آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۰۷۶۶
۱۲:۵۵
۱۳۹۴/۰۹/۰۲

ماجرای پیامک کسر از حساب چه بود؟

پدال نیوز: در یک ماه اخیر تعدادی از بانک‌ها با ارسال پیامک به مشتریان خود از آنها خواسته‌اند که تا پایان آبان‌ماه در رابطه با کسر 5000 تومان از حساب به عنوان هزینه ارسال پیامک، نظر خود را اعلام کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، در ماه‌های گذشته برخی بانک‌ها با ارسال پیامک‌هایی با توضیحات و گاهی با اعلام مبالغ متفاوت اعلام کردند که مشتریانشان باید تا پایان آبان ماه یعنی روز گذشته (شنبه) اعلام کنند که تمایل برای دریافت پیامک آگاهی از عملیلات بانکی خود دارند یا خیر.


به گزارش  ایسنا، مضمون پیامک‌ها این است که 5000 تومان بابت آبونمان شش ماهه ارسال پیامک از حساب مشتریان کسر خواهد شد و از آنان خواسته شده اگر تمایل به دریافت سرویس پیامک ندارند تا آخر آبان‌ماه عدد اعلام شده را به شماره سامانه آن بانک پیامک کنند.

اما بانک‌هایی هم هستند که به مشتری این گونه توضیح داده‌اند که 5000 تومان از حساب آنان برای دریافت خدمات پیامکی کسر شده، ولی اگر تمایلی به دریافت سرویس پیامک ندارند، تا پایان آبانماه فرصت دارند با ارسال پیامک اطلاع دهند تا هزینه کسر شده مجدد به حسابشان بازگردد.

برخی دیگر از بانک‌ها نیز رسما به مشتریانشان اعلام نکرده‌اند که رقمی از حسابشان کسر یا قبلا کم شده است، بلکه راه دیگری برای صرفه‌جویی در هزینه های ناشی از ارسال پیامک انتخاب و سقفی برای واریز یا برداشت‌های مشمول ارسال پیامک تعیین کرده‌اند. به عنوان نمونه در یکی از این پیامک‌های بانک‌ها عنوان شده که صرفا پیامک تراکنش‌های واریز و برداشت با مبلغ 20 هزار تومان و بالاتر برای مشتری فرستاده خواهد شد.

اما در اقدامی دیگر، برخی بانک‌ها در پیامک های ارسالی گفته اند که اقدام آنها برای کسر هزینه طبق مصوبه شورای هماهنگی بانکهای دولتی و خصوصی صورت گرفته است. از سویی دیگر ممکن است تمامی مشتریان بانک‌ها این دست از پیامک‌ها را دریافت نکرده‌ باشند که این موضوع می‌تواند سرانجامی مانند آنچه که اوایل امسال برای بانک ملی (کسر از حساب مشتریان در حالی که با وجود اطلاع رسانی برخی پیامک مربوطه را دریافت نکرده بودند) پیش آمد و نارضایتی مشتریان را به همراه داشت، در پی داشته باشد.

به هر حال طبق آنچه که بانک مرکزی مجوز آن را صادر کرده است، بانک‌ها می‌توانند برای انجام خدمات بانکی اعم از حضوری یا الکترونیک نسبت به دریافت کارمزد اقدام کنند که بر این اساس اگر هم قرار باشد بانک‌ها هزینه‌ای بابت سرویس پیامک دریافت کنند، مساله خلاف قانونی رخ نداده است. در عین حال که ممکن است از همین امروز از حساب مشتریان برخی بانک‌ها 5000 تومان به منظور کسر هزینه ارائه خدمات پیامکی کسر شود که یا با اطلاع یا بدون اطلاع مشتری خواهد بود. آنچه که مشخص است اگر مشتریان عدد مورد نظر بانک را بنا به هر دلیلی تا پایان آبان‌ماه (شب گذشته) به سامانه بانک پیامک نکرده باشند از نظر بانک مربوطه این گونه استدلال می‌شود که مشتری خواهان دریافت سرویس پیامک است و به همین دلیل به ازای هر شش ماه ارائه سرویس پیامک مبلغ 5000 تومان از حساب مشتری برداشت می‌شود.

لازم به توضیح است که اگر کسی از بانکی که در آن حساب دارد تاکنون پیامک دریافت نکرده یا درصورت عدم تمایل به دریافت سرویس پیامک عدد مورد نظر بانک را به سامانه آن نفرستاده، باید هرچه سریع‌تر به یکی از شعب بانک خود مراجعه کرده و طرح موضوع کند.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو