 سفره، روزانه، مدتدار، اعتباری و ... در اختیار مسافران قرار گرفت اما با گسترش شبکه مترو و افزایش چشمگیر مسافران که به طبع آن هزینههای مترو را افزایش میداد، مدیریت شهری تلاش کرد تا استفاده از کارت بلیتهای اعتباری را که از طریق آن مبلغ دلخواه مسافر شارژ میشود، افزایش دهد.
با تحقق این هدف، در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق مسافران مترو از کارت بلیتهای اعتباری استفاده میکنند اما مدتی است برخی از شهروندان انتقاداتی درباره میزان وجهی که از کارت بلیت آنها در مترو کسر میشود در فضای مجازی مطرح کرده و مدعی هستند علاوه بر کسر هزینه سفر طبق مسافت طی شده، هنگام ورود به مترو مبلغ 400 تومان به عنوان ورودی از کارت آنها برداشت میشود!
برای پیگیری این مسئله گفتوگویی با فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه داشتیم؛ نوبخت در این باره به تسنیم گفت: در گذشته اگر مسافری هنگام خروج از ایستگاه، بلیت خود را روی دستگاه کارتخوان قرار نمیداد، در آغاز سفر بعد، هزینه طولانیترین مسیر از کارت بلیت وی کسر میشد.
وی ادامه داد: این امر منجر شده بود مبلغ قابل توجهی از هزینه سفر که صرف هزینههای جاری مترو میشود و شرکت به آن نیاز دارد، در اختیار این دسته از مسافران باقی بماند ضمن اینکه معلوم نبود آنها قرار است چه زمانی مجدداً از مترو استفاده کنند؛ از این رو سیاستی اتخاذ و تصویب شد که بر اساس آن هنگام ورود مسافر به مترو مبلغ 400 تومان به عنوان هزینه اولیه و پایه از کل هزینه سفر کسر شود و هنگام خروج مسافر و قرار دادن کارت بلیت روی کارتخوان مبلغ نهایی بر اساس مسافت طی شده از اعتبار کارت برداشته شود.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: بنابراین هیچگونه مبلغی به عنوان ورودی، جدا از هزینه مسافت طی شده از مسافران مترو اخذ نمیشود و بدین ترتیب شرکت مترو مبلغ کمتری از مسافرانی که کارت خود را هنگام خروج از ایستگاه روی کارتخوان قرار نمیدهند، طلبکار میماند.
وی تاکید کرد: مسافران مترو باید به خاطر داشته باشند که سیاست گذشته پابرجاست و چنانچه هنگام خروج از مترو، کارت بلیت خود را روی دستگاه کارتخوان قرار ندهند، باز هم در آغاز سفر بعدی هزینه طولانیترین مسیر از کارت آنها کسر خواهد شد.
منبع:تسنیم
انتهای پیام/
با تحقق این هدف، در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق مسافران مترو از کارت بلیتهای اعتباری استفاده میکنند اما مدتی است برخی از شهروندان انتقاداتی درباره میزان وجهی که از کارت بلیت آنها در مترو کسر میشود در فضای مجازی مطرح کرده و مدعی هستند علاوه بر کسر هزینه سفر طبق مسافت طی شده، هنگام ورود به مترو مبلغ 400 تومان به عنوان ورودی از کارت آنها برداشت میشود!
برای پیگیری این مسئله گفتوگویی با فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه داشتیم؛ نوبخت در این باره به تسنیم گفت: در گذشته اگر مسافری هنگام خروج از ایستگاه، بلیت خود را روی دستگاه کارتخوان قرار نمیداد، در آغاز سفر بعد، هزینه طولانیترین مسیر از کارت بلیت وی کسر میشد.
وی ادامه داد: این امر منجر شده بود مبلغ قابل توجهی از هزینه سفر که صرف هزینههای جاری مترو میشود و شرکت به آن نیاز دارد، در اختیار این دسته از مسافران باقی بماند ضمن اینکه معلوم نبود آنها قرار است چه زمانی مجدداً از مترو استفاده کنند؛ از این رو سیاستی اتخاذ و تصویب شد که بر اساس آن هنگام ورود مسافر به مترو مبلغ 400 تومان به عنوان هزینه اولیه و پایه از کل هزینه سفر کسر شود و هنگام خروج مسافر و قرار دادن کارت بلیت روی کارتخوان مبلغ نهایی بر اساس مسافت طی شده از اعتبار کارت برداشته شود.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: بنابراین هیچگونه مبلغی به عنوان ورودی، جدا از هزینه مسافت طی شده از مسافران مترو اخذ نمیشود و بدین ترتیب شرکت مترو مبلغ کمتری از مسافرانی که کارت خود را هنگام خروج از ایستگاه روی کارتخوان قرار نمیدهند، طلبکار میماند.
وی تاکید کرد: مسافران مترو باید به خاطر داشته باشند که سیاست گذشته پابرجاست و چنانچه هنگام خروج از مترو، کارت بلیت خود را روی دستگاه کارتخوان قرار ندهند، باز هم در آغاز سفر بعدی هزینه طولانیترین مسیر از کارت آنها کسر خواهد شد.
منبع:تسنیم
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها