کد خبر:
۱۰۷۸۶۵ ۱۰:۰۷
۱۳۹۸/۰۴/۳۰
توضیحات معاون وزیر صنعت درباره ماجرای سهام در وثیقه خودروسازان
پدال نیوز- فرشاد مقیمی گفت: شرکتهای دولتی به طور معمول داراییهای خود را در بانکها به وثیقه میگذارند تا بتوانند تسهیلات بگیرند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر، فرشاد مقیمی در خصوص اظهارنظر رئیس سازمان خصوصیسازی مبنی بر عدم امکان واگذاری سهام خودروسازان به دلیل در وثیقه بودن بخشی از سهام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، گفت: طبق روال، شرکتهای دولتی داراییهای خود را در بانکها به وثیقه میگذارند تا بتوانند تسهیلات بگیرند. پس قرار گفتن بخشی از سهام خودروسازان در گروی بانکها، امری غیرعادی نیست.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در برخی مقاطع زمانی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران متقاضی شرکت در برخی پروژهها بوده که برای این کار، نیاز به منابع مالی داشته است، بنابراین برای این کار باید از بانک وام دریافت میکرده و به همین دلیل، وثیقههایی را برای این کار به بانک سپرده است. بنابراین سهام ایدرو در خودروسازان به عنوان وثیقه اعطا شده و طبیعی است که اگر این سهام قرار باشد واگذار شود، باید با سهام دیگری نزد بانک جایگزین شود یا تسهیلات اخذ شده از بانک به صورت کامل بازپرداخت شود.
وی گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع برای آزادسازی سهام مشکلی ندارد و میتواند وثیقهها و اموال دیگری را به جای سهام خودروسازان نزد بانک به وثیقه بگذارد.
مقیمی تصریح کرد: بنابراین واگذاری میتواند بعد از آزادسازی وثیقهها صورت گیرد و اگر این وثیقهها آزاد شود، مشکلی در واگذاری سهام رخ نمیدهد. ضمن اینکه برای واگذاری این شرکت باید ارزش داراییها از سوی حسابرسی که سازمان خصوصیسازی تعیین میکند، محاسبه شده و تمام ابعاد داراییها، بدهیهای پنهان و صورتهای مالی آن طی سالهای مختلف ارزیابی گردد تا شرایط برای واگذاری مهیا شود.
وی تاکید کرد: همه شرکتهایی که در دولت واگذار شدهاند، با چنین مسائلی مواجه بودهاند و پس از رفع آن، واگذاری صورت گرفته است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در برخی مقاطع زمانی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران متقاضی شرکت در برخی پروژهها بوده که برای این کار، نیاز به منابع مالی داشته است، بنابراین برای این کار باید از بانک وام دریافت میکرده و به همین دلیل، وثیقههایی را برای این کار به بانک سپرده است. بنابراین سهام ایدرو در خودروسازان به عنوان وثیقه اعطا شده و طبیعی است که اگر این سهام قرار باشد واگذار شود، باید با سهام دیگری نزد بانک جایگزین شود یا تسهیلات اخذ شده از بانک به صورت کامل بازپرداخت شود.
وی گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع برای آزادسازی سهام مشکلی ندارد و میتواند وثیقهها و اموال دیگری را به جای سهام خودروسازان نزد بانک به وثیقه بگذارد.
مقیمی تصریح کرد: بنابراین واگذاری میتواند بعد از آزادسازی وثیقهها صورت گیرد و اگر این وثیقهها آزاد شود، مشکلی در واگذاری سهام رخ نمیدهد. ضمن اینکه برای واگذاری این شرکت باید ارزش داراییها از سوی حسابرسی که سازمان خصوصیسازی تعیین میکند، محاسبه شده و تمام ابعاد داراییها، بدهیهای پنهان و صورتهای مالی آن طی سالهای مختلف ارزیابی گردد تا شرایط برای واگذاری مهیا شود.
وی تاکید کرد: همه شرکتهایی که در دولت واگذار شدهاند، با چنین مسائلی مواجه بودهاند و پس از رفع آن، واگذاری صورت گرفته است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها